Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Dude
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 sep 2011 22:50

Dude 17 jan 2021 10:27

Vorige week rende er een herder samen met mij op en ik stopte maar even om niet overhoop gelopen te worden door de hond. Baasje was 500 m verderop en toen ik weg wilde rijden begon de hond irritant te doen. Ik denk ik wacht wel even, geen haast.

Komt de eigenaar bij me en heeft ze echt moeite om de hond aangelijnd te krijgen, zo link was dat beest inmiddels. Uit haar reactie kon ik merken dat het niet de eerste keer was. Ik ben een hondliefhebber maar ik denk dan wel dat je het zo niet moet willen. Neem je verantwoordelijkheid en lijn je hond altijd aan of neem een kleinere hond.
Abide.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 17 jan 2021 11:14

Dat is wel typisch herdergedrag. Die laten je niet gaan tot de baas het goed vindt. Wel een extreem voorbeeld

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1198
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 17 jan 2021 11:19

Nee_Nee schreef: 17 jan 2021 11:14 Dat is wel typisch herdergedrag. Die laten je niet gaan tot de baas het goed vindt. Wel een extreem voorbeeld
Dus als er geen baasje bij is , dan moet je effe naar huis bellen dat je een paar dagen langer wegblijft .. :lol: :lol:

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 17 jan 2021 12:15

Er zijn wel voorvallen bekend van inbrekers die wel binnen mochten komen, maar die bibberend op de trap zaten te wachten op betere tijden, omdat de Duitse herder van de eigenaar ze niet liet vertrekken tot de baas weer thuis was.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 17 jan 2021 23:35

Nee_Nee schreef: 17 jan 2021 12:15 Er zijn wel voorvallen bekend van inbrekers die wel binnen mochten komen, maar die bibberend op de trap zaten te wachten op betere tijden, omdat de Duitse herder van de eigenaar ze niet liet vertrekken tot de baas weer thuis was.
Niet te vertrouwen die Duitsers

Doe mij dan maar een Turkse Kangal....die vreet je tenminste direct op als hij je niet vertrouwt.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 jan 2021 10:24

Die duitsers wachten gewoon braaf op een Befehl
Do or don’t, there is no try

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 27 jan 2021 18:16

Hulp gevraagd door de politie in Hilversum.

https://opsporingverzocht.avrotros.nl/z ... litieauto/

Een complete doorgedraaide idioot ,op een zo lijkt mij woon werk racefiets.

Misschien dat iemand kan kijken wat voor type fiets het verder is.
Ik herken niets.

Ik heb eens een insluiper betrapt bij de buren en die had zijn fiets in onze gezamelijke steeg gezet.Ik vond het al vreemd dat die fiets er stond en vervolgens werd ik een soort van "overlopen"door een inbreker opklaarlichte dag.

Uiteraard aan de politie mijn getuigenis verteld en ook gezegd over de fiets kenmerken.....van die kleur en zo eruitziend en dat hij te klein was voor diegene die erop reed>(de insluiper/inbreker dus).

Vervolgens is hij mede door mijn getuigenis over de fiets 8-) binnen een uur opgepakt.De agent was al wat "verbaasd"door mijn uitgebreide uitleg over de stadsfiets.
Zo zie je maar weer,dat een fietshobby altijd handig is om daders te pakken.Als ze maar op de fiets zijn. :D

Oja ook overdag als je boven bent...de deur op slot dus. ;)

maar even serieus ,hoe ver moet je gezonken zijn om een hamer (van de action trouwens/werkmann)... naar een agent te gooien.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 27 jan 2021 18:46

Redelijk nieuwe fiets, serieus achterlicht, fietser kan de fiets goed hanteren en is stuurvaardig, weet ook vlot snelheid te maken als hij wegrijdt. Dit is geen beginner of een fietsendief op zijn eerste buit.

Yizu
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 08 jan 2019 22:19

Yizu 27 jan 2021 21:01

Gelukkig, mij kunnen ze hier niet van beschuldigen :)

Zonder gekheid, je hebt er dan toch echt zaagsel in zitten als je dit doet.

Snap nog steeds niet dat ze geen betere camera’s ophangen.
Braun Beauty SL Dedacciai

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 27 jan 2021 21:28

Dit lijkt me dan weer helemaal geen wielrenner. Het is tegenwoordig hip bij jongeren om op een (oude/retro) racefiets te rijden . Hele hordes studenten (m/v) zie je bijvb ook op racefietsen rijden.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 27 jan 2021 21:51

Ik denk toch van wel. Ik denk zelfs dat de witte schoenen gewoon fietsschoenen zijn. Serieuze drop, zadel met cutout ( niet fijn zonder fietsbroek ). Fietser staat de gehele tijd op de pedalen. Zoals hij dat drempeltje neemt en de laatste bocht na zijn sprint strak indegraaid en niet remmend. Er zijn genoeg redenen om op je racefiets te zitten met gewone kleding aan. Bijvoorbeeld een student op weg naar het ouderlijk huis. Komt volgens mij ook vanuit het station gereden. De witte schoenen zijn ook zo afstekend bij de verder zwarte outfit en lijken laag en smal lijken me toch fietsschoenen. Jup zo fietste ik ook wel eens met tas met spullen etc. Maar waarom hij dan een hamer heeft... :?: En bedenkt dat hij daarmee wel een ruit zou kunnen ingooien... merkwaardig.

Op het moment dat hij in de remmen gaat voor de eerste politieauto houdt hij balans en zet hij geen voet aan de grond achterwiel laat hij zelfs een beetje slippen naar rechts. Zoals je ook met klikschoenen zou kiezen om gewoon nog even ingeklikt te blijven. Inderdaad serieus achterlicht. Ze zeggen in de video dat hij voor ook een lampje heeft. Maar dat lijkt me juist een garmin of wahoo met de achtergrondverlichting aan. Omdat op 1.50 waarbij hij aan komt rijden het licht daarvan niet zichtbaar is, bij het oversteken maar schuin van boven wel.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 29 jan 2021 09:59

Op dumpert een filmpje met de titel: "wielrenners zijn leuk"

Dan weet je hoe laat het is

https://www.dumpert.nl/item/8057421_cff35d6a


@thestudent, ben nog niet overtuigd mbt de fietsschoenen, en ook de rijstijl vind ik niet overtuigend. Maar je hebt wel gelijk wat betreft de drop, cut out en telefoon/garmin op het stuur. En dat zie je idd niet bij al die hippe 'retro' racefietsjes waar de VU mee volgeparkeerd staat.

Plaats reactie