Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 21 apr 2019 13:43

Welke weg in 't delfland gaat 't om? Ben wel benieuwd of we dezelfde bestuurder daar vaker tegen komen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 21 apr 2019 13:44

Na de hele winter onverhard te hebben gereden, moet ik altijd weer even wennen aan auto's, landbouwvoertuigen en alles wat op de fietspaden begeeft. Dat doet mij soms overwegen om de zomer ook door te gravelen. Af en toe asfalt is echter ook wel eens fijn. Voordeel is wel dat ik niet zo huiverig ben om het asfalt even te verlaten om meer afstand te creëren.
Los daarvan kan ik mij goed voorstellen dat je flink geschrokken bent.

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 21 apr 2019 14:15

Ik zou misschien wel overwegen om aangifte te doen. Als die idioot vaker dat soort acties uithaalt op een vaste route zou er iets mee gedaan kunnen worden. Als je het niet meld weet je zeker dat er niets gedaan wordt.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 21 apr 2019 19:24

Klein_Verzet schreef: 21 apr 2019 11:28
Keezx schreef: 20 apr 2019 21:19 Een wereld waarin poging tot doodslag niet alijd bewezen kan worden....en gerechtigheid slechts beperkt opgaat.
De vraag was retorisch. In deze wereld is de mens in een wielerkloffie vogelvrij verklaard : op 't fietspad wordt ie niet gepruimd door bejaarden die elektro gaan, door scholieren die op hun 3 inch schermpje met oordoppen koekeloeren, door echtparen die coûte que coûte naast elkaar moeten blijven rijden, en op de weg is ie overgeleverd aan frustrado's, tattoo's, criminé's, zuipschuiten, BBQ-wienies, Ego's, Paashazen, en alle overige idioten die ik vergeten ben ....
Als ik jou was zou ik subiet stoppen met fietsen. :oops:

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3068
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 21 apr 2019 20:28

Afbeelding
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 21 apr 2019 20:34

De oplossing : vanmorgen toch vroeg wakker, mooi weer. Om 7.18 uur aan mijn rit begonnen. Bijna geen verkeer tegengekomen. Dus van niemand last gehad en niemand tot last geweest. :D :D
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 22 apr 2019 11:52

senior schreef: 21 apr 2019 19:24
Klein_Verzet schreef: 21 apr 2019 11:28
Keezx schreef: 20 apr 2019 21:19 Een wereld waarin poging tot doodslag niet alijd bewezen kan worden....en gerechtigheid slechts beperkt opgaat.
De vraag was retorisch. In deze wereld is de mens in een wielerkloffie vogelvrij verklaard : op 't fietspad wordt ie niet gepruimd door bejaarden die elektro gaan, door scholieren die op hun 3 inch schermpje met oordoppen koekeloeren, door echtparen die coûte que coûte naast elkaar moeten blijven rijden, en op de weg is ie overgeleverd aan frustrado's, tattoo's, criminé's, zuipschuiten, BBQ-wienies, Ego's, Paashazen, en alle overige idioten die ik vergeten ben ....
Als ik jou was zou ik subiet stoppen met fietsen. :oops:
"Subiet" is niet meteen een woord dat ik zou gebruiken, bovendien krijg ik de indruk niet met iemand te maken te hebben die vooroploopt als 't om inlevingsvermogen gaat. Maar ik kan je geruststellen, ik fiets weer en nog steeds, en zal dat blijven doen, hoe onaangenaam de Woudweg tussen A4 en Harreweg tussen 17:30uur en 18:uur door een zwarte auto (Audi-achtig type) met moordende snelheid ook maar wezen mag.

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 22 apr 2019 12:01

Ik mijdt tegenwoordig de kleine polderwegen in het Delfland rond spitstijd. Je wordt er gegarandeerd van je fiets gereden door idioten die over de kleine polderwegen scheuren om de files op de A4 en A20 te omzeilen.
Woudweg, Zouteveenseweg, Breeweg & Holyweg, Schieweg/Kandelaarweg, alleen maar aso's.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 22 apr 2019 18:11

Klein_Verzet schreef: 22 apr 2019 11:52
senior schreef: 21 apr 2019 19:24
Klein_Verzet schreef: 21 apr 2019 11:28

De vraag was retorisch. In deze wereld is de mens in een wielerkloffie vogelvrij verklaard : op 't fietspad wordt ie niet gepruimd door bejaarden die elektro gaan, door scholieren die op hun 3 inch schermpje met oordoppen koekeloeren, door echtparen die coûte que coûte naast elkaar moeten blijven rijden, en op de weg is ie overgeleverd aan frustrado's, tattoo's, criminé's, zuipschuiten, BBQ-wienies, Ego's, Paashazen, en alle overige idioten die ik vergeten ben ....
Als ik jou was zou ik subiet stoppen met fietsen. :oops:
"Subiet" is niet meteen een woord dat ik zou gebruiken, bovendien krijg ik de indruk niet met iemand te maken te hebben die vooroploopt als 't om inlevingsvermogen gaat. Maar ik kan je geruststellen, ik fiets weer en nog steeds, en zal dat blijven doen, hoe onaangenaam de Woudweg tussen A4 en Harreweg tussen 17:30uur en 18:uur door een zwarte auto (Audi-achtig type) met moordende snelheid ook maar wezen mag.
Je staat wel erg snel klaar met conclusies. Geen wonder dan dat je zoveel meemaakt op de fiets. Persoonlijk kom ik wel eens wat tegen in negatieve zin maar ook veel in positieve zin. Maar dat zal wel aan mijn gebrek aan inlevingsvermogen liggen (en ja, gezien jouw opmerking is dat hatelijk bedoeld!).

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 22 apr 2019 19:57

Mooi hè, het geschreven woord.
Dat kun je lezen zo als je zelf wilt en er allemaal eigen conclusies aan vast hangen.
De zin; "bovendien krijg ik de indruk niet met iemand te maken te hebben die vooroploopt als 't om inlevingsvermogen gaat." kan je op jezelf betrekken maar ook op de bestuurder Van een zwarte audi-achtige auto.
Ik weet niet hoe Klein Verzet het bedoelt heeft maar het kan zomaar zijn dat het niet op jou gericht is.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 22 apr 2019 21:46

Je hebt gelijk met je eerste zin want zoals ik het lees was het een reactie op mijn opmerking. Maar hé, gelukkig kom ik meestal mensen tegen die wel rekening met anderen houden, dat in tegenstelling tot Klein Verzet die blijkbaar alleen maar mensen tegen komt die de pest hebben aan fietsers en dat ook duidelijk laten blijken, dus wat maak ik me eigenlijk ook druk. Er zullen er nog genoeg zijn die wél medelijden met hem zullen .hebben

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 22 apr 2019 23:14

Wat een overdreven reacties allemaal. En steeds (toch veel) maar op de man spelen en dat voor landgenoten (?) onder mekaar. Foei :oops:

Plaats reactie