Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 10 mei 2021 19:50

Nee_Nee schreef: 10 mei 2021 15:11 Ik stond laatst met de voorwielen van m’n Audi in Duitsland en met de achterwielen in Nederland.
In Duitsland mag je dan 200kmh en in Nederland maar 100kmh.
Het is niet uit te leggen en we laten ons allemaal als makke schapen naar de slachtbank leiden. Ik ben helemaal klaar met al die kloteregels!!!
De slachtbank zelfs. Is dit een pleidooi voor meer Europese samenwerking c.q. afstemming? Iets zegt me dat je niet bedoelt dat de snelheid in Duitsland ook naar 100 moet ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 10 mei 2021 19:58

Sowieso zou de groep grootte naar maximaal vier moeten. Op sommige plekken kom je echt idiote peletonnen tegen.

En of je je aan welke regel dan ook houdt. Een regel is maar een regel, wie zegt dat dit beter is?
Ik rijd nu ook vaak gewoon 115 a 120. Ik vind het veel veiliger, zo blijf je niet lang naast veel te snelle vrachtauto,s of ander verkeer en heb ik het zelf veel beter in de hand en overzicht. Een klein snelheids verschil is gewoon veiliger. Daqrintegen durf ik te zeggen dat ik nog nooit te hard heb gereden op een 80km weg. Dat vind ik echt gevaarlijke wegen.

Kan nooit lang duren wordt er wel op een manier begrenst via gps ofzo, is in Japan al jaren. Uiteindelijk zal het best doden schelen, maar ik vrees voor mezelf. Ik ga me zo vervelen met 100 op de rijksweg, dan ga ik allemaal andere dingen doen

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 10 mei 2021 20:03

wasbeer2006 schreef: 10 mei 2021 19:58 Sowieso zou de groep grootte naar maximaal vier moeten. Op sommige plekken kom je echt idiote peletonnen tegen.

En of je je aan welke regel dan ook houdt. Een regel is maar een regel, wie zegt dat dit beter is?
Ik rijd nu ook vaak gewoon 115 a 120. Ik vind het veel veiliger, zo blijf je niet lang naast veel te snelle vrachtauto,s of ander verkeer en heb ik het zelf veel beter in de hand en overzicht. Een klein snelheids verschil is gewoon veiliger. Daqrintegen durf ik te zeggen dat ik nog nooit te hard heb gereden op een 80km weg. Dat vind ik echt gevaarlijke wegen.

Kan nooit lang duren wordt er wel op een manier begrenst via gps ofzo, is in Japan al jaren. Uiteindelijk zal het best doden schelen, maar ik vrees voor mezelf. Ik ga me zo vervelen met 100 op de rijksweg, dan ga ik allemaal andere dingen doen
Begrenzen is ook vreselijk gevaarlijk. Heb me(op de motor) al meer dan eens uit gevaarlijke situaties en van potentiele ongelukken weten te redden door het gas vol open te trekken.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 10 mei 2021 20:44

wasbeer2006 schreef: 10 mei 2021 19:58Sowieso zou de groep grootte naar maximaal vier moeten. Op sommige plekken kom je echt idiote peletonnen tegen.
+1. Denk 1 van de terechte grootste ergernissen van velen zijn de grote groepen die meer oog hebben voor de reet vd voorganger dan omgeving en vooral ook andere gebruikers vh fietspad (als er al op fietspad gereden wordt….)
Peloton horen thuis op afgesloten parcoursen wat mij betreft.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2200
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 11 mei 2021 10:22

Peloton hoort thuis op parkoers en auto's die harder rijden dan 120 op een circuit. En zo kan ik er nog wel tien bedenken, maar dat zijn allemaal meningen, Wat ik wilde schetsen is dat er regels zijn, maar iedereen redenen verzint, waarom hij zich niet aan een bepaalde regel hoeft te houden. Ook veroordelen we graag mensen die zicht dan weer net niet houden aan de regel die wel zelf wel belangrijk vinden. Of wel ook dit is weer een zeer goed voorbeeld van de steeds meer egocentrische maatschappij waarin we leven

Nog maar een voorbeeld waar je ook weer van alles van kunt vinden, maar wat aangeeft hoe velen van ons denken, Gisteren een dag op de zaak. Niet echt essentieel maar wel goed voor mijn eigen psyche. We mogen van de werkgever 1 dag per week op kantoor werken gespreid en met voldoende afstand. Is zeker niet noodzakelijk, want we hebben ook gewoon 5 maanden volledig thuisgewerkt. Kwam gisteren een collega tegen die vroeg of ik weer met zo'n asociaal groepje was wezen fietsen, want je mag maar met tweeen buiten fietsen!! Mijn antwoord was ja, dat ben ik en daarmee ben ik net zo asociaal als jij, want de regel is ook nog steeds dat je thuiswerkt en alleen indien noodzakelijk naar je werk gaat en voor jou is het niet noodzakelijk om hier op kantoor te zijn, Zijn antwoord, ja, maar dat is anders. Precies dat weer, er is altijd een reden te verzinnen, waarom je vindt dat een regel niet voor jou geldt, En ja, ik doe daar ook vrolijk aan mee, ben niets beter dan een ander, Vind alleen dat we eens op moeten houden anderen te veroordelen die precies hetzelfde doen als jij , alleen een andere regel overtreden, omdat die nu net iets anders belangrijk vindt.

