Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 06 jan 2019 17:35

Keezx schreef: 06 jan 2019 16:30
DDX schreef: 05 jan 2019 19:36 https://www.nhnieuws.nl/nieuws/237982/m ... -heemskerk

En dat waarschijnlijk omdat ze geen kaartje gekocht hadden.... (dagkaart of jaarkaart (laatste 12 euro))
Hahaha, de laatste 10 jaar rij ik gemiddeld wel 2x per week door de duinen van PWN zonder kaart......nog nooit aangehouden,.
Hahaha, ik betaal ook geen motorrijtuigenbelasting voor mijn auto... nog nooit aangehouden.

Hahaha, ik betaal nooit voor mijn boodschappen... nog nooit aangehouden.

etc....

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 06 jan 2019 18:07

Keezx schreef: 06 jan 2019 16:30 Hahaha, de laatste 10 jaar rij ik gemiddeld wel 2x per week door de duinen van PWN zonder kaart......nog nooit aangehouden,.
Ik heb denk ik eens in de 2 a 3 jaar controle, ja dan kan je hard wegfietsen maar kleine moeite om even kaart te kopen voor die paar euro ?
Steun je ze ook nog voor een mooi gebied.

bk1985
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 aug 2018 09:28

bk1985 06 jan 2019 19:14

Maar in hoeverre is een medewerker van de PWN (commercieel bedrijf) bevoegd om dit te controleren? dat hun huisvesten in de duinen maakt ze volgens mij geen eigenaar en al helemaal geen BOA... apart verhaal wel zo. fiets wordt vastgepakt enzo... ik denk dat ik ook weg zou willen fietsen als dit zo gebeurt. escalatie gegarandeerd...

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 06 jan 2019 19:24

Ze zijn dus wel boa :

https://www.pwn.nl/vacatures/2199255
Je hebt dagelijks integrale verantwoordelijkheid voor veiligheid en doelmatig beheer binnen de kaders van de geldende Beheernota, waarin de visie van PWN op natuur, beheer en recreatie is vastgelegd. Hierbij ben je zelf verantwoordelijk voor één of meerdere portefeuilles waarin je komt te werken. Daarnaast ben je bevoegd Buitengewoon Opsporings Ambtenaar (BOA).
https://wetten.overheid.nl/BWBR0011694/2004-01-21
De opsporingsbevoegdheid geldt voor het grondgebied in eigendom van de Provincie Noord-Holland en in beheer bij de N.V. PWN Waterleidingbedrijf Noord-Holland, welk grondgebied valt binnen de politieregio's Kennemerland en Noord-Holland Noord.

bk1985
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 aug 2018 09:28

bk1985 06 jan 2019 19:47

DDX schreef: 06 jan 2019 19:24 Ze zijn dus wel boa :

https://www.pwn.nl/vacatures/2199255
Je hebt dagelijks integrale verantwoordelijkheid voor veiligheid en doelmatig beheer binnen de kaders van de geldende Beheernota, waarin de visie van PWN op natuur, beheer en recreatie is vastgelegd. Hierbij ben je zelf verantwoordelijk voor één of meerdere portefeuilles waarin je komt te werken. Daarnaast ben je bevoegd Buitengewoon Opsporings Ambtenaar (BOA).
https://wetten.overheid.nl/BWBR0011694/2004-01-21
De opsporingsbevoegdheid geldt voor het grondgebied in eigendom van de Provincie Noord-Holland en in beheer bij de N.V. PWN Waterleidingbedrijf Noord-Holland, welk grondgebied valt binnen de politieregio's Kennemerland en Noord-Holland Noord.
Ik had dit niet geweten en ook gedacht dikke doei.. ik weet niet in hoeverre hij tikken heeft gehad maar dat zou ik nu weer niet doen :roll:

