Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 28 dec 2019 16:43

Supercute

Stornie
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 jul 2017 09:27

Stornie 28 dec 2019 18:13

Prachtig en tegelijk aandoenlijk om dit te zien!!

i-mac

i-mac 28 dec 2019 18:25

Ik heb begin maart ook mijn duit in het zakje gedaan op dat vlak. Na mijn namiddag shift moet ik huiswaarts fietsen langs een pikkedonker weggetje. Zie ik daar iets langs de kant van de weg zitten. Af en toe zit daar wel eens een konijn, maar die lopen altijd hard weg. Blijkt dat er een jonge kat zit. Zodra ik stop komt het diertje naar me toe. Het huilt ook.
Aangezien we thuis al een jaloerse poes hebben, twijfel ik even wat te doen. De koude ( het vroor op dat moment) doet me besluiten de poes mee te nemen. Ik heb hem in mijn jas gestopt.

Om een lang verhaal kort te maken, mijn zoon en zijn vriendin hebben poes in huis genomen. Na een controle bij de dierenarts was medicatie en een baxter nodig. Blijkbaar heeft de vorige eigenaar het diertje gedumpt ( al beweert hij dat poes was weggelopen). Daarvoor was de afstand te ver, en het drukke verkeer zou poes het leven gekost hebben.

bever
Forum-lid
Berichten: 2120
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 28 dec 2019 21:01

Held :) :) :)

i-mac

i-mac 28 dec 2019 21:47

bever schreef: 28 dec 2019 21:01 Held :) :) :)
Absoluut niet ... En ik zou het zo opnieuw doen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7953
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 dec 2019 23:33

:) mooie kerstverhalen toch!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 10 jan 2020 11:37

De montere reaguurders van de Gelderlander weten altijd weer een glimlach op je gezicht te toveren. Overigens denk ik dat de uitspraak terecht is, maar dat de fietser wel degelijk moreel iets te verwijten valt.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 10 jan 2020 11:46

Denk ik ook....de man moet ermee leven, da's voldoende straf.
Ik ben zelf niet vies van enig risico, maar met 40 dat dorpsstraatje inrijden zou ik toch niet doen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 10 jan 2020 12:15

Moeilijk voor mij te beoordelen. Maar heuvel af 40 is ook weer niet een wereldsnelheid. Grotendeels zwaartekracht. Dit is eerder gewoon een triest ongeluk. Als er een scooter of motor was aangekomen dan was die vrouw ook over gestoken. Resultaat was hetzelfde alleen zouden wij fietsers niet zoveel gezeik over ons heen krijgen

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 10 jan 2020 12:49

Op dat stuk heb je flinke hulp van de zwaartekracht en menigeen zet daar nog eens goed aan om in volle vaart aan de beklimming te beginnen.
Over het voorval heb ik geen mening, omdat ik de feiten en omstandigheden niet ken. Reaguursels op de Gelderlander kun je verder gevoegelijk overslaan. Daar heb ik dan wel weer een mening over.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 10 jan 2020 19:33

RVV schreef: 10 jan 2020 12:15 Moeilijk voor mij te beoordelen. Maar heuvel af 40 is ook weer niet een wereldsnelheid. Grotendeels zwaartekracht. Dit is eerder gewoon een triest ongeluk. Als er een scooter of motor was aangekomen dan was die vrouw ook over gestoken. Resultaat was hetzelfde alleen zouden wij fietsers niet zoveel gezeik over ons heen krijgen
Precies, als ik op mijn motor het ongeluk had veroorzaakt, is het die klote motoren. Was ik op de fiets, klote wielrenners.
Overigens lees ik dat er voor fietsers geen snelheid limiet telt, eerlijk gezegd dacht ik altijd dat de max. snelheden ook voor fietsers telde. Eigenlijk best vreemd dat het niet zo is (daarmee zeg ik niet dat ik me netjes aan de snelheid hou).
Hoe dan ook, een ongeval met alleen maar verliezers (vooral familie van slachtoffer). Maar ook de fietser in kwestie, je zult volgens mij zo'n ongeval nooit meer uit je hoofd kunnen zetten als je fietst.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 10 jan 2020 19:48

Toch nog niet goed begrepen....
Voor fietsers in het algemeen geldt geen limiet, als er ergens een max. snelheid is, dan geldt die ook voor fietsers....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie