Wielrenners in de Media (Geenstijl)
een anecdote i.d.v.; Op de grens tussen werchter en rotselaar, ooit bij een politie-combie gestopt met de melding 'ik kom mezelf aan geven' want ik heb net 34km/h gereden. Reactie van de agent, daar traden we niet tegen op om de aanvoer van (toekomstige) flandriens niet af te remmen. Eigenlijk zei hij; dan krijgen we geen flandriens meer.
Die is niet geijkt, maar moet wel aan bepaalde eisen qua toelaatbare afwijking voldoen.
Er staat me iets van bij van 5% naar boven en niet naar beneden.
Een dergelijke tolerantie zit ook in de normen voor bekeuring wegens een mogelijk afwijking der apparatuur.
Laatst gewijzigd door Keezx op 11 jan 2020 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
De automobilist die zijn bekeuring betwistte, omdat zijn GPS een lagere snelheid aangaf dan de meting van de politie, overlegde zijn track aan de rechter, maar werd in het ongelijk gesteld, omdat de door de OvJ ingehuurde specialisten de rechter wisten te overtuigen dat een GPS toestel niet primair bedoeld is voor snelheidsregistratie, maar voor positiebepaling.
(Wat mij betreft een kromme redenering, omdat je als je 2, 20, 200, 2000 of 20.000 posities exact kunt bepalen en je er een exact tijdstip bij hebt, je ook een exacte snelheid weet)
(Wat mij betreft een kromme redenering, omdat je als je 2, 20, 200, 2000 of 20.000 posities exact kunt bepalen en je er een exact tijdstip bij hebt, je ook een exacte snelheid weet)
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6086
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
In die anekdote moet het om een hele kleine snelheidsovertreding zijn gegaan, anders is het een onlogische beredenering. En áls de positie bepalen exact is... daar ga je al, die positiebepaling met GPS is per definitie niet exact. In een ideaal geval is deze (voor consumenten) nauwkeurig tot op een meter of 10.
Hoeveel meetpunten krijg je mee met je gps tracker.., elke seconde? (voor sportdoeleinden is 1 sec vaak de kleinste stap, waarbij "slimme" apparaten tegenwoordig ook je bewegingsrichting in de gaten houden en zo op rechte stukken met minder meetpunten af kunnen. Je rijdt 20 m/s (72 km/u) op provinciale wegen (iets meer).., of een 35 m/s op een autosnelweg. Dus hoe goed kom je dan nog wel met je GPS track, als het betwistte verschil in de orde van enkele kilometers per uur moet zitten, 3.6 km/u verschil is slechts 1 m/s verschil. Dat is op een nauwkeurigheid van GPS van 10m natuurlijk niets. en per meetpunt van elke 20 a 35m (elke seconde), is die ene meter ook niets.
Staat ook nog de vraag of het hier ging om een gemeten trajectcontrole (bijv met video camera auto), of een puntmeting met een lasergun.
Hoeveel meetpunten krijg je mee met je gps tracker.., elke seconde? (voor sportdoeleinden is 1 sec vaak de kleinste stap, waarbij "slimme" apparaten tegenwoordig ook je bewegingsrichting in de gaten houden en zo op rechte stukken met minder meetpunten af kunnen. Je rijdt 20 m/s (72 km/u) op provinciale wegen (iets meer).., of een 35 m/s op een autosnelweg. Dus hoe goed kom je dan nog wel met je GPS track, als het betwistte verschil in de orde van enkele kilometers per uur moet zitten, 3.6 km/u verschil is slechts 1 m/s verschil. Dat is op een nauwkeurigheid van GPS van 10m natuurlijk niets. en per meetpunt van elke 20 a 35m (elke seconde), is die ene meter ook niets.
Staat ook nog de vraag of het hier ging om een gemeten trajectcontrole (bijv met video camera auto), of een puntmeting met een lasergun.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
In principe gelden maximum snelheden niet voor fietsers. Dat geldt net zolang tot je een zogenaamd A1 bord tegenkomt (bord met een rode rand en een getal). De wet maakt voor die borden geen enkele uitzondering (dus ook niet voor fietsers) en daar heb je je aan te houden (hoe ze dat willen controleren is een andere discussie waard).
Overigens kun je (in theorie) als fietser door de wetgever wel op een andere manier voor de aangehouden snelheid worden aangepakt en dat is artikel 5 van de Wegenverkeerswet: 'Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt.'
Het is dus maar de vraag of je bij het passeren van een paar fietsers of het oversteken van een kruispunt wel vrijuit gaat als je dit binnen de max. ter plekke toegelaten snelheid doet (gezond verstand dient heer voor een snelheidsmaximering te gaan).
