Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 17 jul 2017 09:36

alien schreef: 17 jul 2017 09:33
jer81 schreef: 16 jul 2017 12:20Waarom zou ik geen gebruik mogen maken van deze faciliteiten terwijl ik daar belasting voor betaal?
Ik betaal belasting voor straaljagers!!!!1!! Waarom mag ik daar dan niet in vliegen??!!!
Serieus? Tot dit niveau is het inmiddels afgedaald om sporters die gebruik maken van de openbare weg te demoniseren?

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 17 jul 2017 09:38

Begrijpend lezen is niet je sterkste kant, merk ik.
Vorsprung durch Pedantik

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 17 jul 2017 09:41

alien schreef: 17 jul 2017 09:38 Begrijpend lezen is niet je sterkste kant, merk ik.
Ik heb onderwijs gegeven in begrijpend lezen. De humorvorm die je wellicht hebt toegepast werkt over het algemeen niet in geschreven taal.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 17 jul 2017 11:08

afrit13 schreef: 17 jul 2017 08:06 Het is maar waar je je door laat 'raken'.

Hoe vaak er op dit forum met de term 'bierbuiken' een groep medefietsers negatief wordt weggezet... En dat mag altijd zonder problemen.

Als iemand de term 'krommesturenrijdertje' gebruik en 'nepwielrenner' dan voel ik me inderdaad aangesproken. Ik heb een krom stuur op mijn fiets en iedereen zal zien, aan mijn postuur, prestaties en uitrusting dat ik een nepwielrenner ben.

Ik neem mezelf wat dat betreft niet zo serieus.
Dat is ook niet netjes, dat is iets dat inderdaad door verschillende forummers wordt gedaan. Kijk eens een keer een negatieve opmerking als je dat wil, moet je maar doen, dat is voor eigen rekening, maar die constante stroom daar mag van mij nu wel een keer een eind aan komen, gedraag je, op de weg en op het forum. Dat is toch waar het om gaat. Het lijkt me sterk dat je door hier de verkeerde toon aan te slaan op de weg het goede voorbeeld zou geven. De boodschap van Q49 is best wel valide, het is de verpakking die nu wel eens wat anders mag.
Afbeelding

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 17 jul 2017 11:26

Het gaat er niet om dat iemand een afwijkende mening heeft of een uitdrukking als kromme stuur rijdertjes gebruikt. Het gaat erom dat 49 bewust reageert om uit te lokken en te provoceren, kijk zijn reactiegeschiedenis maar na. Voor dat soort mensen is er een term bedacht, internettrol, dit zijn mensen die niet geïnteresseerd zijn in het uitwisselen van ideeën of ervaringen, maar mensen die reacties uit willen lokken, waarschijnlijk omdat ze daar een hard plassertje van krijgen of zo. De beste manier om daar mee om te gaan is er gewoon niet op reageren, dan krijgen ze niet wat ze willen en verdwijnt voor hun de reden om te reageren.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 17 jul 2017 11:33

Op een ander forum dat ik ken is ongeveer eenzelfde discussie gaande, de stijlen van de desbetreffende vermeende trollen komen overigens akelig nauwkeurig overeen. Een definitie van een trol:

Trol (internet)

Een trol (mv.: trollen) in een internetomgeving is een persoon die op Usenet, fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken,[1] opzettelijk verkeerde informatie (desinformatie) te geven of zichzelf expres anders voor te doen.[2] Het gebruik van het woord trol in deze zin, is afkomstig van de vroege uitsluitend Engelstalige internetgemeenschap.

Werkwijze

* De trol zaait onrust door mensen tegen de haren in te strijken. Zo zal een trol op een niet-rokers-forum telkens weer beginnen over hoe prettig roken is.
* Ook zal een trol een bepaalde beroemdheid afkraken op de fansite van de betreffende persoon, of op een politiek forum een mening geven die conflicteert met de mening van de meerderheid van de gebruikers daar.
* Materiaal of meningen geven die als schokkend of confronterend ervaren kunnen worden, is ook een veelvoorkomende methode.
* Meningen geven die niet van toepassing zijn op het werkelijke gedachtegoed van de poster
* Ook is een gevolgde methode het uitlokken van reacties of discussies over niet ter zake doende onderwerpen.
* Schijnargumenten geven, enkel en alleen om de gebruikers binnen de gemeenschap opzettelijk en bewust te frustreren.
* Het komt ook voor dat iemand iets beweert alsof het om een feit gaat, terwijl het in werkelijkheid een mening betreft. Dit is niet per definitie negatief, maar hoe provocerend dit kan zijn blijkt uit een voorbeeld als "AIDS is Gods straf voor homoseksuelen". Ingebracht als slogan zonder verdere nuancering, is het vrij voorspelbaar dat forumdeelnemers zich dan ergeren aan de uitgesponnen "threads" (conversatielijnen) die daarop volgen en de conversatie amper verrijken.

Trollen worden nog weleens verward met querulanten; vaak is een trol ook een querulant. Er is echter een belangrijk verschil. De trol gaat te werk met geen ander doel dan verstoren, treiteren; het trollen kan soms instrumenteel zijn om discussies te domineren en te beïnvloeden, maar voor de trol is dit slechts een bijzaak. De querulant daarentegen handelt altijd met een doel voor ogen, terwijl trollen daarbij als middel worden gehanteerd.[3]

Lees hier meer: https://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet)
Veni. Vidi. Fietsie.

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 17 jul 2017 11:51

havana schreef: 17 jul 2017 08:38 Bij ons in de regio is het onvergelijkbaar met rest van de Nederland, Rico. Ik heb het hier eigenlijk nooit aan de stok met mede-weggebruikers. Bovendien kom je gewoon veel minder mensen tegen.
Ik ook eigenlijk nooit hier in het oosten. We zijn gewoon een nuchter volk in vergelijking met de randstad.
Maak joe woar

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 17 jul 2017 12:13

Ik doe mijn rondjes altijd in de drie Noordelijke provincies en heb dezelfde ervaringen als RIco en Havana. De zondagmiddag probeer ik wel te mijden ivm de vele zestigplussers. Heb sinds kort een bel op de fiets maar dat heeft met deze doelgroep niet het gewenste effect. De benadering van Rico werkt dan het best en fijnst voor beide partijen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 jul 2017 13:53

Voorkomen is nog altijd beter dan genezen. Op mooie dagen, vooral in het weekend, probeer ik wegen te pakken waar je nauwelijks mensen tegenkomt. Dus geen paddenstoelenroutes, want daar zijn de elektrische bejaarden dol op.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 17 jul 2017 13:54

Ik heb ook sinds een paar maanden een bel (daar gaan we weer) maar het helpt toch wel. Inderdaad niet bij de mensen die hem niet horen maar daarvan wist ik al dat ze het niet zouden horen. Daar is het enige alternatief even wachten. En dan kan je ook best een mini-praatje maken als het een beetje vriendelijke mensen zijn.
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 17 jul 2017 21:26

Weer een dode wielrenner in Hulst, na aanrijding........
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenl ... spartanntp
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 17 jul 2017 21:32

Verschrikkelijk. Kijk nu toch wat vaker achterom op de B wegen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Plaats reactie