Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 okt 2020 22:46

Ik roep niet om zwaardere straffen. Ik roep
Om minder hufterig. Anti-sociaal gedrag!! Ik vind deze actie echt te grof voor woorden en een typisch voorbeeld van een maatschappij waar tolerantie en beschaafd handelen totaal verloren is gegaan.
Als deze man niet gedaagd wordt voor poging tot doodslag zou ik echt verwonderd zijn!!

Ik ben sowieso niet gewend aan dit soort gedrag en totaal verbouwereerd hierover.
Vreemd dat je dan reacties terug krijgt die impliciet dit soort gedrag niet als een exces beschouwen!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 okt 2020 22:48

En of het een Golf, Suzuki of wat voor zielig gebakdoosje dan ook is interesseert me echt geen drol!! Iemand die zoiets doet spoort gewoon niet.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 25 okt 2020 08:52

Sinds ik ooit bedreigd ben door een gast die met een bijl uit zijn busje stapte kijk ik echt nergens meer van op hoor....

Er is ergens een zo diepgewortelde haat tegen de "wielrenner" dat mensen zich blijkbaar zonder problemen een moordaanslag begaan.

Lees de reacties op dumpert en er zijn er verassend veel die de suzuki rijder gelijk geven. :(
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 25 okt 2020 09:11

thestudent schreef: 25 okt 2020 08:52 Sinds ik ooit bedreigd ben door een gast die met een bijl uit zijn busje stapte kijk ik echt nergens meer van op hoor....

Er is ergens een zo diepgewortelde haat tegen de "wielrenner" dat mensen zich blijkbaar zonder problemen een moordaanslag begaan.

Lees de reacties op dumpert en er zijn er verassend veel die de suzuki rijder gelijk geven. :(
Helaas onmogelijk,maar dat volk dat zo reageert of zelf ook dit soort acties van plan is te ondernemen 2 maanden de bak in bij voorbaat :winkthumb: Sowieso het gedrag op de weg is dramatisch vele zitten naar de veters te kijken bij 100km/u,stoplichten etc.Vanuit mijn voertuig kan ik er in kijken het is diep triest helaas en de straffen,boetes zijn veel te laag.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 25 okt 2020 09:47

Een goede reden om een gravelfiets en een mountainbike aan te schaffen en je heil op het onverharde pad te zoeken

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 25 okt 2020 10:09

Mwah ook op het onverharde pad ben je niet altijd veilig. Onverwachte barricades, gespannen draden, levensgevaarlijke honden. Het komt allemaal voor.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 25 okt 2020 10:13

We zijn in een ritje van 80km bovenin Friesland wel 3x met gebaren van alles uitgemaakt. Waren maar met zijn 2en, maar bij het zien van een wielrenner lijken automobilisten bij voorbaat al met het beschuldigende vingertje te wijzen. Valt mij trouwens wel op dat het vaak automobilisten zijn die zelf ook echt niet precies elke verkeersregel perfect nakomen.

1 situatie spande wel de kroon. Wij reden een dorp binnen op de weg waar ook auto's rijden. In het dorp begon een fietspad aan de rechterkant gescheiden door een groenstrook. Aangezien er op het fietspad een moeder met 2 erg jonge kinderen kwam aanfietsen, besloten we 50m verder het fietspad op te gaan, zodat we die moeder veilig konden passeren. Op dat moment komt er een auto ons tegemoet (die dus op de andere weghelft reed en totaal geen last van ons had) druk gebaren dat we naar het fietspad moeten... zo iemand heeft totaal geen last van ons, maar ook totaal geen idee wat onze overweging is geweest.

Heb het idee dat corona er voor zorgt dat veel mensen niet meer kunnen ontspannen, veel thuis zijn en allemaal de stress in de kop.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 25 okt 2020 10:32

Merkwaardig ook dat mede weggebruikers helemaal niet ingrijpen. Automobilist doet poging tot doodslag.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 25 okt 2020 11:43

Enzzo schreef: 24 okt 2020 22:46 Ik roep niet om zwaardere straffen. Ik roep
Om minder hufterig. Anti-sociaal gedrag!! Ik vind deze actie echt te grof voor woorden en een typisch voorbeeld van een maatschappij waar tolerantie en beschaafd handelen totaal verloren is gegaan.
Als deze man niet gedaagd wordt voor poging tot doodslag zou ik echt verwonderd zijn!!
Wat moet je toch steeds met die uitroeptekens....
Je legt wel degelijk een verband tussen lichte straffen en ongewenst handelen en dat zwaardere straffen het beter gaan maken.
Anders moet je het anders formuleren.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 25 okt 2020 11:52

nijkie schreef: 25 okt 2020 09:11
Helaas onmogelijk,maar dat volk dat zo reageert of zelf ook dit soort acties van plan is te ondernemen 2 maanden de bak in bij voorbaat :winkthumb: Sowieso het gedrag op de weg is dramatisch vele zitten naar de veters te kijken bij 100km/u,stoplichten etc.Vanuit mijn voertuig kan ik er in kijken het is diep triest helaas en de straffen,boetes zijn veel te laag.
Ja, gewoon de sociale media gaan filteren op ongewenste berichten en preventief opsluiten....
Beter nog: verplicht elektronische kap op en ongewenste gedachten en gevoelens filteren en meteen oppakken.
In Canada, Australie ofzo is nog ruimte zat om dat volk te dumpen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 25 okt 2020 12:11

El Pistolero schreef: 25 okt 2020 10:32 Merkwaardig ook dat mede weggebruikers helemaal niet ingrijpen. Automobilist doet poging tot doodslag.
Gangbaar menselijk gedrag. Ongeloof? Moet ik dan in actie komen, of doet een ander dat maar?

De automobilist die het gebeuren filmt is wel in actie gekomen. Beetje uit de hand gelopen via YT en Dump, maar daardoor is er wel een kenteken en een net niet compleet feitenrelaas.

We weten ook niet wat gebeurd is na het moment dat er geen beelden meer zijn. Zijn er mensen achter die automobilist aan gegaan? Zijn er andere weggebruikers gestopt om zich om het slachtoffer te bekommeren?

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 25 okt 2020 12:32

Dat klopt. Wielrenner maakt toch een behoorlijke smak.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Plaats reactie