Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 jul 2021 17:55

Nee_Nee schreef: 20 jul 2021 16:51 Ik ben al van plan oostelijk van de IJssel te gaan wonen om die reden
Koop er maar een waterfiets bij dan ;)
Do or don’t, there is no try

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 20 jul 2021 18:37

Sulla schreef: 20 jul 2021 16:06
En dan te bedenken dat 'we' de komende jaren nog door gaan grooien tot ca. 20 miljoen.
Zolang ze maar binnen de ring A10 blijven is er voor de meeste mensen niks aan de hand.
Dogma F

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 jul 2021 23:10

Inderdaad! Hek er omheen zetten en binnenhouden die mieren!
Do or don’t, there is no try

mrjellow
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 okt 2010 23:15

mrjellow 17 aug 2021 21:19

Sulla schreef: 20 jul 2021 16:06 De drukte (zeker in het Westen) begint echt vreselijke vormen aan te nemen. En zeker in het weekend is het op bepaalde stukken (De duinen, langs mooie vlieten en vaarten) gewoon niet meer te doen (als groepje niet, maar individueel soms ook al niet).

En werkelijk niemand is bereid tot inschikken.........groepen wielrenners niet, maar ook de e-bike bejaarden, de bakfiets moeders, de snelle ebikes, volk op scooters, hardlopers, wandelaars, vogelspotters, skaters etc etc niet, Iedereen is zo ontzetten 'alleen op de wereld' aan het spelen dat het niet meer leuk is. En het is gewoon wachten op ongelukken......maar niet stoppen is wel heel erg treurig.

En dan te bedenken dat 'we' de komende jaren nog door gaan grooien tot ca. 20 miljoen.
Tja immigratie he, het is een politieke keuze. Overigens valt het mij tijdens drukke dagen pas op hoe gigantisch veel ruimte de auto claimt in ons drukke land. Als de fiets nu eindelijk eens de ruimte zou krijgen die het verdient dan wordt fietsen op drukke dagen ook weer leuk. Zelf heb ik overigens weinig last van het gedrag door andere mensen omdat ik er niet vanuit ga dat niemand wil inschikken, zoals jij doet.

Bovendien is het voor veel wielrenners al teveel gevraagd om een fietsbel te gebruiken. Deze zelfde mensen klagen dan wel over het gedrag van andere mensen. Dus voor de fietsers in dit topic hier die zonder bel rijden: rot eens lekker op.

mrjellow
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 okt 2010 23:15

mrjellow 17 aug 2021 21:21

El Pistolero schreef: 21 jun 2021 22:27 Als het zo doorgaat met de berichtgeving in de media over wielrenners zijn we straks vogelvrij door een enkele aso op een racefiets en kunnen we voor onze eigen veiligheid alleen nog op de fietstrainer.
De hetze van de media jegens wielrenners is mij ook opgevallen. Ik heb zelf laatst eens contact opgenomen met een dergelijk medium en uitgelegd dat hun manier van communiceren leidt tot onveilige situaties op de fiets en zij hebben daarna hun bericht (een 'satirisch' artikel over soorten fietsers) verwijderd. Kortom, je hoeft als wielrenner ook niet lijdzaam toe te kijken hoe mensen je zwart maken he.

mrjellow
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 okt 2010 23:15

mrjellow 17 aug 2021 21:23

Knooierd schreef: 23 jun 2021 09:01 Ik heb het idee dat veel race fietsers in idioten veranderen zodra ze deel uitmaken van een groep. Groepsduel, stoerdoenerij geen idee…
Afgelopen weekend zie ik een groepje de Gulperberg afdalen richting Partij. De voorste vond het nodig om dit met het nodige verbaal geweld te doen richting een tweetal fietsers wat vanuit Partij omhoog fietste. Ja de weg is wat smal en ja de klimmende fietsers slingerden een beetje vanwege de klim maar pas dan je snelheid aan en matig je snelheid in de afdaling. Nu klonk het: Naar rechts G.V.D.!!!
Nu fiets ik zelf ook regelmatig m’n rondjes maar op zo’n moment schaam ik me dat ik onze mooie fietshobby beoefen.
Je moet deze figuren gewoon aanspreken en uitleggen hoe hun gedrag reflecteert op het imago van wielrenners als geheel. Laat ze maar boos worden, maar dan ervaren ze in ieder geval dat serieuze fietsers niet op deze figuren zitten te wachten.