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 07 jan 2019 08:22

Ze zijn idd. Boa, Pwn is geen commerciële organisatie (Nuts voor zover iemand dat iets zegt), heb beheer van de betreffende terreinen (de openstelling in dit geval) wordt (deels) bekostigd uit de inkomsten van de genoemde kaart.
Simpel gesteld rijdt je door een waterwingebied (of infiltratiegebied voor drinkwater) en het is aan PWN om te beslissen of ze een gebied al dan niet dicht willen zetten. Als je als fietser/mtb'er gebruik wilt maken van een dergelijke openstelling koop je gewoon een kaart, de plicht daartoe staat zeer duidelijk aangegeven. Doe je dat niet (redelijk aso) dan riskeer je een boete en dan moet je ook niet moeilijk gaan doen en gewoon je verlies nemen (zie het maar als een Vispas, zonder krijg je ook gewoon (en terecht) een boete.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 07 jan 2019 10:04

Voor mij zijn de duinen van iedereen, net als andere natuurgebieden.
Ik erken daar geen particulier eigendomsrecht..(van natuurgebieden)
Zou de staat daar toegang vragen, okee
Edit: toegevoegd van natuurgebieden.....
Laatst gewijzigd door Keezx op 07 jan 2019 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3526
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 07 jan 2019 10:18

Keezx schreef: 07 jan 2019 10:04 Voor mij zijn de duinen van iedereen, net als andere natuurgebieden.
Ik erken daar geen particulier eigendomsrecht..
Zou de staat daar toegang vragen, okee
Tsja. Ik ga denk ik even lekker in de tuin van Keezx kakken. Ik erken daar geen particulier eigendomsrecht.. :dislike:
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 07 jan 2019 10:18

Keezx schreef: 07 jan 2019 10:04 Voor mij zijn de duinen van iedereen, net als andere natuurgebieden.
Ik erken daar geen particulier eigendomsrecht..
Zou de staat daar toegang vragen, okee
Voor dat standpunt valt best wat te zeggen, maar het standpunt innemen is wat mij betreft geen voldoende excuus om dan structureel zonder duinkaart gebruik te maken van het gebied.

Zeker wetende dat er zoveel discussie is over het gebruik maken van dergelijke ruimte (PWN heeft laatst wat paden gesloten begreep ik? En rond Schoorl (SBB?) ook altijd veel discussie) is het gewoon weinig handig en van geen enkele toegevoegde waarde om daar dan tegenaan te schoppen zonder op een andere manier structureel bij te dragen.

Dit soort berichten helpt dan niet. Berichten van gebruikers van die ruimte die niet betalen helpt dan ook niet. Het voedt de afstand tussen de verschillende partijen en dan kom je er samen niet meer uit...

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 07 jan 2019 11:09

Keezx schreef: 07 jan 2019 10:04 Voor mij zijn de duinen van iedereen, net als andere natuurgebieden.
Ik erken daar geen particulier eigendomsrecht..
Zou de staat daar toegang vragen, okee
Mee eens (in de basis) aan de andere kant er worden er speciale paden aangelegd waar je over heen kunt fietsen. Die paden moeten onderhouden worden, er moet schoongemaakt worden (men laat wat rotzooi achter). Kortom het kan niet allemaal van lucht worden gedaan. Ben je een gebruiker van andermans eigendom en grond dan siert het je dat je daarvoor een kleine vergoeding betaald.

Wat als de paden afgesloten worden en onbegaanbaar worden gemaakt? Dan valt er helemaal niet meer te fietsen.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 07 jan 2019 11:16

PWN is gewoon onderdeel van de overheid en aangezien Keezx wel zou betalen als de staat toegangsgeld zou vragen, ga ik er vanuit dat hij vandaag nog even een jaarkaart bestelt...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4506
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 07 jan 2019 11:21

zonder partij te kiezen voor de betreffende mtb-er... stel dat hij wel een vignet voor 2018 (en evt jaren ervoor) had maar (op 5 januari) nog niet het vignet van 2019... is een prent of een belerende speech dan op zn plaats of zou de BOA zich dan 'flexibel' moeten opstellen...

ikzelf denk t laatste. Wat vinden jullie?

Plaats reactie