@keezx, zal niet te diep je opmerking in gaat maar twee van de drie personen ken ik en ik geloof eerder hen dan jou. De eerste heeft een prima bedacht concept tot het randje toe uitgemolken maar als je zijn toenmalige hobbies kende snap je ook de dubbelzinnigheid van de afgegeven boodschap die er werd gebracht (ik zag het als aardig vermaakt en dan viel het nog wel te pruimen (de herhalingen zijn imho. niet meer om aan te zien). Overigens staat er nog een interview van DWDD online (van eind 1999) waarin hij zelf verteld op dit moment werkzaam te zijn als vrachtwagenchauffeur (waar helemaal niets mis mee is).
Het andere programma was gewoon een schaamteloos gejat concept waarin een Ovj/de overheid op een zeer dubieuze wijze een podium kreeg om tot in treure een boodschap over te dragen (op de grens van het drammen af).
Niets mis met Spee als persoon, lijkt me prima in zijn dagelijkse werk (en wellicht achter de schermen ook nog als verkeerskundige). In zijn rol in het programma werd het een karikatuur temeer daar hij zich ook niet aan zijn eigen wijsheden hield (moest diep door het stof na geflitst zijn bij het met enorme snelheidsoverschreiding oversteken van en kruispunt). Hij is uiteindelijk tegen zijn eigen wil (reden was echt vaag) in weggepromoveerd toen hij 62 was (zal een prima vakman zijn maar hij had gewoon lekker achter de schermen moeten blijven).
En wat betreft de laatste, ik denk dat wij een andere mening hebben over een goede presentator. Ik vond duo in het programma een perfecte persiflage van van Kooten en de Bie en Juinen. Wat betreft zijn ziekte moet ik je gelijk geven dat kan iedereen gebeuren en wens je niemand toe...
Overigens kun je (in theorie) als fietser door de wetgever wel op een andere manier voor de aangehouden snelheid worden aangepakt en dat is artikel 5 van de Wegenverkeerswet: 'Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt.'
Het is dus maar de vraag of je bij het passeren van een paar fietsers of het oversteken van een kruispunt wel vrijuit gaat als je dit binnen de max. ter plekke toegelaten snelheid doet (gezond verstand dient heer voor een snelheidsmaximering te gaan).
@keezx, zal niet te diep je opmerking in gaat maar twee van de drie personen ken ik en ik geloof eerder hen dan jou. De eerste heeft een prima bedacht concept tot het randje toe uitgemolken maar als je zijn toenmalige hobbies kende snap je ook de dubbelzinnigheid van de afgegeven boodschap die er werd gebracht (ik zag het als aardig vermaakt en dan viel het nog wel te pruimen (de herhalingen zijn imho. niet meer om aan te zien). Overigens staat er nog een interview van DWDD online (van eind 1999) waarin hij zelf verteld op dit moment werkzaam te zijn als vrachtwagenchauffeur (waar helemaal niets mis mee is).
Het andere programma was gewoon een schaamteloos gejat concept waarin een Ovj/de overheid op een zeer dubieuze wijze een podium kreeg om tot in treure een boodschap over te dragen (op de grens van het drammen af).
Niets mis met Spee als persoon, lijkt me prima in zijn dagelijkse werk (en wellicht achter de schermen ook nog als verkeerskundige). In zijn rol in het programma werd het een karikatuur temeer daar hij zich ook niet aan zijn eigen wijsheden hield (moest diep door het stof na geflitst zijn bij het met enorme snelheidsoverschreiding oversteken van en kruispunt). Hij is uiteindelijk tegen zijn eigen wil (reden was echt vaag) in weggepromoveerd toen hij 62 was (zal een prima vakman zijn maar hij had gewoon lekker achter de schermen moeten blijven).
En wat betreft de laatste, ik denk dat wij een andere mening hebben over een goede presentator. Ik vond duo in het programma een perfecte persiflage van van Kooten en de Bie en Juinen. Wat betreft zijn ziekte moet ik je gelijk geven dat kan iedereen gebeuren en wens je niemand toe...
Laatst gewijzigd door sharkman113 op 12 jan 2020 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Vers van de pers.
https://www.gelderlander.nl/arnhem/met- ... stjrit2nys
https://www.gelderlander.nl/arnhem/met- ... stjrit2nys
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Uit het artikel...Op de kruising die in de kom ligt tussen twee populaire hellingen
Daarom dus, iedereen wil die KOM
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
Hoop onzin gehoord:nijkie schreef: ↑12 jan 2020 12:53 Vers van de pers.
https://www.gelderlander.nl/arnhem/met- ... stjrit2nys
-Velgen die je opbrand op 1:50
-De vraag of je de borden ziet als wielrenner op 1:35
-Niemand weet wie voorrang moet geven op 0:48
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
Eigenlijk is er gewoon een eenvoudige oplossing. En dat is het plaatsen van verkeerslichten. Die standaard op rood staan voor verkeer wat van de heuvel af komt. Binnen no time weet iedere snelle henkie dat die echt moet stoppen.