Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 10 aug 2018 19:20

RVV schreef: 10 aug 2018 12:03 Zo rij ik gisteren een mini rotonde met de auto op. Gelijktijdig reed van links ook een auto de rotonde op. Met gelijkende snelheid KUN je een goede doorstroming hebben zonder elkaar te hinderen. Maar wat doet die kloothommel?! Hij geeft flink gas bij, rechte van de sterkste zal die gedacht hebben. Om een aanrijding te voorkomen stopte ik zodat die alsnog er voor langs kon schieten. Maar dat deed die ook niet. Gevolg? We stonden dus allebei onnodig stil. Weg doorstroming. Maar nog wel even flink tekeer gaan achter het stuur. Manman denk ik dan.. veel te kort lontje
Ja ik ken dat soort die pakweg 50 mtr. voor een verkeersdrempel nog even vol gas geven om jouw voorbij te steken om daarna vlak voor die verkeersdrempel vol op de rem gaan staan om er voorzichtig over te rijden om daarna hetzelfde weer te herhalen. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 13 aug 2018 11:24

Nog steeds een grotere aanwinst voor het wielrennen dan Armstrong :lol:

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 13 aug 2018 12:09

We hebben het regelmatig over de comments onder filmpjes en artikelen.
Er zijn zelfs hele facebook groepen tegen fietsers. Ook in Australië een groeiend probleem.

Cyclingtips heeft de afgelopen maanden research gedaan naar 1 bepaald figuur. nota bene een racefietser zelf, die de drijvende kracht achter 1 van de grootste anti-racefiets groepen in Australië is.
Ik had hem vorige week al gepost, maar toen raakte deze direct onder gesneeuwd hier. Op zich niet erg, maar ik vind deze "long read" serieus de moeite waard om te delen:

https://cyclingtips.com/2018/08/finding-mr-x/
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

baron062
Forum-lid
Berichten: 1122
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 13 aug 2018 15:00

Ik wordt een beetje paranoia, maar het is nauurlijk geen kwaliteitsmedium....

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/229610/H ... nt-Maarten

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 10 sep 2018 13:26

Verschrikkelijk wat hier gebeurd is. Moet eerlijk zeggen dat ik op dat punt ook al snel te hard rij.
Wat voor een verkeersaanpassing zou hier moeten komen? Met alleen wijzen op gedrag ben je er niet.

https://www.gelderlander.nl/rozendaal/o ... ~ab818150/
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 10 sep 2018 13:47

Niet fijn natuurlijk, maar daar in Gelderland rijden wel heel bijzondere fietsers rond. Die halen blijkbaar makkelijk 60 km/uur en vliegen zomaar meters de lucht in vanaf een verkeersdrempel:
kritiekloze prutjournalist Piet Venhuizen schreef:Veel Rozendalers zullen dit 'rustige rijden' niet herkennen. In de bebouwde kom is sinds een jaar of tien 30 kilometer de maximumsnelheid, maar wielrenners die van de Beekhuizenseweg af het dorp binnenkomen 'halen dikwijls het dubbele', zegt een medewerker van de gemeente. ,,Als je hier dertig rijdt, kun je een egel nog ontwijken.’’
(NB: om net zo hard aan te komen als een auto die 30 km/u rijdt moet een fietser ruim 110 km/u rijden)
kritiekloze prutjournalist Piet Venhuizen schreef:Maar de drempels zijn laag en belemmeren alleen auto's. ,,Fietsers vliegen een meter of vijf door de lucht’’, zegt de medewerker van de gemeente. ,,Dat vinden ze juist lekker.’’
(als ze inderdaad met 110 km/u aan komen rijden zou dat zomaar kunnen kloppen)

Oh ja:
kritiekloze prutjournalist Piet Venhuizen schreef:De renner van De Adelaar was net het bos uit en botste op de vrouw toen zij met twee andere fietsers vanaf de Kerklaan het terrein van het kasteel op wilde rijden.
Begrijp ik daar nu uit dat het slachtoffer (plotseling?) afsloeg?
Laatst gewijzigd door 53x11 op 10 sep 2018 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 10 sep 2018 14:11

Op dat stuk kan je makkelijk 60 per uur halen, je komt dan vanaf de Posbank omlaag.
Is best wel een gevaarlijk punt ja en gok dat er weinig wielrenners zijn die daar 30 per uur fietsen.
En drempel kan je idd even beide Wielen los van grond krijgen.

Geen idee wat voor aanpassing je daar moet doen zonder dat het op andere manier gevaarlijk gaat worden.

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 10 sep 2018 14:26

Volgens het artikel in de link is de schrijver ene Piet Venhuizen, niet "kritiekloze prutjournalist". Dergelijk gebruik van benamingen zal in geen enkel opzicht leiden tot een beter begrip voor elkaar van beide partijen. Minpuntje, 53x11. Overigens vond ik de reacties bij het artikel (voor zover ik ze gelezen heb) eerlijk gezegd behoorlijk genuanceerd en niet bepaald een scheldpartij richting racefietser.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 10 sep 2018 15:16

Zo'n afdaling is natuurlijk heel leuk, maar met 60 door de bebouwde kom is niet veilig. Een fiets hoor je ook niet altijd aankomen itt een auto. Chicane aanleggen zodat men wel gedwongen wordt in de remmen te gaan? Die paaltjes zien er trouwens ook niet goed uit, daar wil je niet met 60 tegenaan rijden of crashen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 10 sep 2018 15:19

aangepast :twisted:

Sorry hoor, ik zal wel overgevoelig zijn, maar er komen per jaar tientallen verkeersdeelnemers om het leven door automobilisten, in de meeste gevallen is het dan een "noodlottig ongeval". Nu rijdt een fietser iemand van de sokken en dan ligt het ineens weer aan "de wielrenner" (e.e.a. kritiekloos onderstreept met tendentieuze quotes). Daarbij wijst helemaal niets in de objectieve info die wel gegeven wordt erop dat de wielrenner schuld had, terwijl het er alle schijn van heeft dat het slachtoffer geen voorrang verleend daar waar zij dit wel had moeten doen (afslaan op een doorgaande weg; als ik de info uit het stuk combineer met google maps, dan is de conclusie dat zij linksaf sloeg..)

EDIT: ik zie trouwens dat de KOM op Strava op dat stukkie richting de 65 km/u gaat, dus die 60 uit de quote is ook weer niet zo onrealistisch
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 10 sep 2018 16:18

Grote duidelijke waarschuwingsborden plaatsen voor wielrenners

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 11 sep 2018 13:15

bmiller schreef: 10 sep 2018 13:26 Verschrikkelijk wat hier gebeurd is. Moet eerlijk zeggen dat ik op dat punt ook al snel te hard rij.
Wat voor een verkeersaanpassing zou hier moeten komen? Met alleen wijzen op gedrag ben je er niet.

https://www.gelderlander.nl/rozendaal/o ... ~ab818150/
Klinkt misschien gek, maar een rotonde ipv die lastige T-splitsing zou daar al een begin zijn, borden vanaf de Emmapiramide naar beneden met duidelijke waarschuwingen over snelheid en de situatie beneden zou ook een goede optie zijn

Plaats reactie