( en uiteraard heb ik de teller van mijn auto al lang een keer vergeleken met de gps en ook ik rijd heel regelmatig te hard, daar gaat mijn verhaal ook helemaal niet over, is namelijk een regel die ik ook absurd vind, zeker gezien de achtergrond ervan)
Ach, ik zeg ook maar wat

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 11 mei 2021 11:09

Helaas is de ambtenaar ziek...

https://www.gelderlander.nl/rozendaal/a ... eambtenaar.

Laat de 'discussie' doordrenkt met vooroordelen over ambtenaren en overheden maar beginnen. Heb we zo wéér een paar pagina's vol....

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8453
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 mei 2021 11:23

afrit13 schreef: 11 mei 2021 11:09 Helaas is de ambtenaar ziek...

https://www.gelderlander.nl/rozendaal/a ... eambtenaar.

Laat de 'discussie' doordrenkt met vooroordelen over ambtenaren en overheden maar beginnen. Heb we zo wéér een paar pagina's vol....
Sinds 11-2 is de nieuwe wethouder in functie en heeft het overgenomen waarbij het voor 95% al geregeld was op kleine details na.Waar hebben we het nog over.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Henkie284
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 jun 2017 13:13

Henkie284 11 mei 2021 13:19

ophetkantje schreef: 11 mei 2021 10:22 maar iedereen redenen verzint, waarom hij zich niet aan een bepaalde regel hoeft te houden.
Ook wel bekend als smoesjes

hayes

hayes 11 mei 2021 13:32

Nederlanders zijn altijd kritischer tegenover regels dan Vlamingen/Belgen.
Die knikken braaf en doen nadien meestal toch hun goesting. ;)

De rek is er bij zowat iedereen uit, maar het 'einde' is nabij. We gaan nog jaren opstootjes kennen, maar we gaan ons leven niet iedere keer op slot moeten gooien.



Hoop ik.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 11 mei 2021 14:49

Kijk nou eens gaan wel al. Zal zo,n vaart niet lopen, want wel moeten een ander boetesysteem gaan verzinnen en de duiste autobouwers zullen dit vast wel even kunnen uitstellen, maar lang gaat het niet duren.

https://www.ad.nl/auto/eu-snelheidsbegr ... gle.com%2F

Kijk ik ben geen wappie, maar ik begrijp ze wel, onze vrijheid gaat stap voor stap worden beperkt omdat "ze" de controle kwijtraken en we steeds meer naar een afreken maatschappij gaan.
De vraag is of dat beter is of slechter. Ik voorzie vooral meer huiselijke ellende, de in het beste geval energie, moet er ergens uit.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 11 mei 2021 15:03

afrit13 schreef: 11 mei 2021 11:09 Helaas is de ambtenaar ziek...

https://www.gelderlander.nl/rozendaal/a ... eambtenaar.

Laat de 'discussie' doordrenkt met vooroordelen over ambtenaren en overheden maar beginnen. Heb we zo wéér een paar pagina's vol....
Rozendaal is dacht ik één van de kleinste gemeentes van Nederland (de gemeente bestaat alleen uit het dorpje Rozendaal zelf).
Het klinkt mij helemaal niet zo gek in de oren dat er zaken stilvallen als een medewerker van een niet al te groot ambtelijk apparaat ziek thuis zit

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8453
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 mei 2021 17:57

RKN schreef: 11 mei 2021 15:03
afrit13 schreef: 11 mei 2021 11:09 Helaas is de ambtenaar ziek...

https://www.gelderlander.nl/rozendaal/a ... eambtenaar.

Laat de 'discussie' doordrenkt met vooroordelen over ambtenaren en overheden maar beginnen. Heb we zo wéér een paar pagina's vol....
Rozendaal is dacht ik één van de kleinste gemeentes van Nederland (de gemeente bestaat alleen uit het dorpje Rozendaal zelf).
Het klinkt mij helemaal niet zo gek in de oren dat er zaken stilvallen als een medewerker van een niet al te groot ambtelijk apparaat ziek thuis zit
Maar ook 1 van de rijkste gemeentes wat betreft de inwoners.Een verhaal wat mij een keer ter gehore kwam dat er ouders wel eens op een stukje grond bij de school parkeerde om de kids op te halen zou een andere bestemming krijgen.Toen is dat stukje grond opgekocht door een ouder.Wat er van waar is laat ik in het midden.Anyway als het zo wordt van wat ik gezien heb wordt het wel mooi😉
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie