Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
PietH
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jun 2018 10:18
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar PietH 16 jun 2019 21:36

Ik moet zeggen dat ik dat soort positieve dingen als voorrang krijgen, even aan de kant gaan als je belt of hond kort houden veel vaker meemaak dan rare reacties n.a.v. van de racefiets. De meeste mensen zijn best relaxed, zeker als je zelf ook een beetje rekening houdt met hen en zo nu en dan eens een bedankje of groet rondstrooit...

Eikels, oostindisch doven en onoplettenden zijn er natuurlijk ook, maar dat is onvermijdelijk als je zoveel tijd op de weg doorbrengt vrees ik.
Nadeel is dat het dan meteen behoorlijk fout kan gaan. En dat komt dan in het nieuws en blijft hangen bij sommige mensen. Ik merk inderdaad wel dat vooral ouderen soms al een beetje in paniek raken als ze je op een racefiets zien aankomen.
🚴🏻Strava

rudi assauer
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 apr 2014 19:52

rudi assauer 17 jun 2019 07:08

De meeste ouderen rijden tegenwoordig dan ook met zo'n zware ebike die ze totaal niet in balans en controle hebben, de schrik van de bel zorgt er alleen maar voor dat ze nog meer slingeren. Vervolgens kijken ze eerst, uiteraard op hun tempo want ze zijn nou eenmaal ouderen, rustig naar achter en fietsen ze onopgemerkt inmiddels aan de linkerkant van de weg.

Dat hou je toch en kun je je druk over maken maar dat gaat niet veranderen.

Ik zelf maak daarom eigenlijk nooit routes met fietspaden erin en zorg dat ik zondags voor de lunch thuis ben. Dan hebben we zo min mogelijk last van elkaar en dat scheelt frustraties. Door elkaar te ontwijken kun je ook rekening houden met elkaar.
Race: Stelbel Rodano Disc / Cannondale CAAD10
MTB: Santos 4.29
WW: Santos Trekking Lite

Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 17 jun 2019 11:11

Doe ik normaal gesproken ook maar soms moet je even een doorsteek via een smal fietspad pakken

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 17 jun 2019 12:47

rudi assauer schreef: 17 jun 2019 07:08 De meeste ouderen rijden tegenwoordig dan ook met zo'n zware ebike die ze totaal niet in balans en controle hebben, de schrik van de bel zorgt er alleen maar voor dat ze nog meer slingeren. Vervolgens kijken ze eerst, uiteraard op hun tempo want ze zijn nou eenmaal ouderen, rustig naar achter en fietsen ze onopgemerkt inmiddels aan de linkerkant van de weg.

Dat hou je toch en kun je je druk over maken maar dat gaat niet veranderen.

Ik zelf maak daarom eigenlijk nooit routes met fietspaden erin en zorg dat ik zondags voor de lunch thuis ben. Dan hebben we zo min mogelijk last van elkaar en dat scheelt frustraties. Door elkaar te ontwijken kun je ook rekening houden met elkaar.
Ook bij (appende) jongeren is de ebike anders enorm populair. Maar die schrikken dan weer niet van een bel, simpelweg omdat ze die niet eens opmerken aangezien ze met héél andere zaken bezig zijn dan het verkeer.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 17 jun 2019 15:32

Vandaag vol in de ankers omdat een Porsche waarschijnlijk het achtkantige stopbord niet zag.
(is op mijn dagelijkse woon-/werk parcours waar dit vaker gebeurt, dus ik was er een op voorbereid).)
Hij ook op de rem en stond net voor de streep stil.
Ik reed een beetje mokkend verder en een paar honderd meter verder komt hij naast mij rijden en bied zijn verontschuldigingen aan.
Ik heb hem netjes bedankt.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 18 jun 2019 13:51

Het anti-wielrenner sentiment begon weer wat uit te doven op Dumpert, dus moest deze even gepost:
https://www.dumpert.nl/mediabase/770349 ... enner.html

Wielrenner maakt foutje en komt op een verkeerde weg terecht,automobilist moet remmen.

Algmemene oppinie dumpert: Gewoon doodrijden, alle wielrenners zijn eikels.

Je zou bijna gaan denken dat iemand bewust een campagne aan het voeren is door iedere paar weken een nieuw filmpje te plaatsen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 18 jun 2019 14:45

Dit verhaal (niet van nu, en in Australie), is wel ontluisterend wat dat betreft:
https://cyclingtips.com/2018/08/finding-mr-x/
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 18 jun 2019 15:49

In elk geval keurig onderbouwd en beargumenteerd.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 18 jun 2019 18:24

ik lees eigenlijk nooit de reaguursel op dumpert. Deze keer even uit verveling wel. Het is echt om te huilen. De ene zieke reactie na de andere en af en toe iemand die tegengas probeert te geven. Het meest verbazingwekkende is eigenlijk nog dat er geen moderatie is. De reaguurders lijken wel een klas vol recalcitrante pubers en er is geen leraar of lerares om orde te houden. Echt heel erg zielig allemaal.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 jun 2019 08:39

Voor de meesten daar is het gewoon een uitlaatklep en een poging tot humor. Heel veel verschilt het niet van de reacties hier op schijfremmen, grote zadeltassen, omgekeerde stuurpennen en wit stuurlint. Ik zou er niet te zwaar aan tillen.

Het is alleen jammer dat er altijd een paar bijzitten die een te laag IQ hebben om het een beetje te relativeren als ze er eentje in het echt tegenkomen maar ik vraag mij af of zij zich wel fatsoenlijk zouden gedragen als ze niet op dumpert zouden zitten.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 19 jun 2019 09:27

Dumpert is het afvoerputje van reagerend Nederland.. de reaguurders vergelijk ik qua geestelijk niveau met de samengeklonterde doucheharen gedrenkt in schiftende zeep met huidresten... smerig maar het is nu eenmaal aanwezig....

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 19 jun 2019 09:29

Ik ben een beetje bang dat zo een reaguurder achter het stuur stapt in de hoop dat hij een wielrenner kan betrappen op een verkeersovertreding, zodat hij eindelijk de daad bij het woord kan voegen. Gesteund door de mening van het collectief kan hij dan eindelijk wraak nemen voor alle misdaden (zie het bewijs op dumpert) die wielrenners als collectief hebben gepleegd.

Plaats reactie