Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 02 jun 2019 12:12

RonaldH76 schreef: 02 jun 2019 10:46 En toch merk je dat "men" een hekel heeft aan wielrenners.

Vooral in de randstad
Ik rijd mijn rondjes in de randstad (rondom DH) en zolang ik op internet geen comments ga lezen, merk ik echt helemaal niets van die hekel die 'men' aan wielrenners heeft.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12637
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 jun 2019 16:41

Hier zuidholland vind ik het dit jaar juist wat beter gaan. Weinig ellende gehad. 1 keer dacht ik.
Voor het overige ook veel personen die voorrang gaven terwijl ik het niet had.

Ik vind het wel wat positiever geworden.

Erger me vaker aan andere wielrenners, dan aan andere weggebruikers.

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 02 jun 2019 16:42

Ik merk het aan het feit dat vooral automobilisten je maar lastig vinden,je krijgt geen voorrang , niet genoeg ruimte als ze je passeren.


Ook gewone fietsers gaan niet voor je opzij als je ze tegemoet komt.

Dat komt denk ik door het roekeloze gedrag van mede wielrenners die het voor een ander verzieken
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 02 jun 2019 19:09

Vanochtend weer twee keer hoffelijk voorrang gekregen waar ik het niet had en ik al bijna stilstond. Ik heb ze uiteraard vriendelijk bedankt met een groet.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 02 jun 2019 20:53

Vind deze situaties altijd lastig omdat je vaak niet kan beoordelen wat een automobilist wil, er is altijd twijfel of die wel blijft staan of niet, zeker als je zelf wel de voorrangsregel toepast. Als iedereen de voorrangsregels gewoon hanteert zoals ze zijn zal het verkeer allemaal veel vloeiender verlopen.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 03 jun 2019 11:32

Uit het AD

Racefietser reed diverse keren met opzet e-bikers tegen de vlakte

In Zeist is een 29-jarige man aangehouden die de afgelopen maanden bewust meerdere mensen op elektrische fietsen heeft aangereden. De man, die zelf op een racefiets reed, reed na de aanrijdingen door zonder zich bekend te maken of zich over zijn slachtoffers te bekommeren. De politie zoekt uit of het hier om een ‘e-bikehater’ gaat.
Josselin Gordijn 31-05-19, 13:57 Laatste update: 14:30

De verdachte, een man uit Leersum, kwam in beeld nadat hij een 53-jarige man uit Driebergen had aangereden. Dit gebeurde op de 21 mei op de Arnhemse Bovenweg. Het slachtoffer reed op dat moment op een elektrische fiets, toen hij door de 29-jarige verdachte werd aangereden. Het slachtoffer kwam hard ten val en brak een sleutelbeen, een ambulance bracht hem naar het ziekenhuis. De dader was na de aanrijding doorgereden en spoorloos verdwenen.

Het 53-jarige slachtoffer gaf de politie het signalement door van een licht getinte man met lang haar op een racefiets. De politie begon daarna een onderzoek. Al snel kon de 29-jarige man uit Leersum worden aangehouden op verdenking van zware mishandeling.

Tijdens het politieonderzoek bleek spoedig dat de aanrijding van op de Arnhemse Bovenweg mogelijk niet het enige incident was dat de verdachte heeft veroorzaakt: de politie verdenkt hem ervan dat hij mogelijk nog drie tot vijf e-bikers bewust heeft aangereden en daarna is doorgereden. De politie laat weten dat ze op dit moment uitzoeken wat het motief van de man is en of het hier gaat om een ‘e-bikehater’. Ze roepen getuigen en andere slachtoffers die in omgeving Zeist zijn aangereden op zich te melden.


te gek om los te lopen

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 03 jun 2019 12:30

Dit kan idd echt niet. Laat dat duidelijk zijn.
Nu ben ik wel benieuwd of het hier gaat om een wielrenner, of om iemand op een racefiets, maar die eigenlijk een “gewone” fietser is?
Voor de massa wordt nu weer een beeld opgeroepen van asociale wielrenners terwijl het misschien gewoon een “Tokkie” op een oude racefiets is.
Het zou natuurlijk beide kunnen. Ik zou graag zien dat de media hier iets specifieker in zou zijn qua berichtgeving, juist omdat je ziet dat de wielrenners de beschuldigende vinger krijgen.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 03 jun 2019 12:41

Ik houd het op een gek op een racefiets die 'te gek is om los te lopen', maar het is wel een compleet maf verhaal.
Op je racefiets andere fietsers op een e-bike omver rijden. Hoe verzin je het?

dario
Forum-lid
Berichten: 3822
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 03 jun 2019 14:09

wasbeer2006 schreef: 02 jun 2019 16:41 Erger me vaker aan andere wielrenners, dan aan andere weggebruikers.
+1
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 03 jun 2019 17:26

Ik erger me het vaakst aan mezelf. Helaas.
Afbeelding

Edwardfotografie
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 dec 2018 09:54

Edwardfotografie 03 jun 2019 19:02

Ik zag afgelopen zaterdag in het centrum van Valkenburg een wielrenner die compleet uit flipte (verbaal) tegen een drietal wandelaars die echt helemaal niets verkeerd deden.

Ik had als fietser plaatsvervangende schaamte richting mijn vrouw en vrienden die erbij waren.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 03 jun 2019 19:25

Ik zag van het weekend een wielrenner die anticipeerde op de fout die een aantal voetganger maakten en remde af. In het (langzaam) voorbijgaan zie hij "geen probleem, fijne dag".

Ik was als medefietser zo trots op 'mijn collega'.....

Plaats reactie