Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 mar 2021 11:14

Dat bedoel ik ook met te vaag en te vrijblijvend. Op den duur werkt dat niet meer als het te druk is en het verschil in snelheid te groot.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
yorickdix
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:22

Gebruikersavatar yorickdix 30 mar 2021 12:17

De Tukker schreef: 30 mar 2021 11:11 Regeltjes, daar heb je niks aan als die niet worden gehandhaafd. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier in Tukkerland komt het woord 'handhaving' niet voor in het woordenboek van de blauwe petten. :mrgreen:
Ik werd vrijdag op een tamelijk verlaten pleintje voor Schiphol-plaza nog preventief, en heel vriendelijk, aangesproken door handhaving, dat ik daar niet mocht gaan fietsen. Dus ja, het gebeurt nog :D

Dat mensen een slecht beeld van racefietsers hebben is wel duidelijk, merk ik ook regelmatig. Maar wat ik ook merk is dat een rustige en vriendelijke opstelling die houding ook heel vaak wel wegneemt. Wat mij ook helpt: geen zonnebril meer dragen zodat ik oogcontact kan maken.

En misschien niet verrassend maar heel opvallend: zou gauw ik met een fietstas en/of kind fiets dan krijg ik meteen stukken meer voorrang e.d. Het is echt 'de racefietser' die er slecht op staat.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 30 mar 2021 12:28

Daar hebben we hier in 't dorp niet zo veel last van want je mag hier overal fietsen. En da's dan weer wel vreselijk irritant, bijvoorbeeld op marktdagen. Brommen daarentegen mag hier niet en die dingen mag je hier zelfs niet eens stallen :-)

Het gaat mij meer om het handhaven op wegen, fiets- en wandelpaden buiten het het dorp. Daar waar over en weer de meeste 'overlast' is.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 30 mar 2021 15:36

We mogen best hand in eigen boezem steken. maar laten we ook niet vergeten dat het begin van de ellende de electrische fietsen waren. Daarvoor was de overlast veel veel minder.

De laatste jaren komen daar ook steeds meer wandelaars bij tot letterlijk georganiseerde wandelingen op fietspaden, dat gaat natuurlijk ook nergens over.

En waarom lopen wandelaars op een fietspad, ook zo vreemd, als er geen fietspad is rijd ik toch ook niet op de snelweg.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 mar 2021 15:56

Nou wat dacht je van grote groepen die al schreeuwend je duidelijk maakten dat jij aan de kant moest? Dat was al ver voor de e-bike. En dan nog de problemen die je had als je per ongeluk op de route van een toertocht was. Vooral op fietspaden met tweerichting verkeer.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 30 mar 2021 17:16

Uit mijn tijd dat ik lid was van een wandelclub (sorry, dat kwam in de beste families voor :lol: ) herinner ik me dat de status van een groep (georganiseerde) wandelaars gelijk was aan die van een bespannen wagen en derhalve 'gewoon' aan de rechterzijde van de weg dienden te lopen (meestal voorafgegaan en afgesloten door een piepel met een snerpend fluitje). Kweenie of dat inmiddels anders is ;)

Het staat me trouwens ook bij dat de regel dat je als voetpadder links dient te lopen ook al lang geleden is afgeschaft.

Enneehhh ...voetpadders op de snelweg (@wasbeer2006)? Die zie ik gelukkig nooit, is bovendien zwaar verboden.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 mar 2021 18:41

i-mac schreef: 30 mar 2021 08:50 Dat er problemen zijn, dat ga ik niet ontkennen, maar dat de pers een hele dikke kluif geeft aan dergelijke zaken, ook dat is een feit. En het laatste jaar richten ze hun pijlen op alles en iedereen. Fietsers (van koersfietsen, MTB tot e-bikes en fietskoeriers), wandelaars, enzovoort. Men zoekt overal naar mensen die klagen over anderen. Velen daarvan vergeten alleen dat ze zelf wel eens iets doen die beter niet kan, maar dat vergeten ze gemakkelijkheidshalve maar even ...

Ik denk dat je daarmee de spijker op z’n kop slaat!
En zoals al eerder vermeld in dit topic: het wordt tijd dat alle gelegenheidsfietsers weer terug kunnen naar hun oude hobby’s zoals voetbal, zaalsporten, sportclubs en dergelijke.

En inderdaad @Tukker; de randstad is sowieso al overvol dus daar speelt dit probleem des te meer. In minder overbevolkte regio’s is er nauwelijks een probleem.
Ik heb zelf ook het geluk dat ik uren kan fietsen zonder ook maar een wandelaar of fietser tegen te komen hier in Frankrijk. Enkel dassen, herten, marterachtigen, zwijntjes en grote roofvogels.
Maar dat betekent niet dat er elders in de wereld geen grote drukte problemen zijn mbt recreatie.

Hopelijk is het ooit weer relatief normaal....
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 mar 2021 21:23

Enzzo schreef: 30 mar 2021 18:41


Ik denk dat je daarmee de spijker op z’n kop slaat!
En zoals al eerder vermeld in dit topic: het wordt tijd dat alle gelegenheidsfietsers weer terug kunnen naar hun oude hobby’s zoals voetbal, zaalsporten, sportclubs en dergelijke.
Dan ga je er wel vanuit dat ze het eigenlijk niet zo leuk vinden.

Ik vrees dat we diep van binnen allemaal "k#twielrenners" zijn en dat er dus heel wat zullen blijven fietsen.
Campagnolo Ultra Dork

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 31 mar 2021 07:45

Ernie C. schreef: 30 mar 2021 21:23
Enzzo schreef: 30 mar 2021 18:41


Ik denk dat je daarmee de spijker op z’n kop slaat!
En zoals al eerder vermeld in dit topic: het wordt tijd dat alle gelegenheidsfietsers weer terug kunnen naar hun oude hobby’s zoals voetbal, zaalsporten, sportclubs en dergelijke.
Dan ga je er wel vanuit dat ze het eigenlijk niet zo leuk vinden.

Ik vrees dat we diep van binnen allemaal "k#twielrenners" zijn en dat er dus heel wat zullen blijven fietsen.
Er zullen er echt wel een aantal blijven fietsen, maar als alle competities van andere sporten weer gaan beginnen ga je dat in het weekend echt wel merken

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 31 mar 2021 10:46

@Enzzo zelfs in de randstad kan je echt wel wat rustigere wegen vinden. De eerste paar kilometer kan het wat drukker zijn en de laastste, maar over het algemeen kan ik vanuit de noordkant van Schiedam in een km of vijf op een rustige route rijden.

En het speelt als je kantoortijden werkt :-) alleen op zondag, zaterdag soms maar dan vaak pas wat later op de dag. Nu in corona tijd merk ik wel dat het al om 9u druk is ipv een uur of 11.

Gisterenmiddag van 16u tot 18u vond ik het bv opvallend rustig rondje HvH - kijkduin

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3068
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 31 mar 2021 10:57

wasbeer2006 schreef: 30 mar 2021 15:36 En waarom lopen wandelaars op een fietspad, ook zo vreemd, als er geen fietspad is rijd ik toch ook niet op de snelweg.
Buiten de bebouwde kom en als er geen voetpad aanwezig is, zijn voetgangers verplicht van het fietspad gebruik te maken.

Voor fietsers is het verboden op de snelweg te fietsen.

Subtiel verschil.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 31 mar 2021 14:57

Voetgangers op het fietspad moeten wat mij betreft rechts aanhouden. Ik hen een hekel aan al die spooklopers. Het argument dat ze je dan aan zien komen houdt geen steek, want uit de weg gaan doen ze niet.

Plaats reactie