mrjellow
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 okt 2010 23:15

mrjellow 17 aug 2021 21:26

Ramon73 schreef: 23 jun 2021 10:05
Knooierd schreef: 23 jun 2021 09:01 ......Ja de weg is wat smal ....maar pas dan je snelheid aan en matig je snelheid in de afdaling. Nu klonk het: Naar rechts G.V.D.!!!
Zo ontmoette ik gisteren een stel dat met de hond wandelen was. Breed fietspad, zeker 3mtr. maar het koppeltje had bijna de hele breedte nodig. Er was onhandig weinig plaats over voor mij als tegemoet komende fietser. En dan roep ik toch even "Beetje rechts houden aub!". Vond vooral de dame niet leuk, nou ja zeg. Ik was zeker niet onvriendelijk of onbeleefd, maar wel dwingend. Zij veroorzaken potentieel gevaar en ik waarschuw daarvoor. Blijkbaar wordt het alleen vanwege het feit dat je op een racefiets zit al niet gewaardeerd......
Waarom ga je roepen? Waarom bel je niet even rustig en minder je vaart? Voetgangers hebben het recht om op het fietspad te lopen. Soms is er ook geen wandelstrook, dus waar moeten ze anders lopen? Men heeft geen probleem dat je op een racefiets zit maar denkt dat iedereen voor jou snel aan de kant moet gaan.

mrjellow
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 okt 2010 23:15

mrjellow 17 aug 2021 21:29

wasbeer2006 schreef: 20 jul 2021 14:14 Groepen gewoon verbieden. Max 4 oid.
Dat gaat nooit minder worden in ons te drukke land

Bij elke groep heb je indioten. Je hebt ook vrachtwagen chauffeurs die bewust politie agenten dood rijd.
Op opperde ditzelfde idee in dit topic. Werd hier niet in dank afgenomen. De KNWU heeft inmiddels 'wegkapiteins' aangesteld, alsof dit het probleem oplost. Grote groepen mogen wat mij betreft dus ook verboden worden.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 18 aug 2021 11:57

De Belgen onder ons hebben het misschien al gelezen, maar ik wil het de Nederlandser niet onthouden,
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210818_93441182

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 18 aug 2021 13:15

remkolvb schreef: 25 jun 2021 15:26 toch vond de automobilist die achterop kwam aan rijden het verstandig om stukkie gas terug te nemen, kleine druk op de claxon te geven om zo mij te laten weten dat deze graag wilde gaan passeren.
Dat is volgens mij iets dat veel automobilisten niet durven, misschien bang dat het agressief overkomt.

Terwijl, zeker als ik met een groep rijd, ik het veel fijner vind als een automobilist even toetert om te weten dat 'ie in gaat halen, dan dat 'ie er zomaar ineens naast zit.


mrjellow schreef: 17 aug 2021 21:21 De hetze van de media jegens wielrenners is mij ook opgevallen.
Om De Speld kan ik meestal nog wel lachen, maar ik stoor me wel altijd enorm aan het AD en de lokale sufferdjes van DPG (Stentor, Tubantia, Gelderlander, PZC enzo). Hoe die wielrenners framen in hun koppen.... man man man, echt alles voor de clicks. :cry:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 18 aug 2021 13:30

claxoneren is om gevaar af te wenden... Niet om in te halen.
Ik schrik me wezenloos als er vlak achter me iemand toetert, meestal met een grote slingerbeweging tot gevolg.

En zo zijn er ook genoeg mensen die een fietsbel als opdringerig ervaren (mijn vrouw bijv. al snapt ze het steeds beter). Zeker als er voldoende ruimte is om in te halen en dan tóch nog even bellen. (zowel oudere e-fietsers, als bepaalde wielrenners hebben daar last van).
Maar goed, een bel discussie eindigt toch altijd onbeslist. bellen/roepen/wachten om te passeren.., En voor de gepasseerden jusit even laten weten dat je langs komt om schrikken te voorkomen, kan leiden tot een schrikreactie, of tot een controle handeling (omkijken, daarin meesturen met de kijkrichting etc etc).
Dus er is niet 1 geijkte methode die het in alle gevallen altijd goed zal doen ;-)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Polygoon
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 aug 2021 16:51

Polygoon 18 aug 2021 14:13

mrjellow schreef: 17 aug 2021 21:19
Bovendien is het voor veel wielrenners al teveel gevraagd om een fietsbel te gebruiken. Deze zelfde mensen klagen dan wel over het gedrag van andere mensen. Dus voor de fietsers in dit topic hier die zonder bel rijden: rot eens lekker op.
Weet je wel wat dat weegt ?!! /s :lol:

Plaats reactie