Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 01 mei 2021 13:01

Robbertje vechten met een DSM renner. Niet geheel duidelijk wie.

https://www.cyclingweekly.com/news/late ... ssion=true

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 04 mei 2021 19:39

Tom Schouten Den Haag stop er mee, toch wel opmerkelijk in deze top tijd.

Gebruikersavatar
mranmo
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 jul 2009 14:48

Gebruikersavatar mranmo 04 mei 2021 21:37

Vanwege gezondheidsredenen. De stress om zijn klanten optimaal te kunnen bedienen in combinatie met dat het voor kleine winkeliers steeds moeilijker is om materialen te verkrijgen ging ten koste van zijn eigen welzijn. Het is zeer spijtig dat hij is gestopt. Was een mooie zaak.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 09 mei 2021 10:53

Telegraaf laat fiets ongelukje in Belgie zien.
https://www.telegraaf.nl/video/18700739 ... angsfoutje

i-mac

i-mac 09 mei 2021 15:32

Sulla schreef: 09 mei 2021 10:53 Telegraaf laat fiets ongelukje in Belgie zien.
https://www.telegraaf.nl/video/18700739 ... angsfoutje
Dagelijkse kost in Belgenland. En dit komt omdat veel autobestuurders ervan uit gaan dat de fietser wel zal stoppen. Deze keer gaat het fout, maar de ontelbare keren dat het net goed afloopt, krijgt de fietser in bijna alle gevallen het verbaal te horen. Het is ook al jaren een probleem waar al veel ministers zich over hebben ontfermd, doch zonder succes. Men wil alle kruispunten met lichten aanpassen (conflictvrije kruispunten). Fietsers zouden alleen het licht op groen krijgen, terwijl het andere verkeer rood krijgt.
Maar ja, daar moet eerst jaren over gepalaberd worden.

Ik fiets meestal zeer defensief, maar af en toe wordt ik ook geconfronteerd met dergelijke zaken. En niet noodzakelijk met de koersfiets.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 09 mei 2021 20:31


Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 09 mei 2021 20:42

Tijdens de hulpverlening werd de weg afgezet, maar volgens een getuige kwamen grote groepen wielrenners nog steeds in volle vaart naar beneden, wat voor gevaarlijke situaties zorgde.

Zouden ze de weg bovenaan de heuvel afgezet hebben? Of alleen ter plaatse van het ongeluk aan de voet van de de bult.... Waardoor het niet gek is dat er nog wielrenners op snelheid omlaag komen :?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 09 mei 2021 20:58

Ongeacht waar de afzetting stond, is het natuurlijk altijd verstandig om je snelheid aan te passen aan 'de afstand waarover je de weg kunt overzien'.... Zeker in de bebouwde kom. Voor hetzelfde geld steekt er iemand over.... Oh... wacht....

En die drempels liggen er natuurlijk voor niets....

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 09 mei 2021 21:18

Uiteraard.

Maar als je de remmen los laat en een gangetje van 60 haalt oid.
Of de rem erbij pakt richting de drempels en met 30 a 40 erover gaat (normaal), beide zullen in volle vaart ervaren worden door de omstanders.
Dus het maakt niet echt uit wat je doet.., en naar beneden moet je toch.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 09 mei 2021 21:21

Maximum snelheid is 30 daar en je komt eigenlijk vanuit een flauwe rechterbocht bij de kruising.Als het goed is gaan ze het daar binnenkort opnieuw aanleggen/verleggen ivm de situatie daar.Ik ben daar ook bij geraadpleegd hoe we de snelheid er uit kunnen halen voor de kruising.Ik verwacht dat het er niet echt veiliger op gaat worden maar hoop dat ik ongelofelijk krijg.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 09 mei 2021 21:47

komt vast een klassieke wegversmalling met klinkers, waardoor je helemaal geen kant meer op kan.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

mrjellow
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 okt 2010 23:15

mrjellow 09 mei 2021 22:26

''Tijdens de hulpverlening werd de weg afgezet, maar volgens een getuige kwamen grote groepen wielrenners nog steeds in volle vaart naar beneden, wat voor gevaarlijke situaties zorgde.''

Als fietser zijnde erger mij steeds meer en meer aan het gedrag van vooral groepen fietsers. Ik vind het ook ongelooflijk dat clubs nog steeds in grote groepen rijden. Wat mij betreft zet de NTFU zich voor een maximale groepsgrootte van 4 wielrenners. Ik vind het ook jammer om te zien dat men op dit forum regelmatig blind is voor het asociale gedrag van wielrenners. Wat mij betreft komt er een radicale gedrags omslag van zowel clubs als individuele wielrenners. Zo zie ik nog steeds mensen zonder bel fietsen. Ik vind dit topic tot dusverre vooral een kwestie van..'kijk hoe mensen ons onredelijk benaderen' maar ik zie nog weinig zelfreflectie over wat wielrenners zelf kunnen doen om hun imago te verbeteren.

Plaats reactie