Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

baron062
Forum-lid
Berichten: 1122
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 23 apr 2018 11:19

Grappig dat de media er zo anders over bericht: http://www.nhnieuws.nl/nieuws/223391/Be ... s-gebroken

Verder niets grappigs aan, hoewel we maar 1 kant van het verhaal kennen

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 23 apr 2018 11:56

Ja, wat is het nou..,. een racefietser? mountainbiker? een duw, of een stomp? Kort stekelig haar (dus geen helm?).

Lekker in de beeldvorming weer richting de wielrenners. Terwijl dat toch niet zo relevant is, behalve qua signalement wellicht. Maar wel triest dat je je zo laat gaan, ongeacht wat de bejaarde man wel of niet tegen je gezegd heeft. (en of je nou een wielrenner, golf bestuurder, of appende puber bent).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 23 apr 2018 11:59

Aha, een wielrenner op een 'donkere mountainbike'. Los van het feit dat het vreselijk ellendig is voor deze man en we over de werkelijke toedracht niks kunnen zeggen, is dit een mooi voorbeeld van een waardeloos bericht. De vermoedelijke dader wordt namelijk weer heel makkelijk in het hokje 'wielrenners' geplaatst, terwijl het kennelijk een kerel op een mountainbike was, waarschijnlijk dus ook zonder helm. Je zou zeggen dat er met het enorme overschot aan journalisten en 'communicatie-deskundigen' er toch een iets strengere selectie aan de poort zou kunnen plaatsvinden...

Zo heb ik ooit de NOS-redactie getipt over een niet zo handige foto. Bij een bericht over deelname aan de VN van onze Oosterburen stond een foto van een reenactment van de landing in Normandië. Tja: een beetje beeldredacteur maakt niet zulke blunders.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 23 apr 2018 13:17

We wijken af, we wijken af.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 23 apr 2018 13:45

Hoezo?
Topic gaat over wielrenners in de media

Persoon als omschreven kun je moeilijk als wielrenner typeren, maar wordt waarschijnlijk in de titel bewust zo genoemd om meer aandacht te genereren

baron062
Forum-lid
Berichten: 1122
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 23 apr 2018 15:24

RKN schreef: 23 apr 2018 13:45 Hoezo?
Topic gaat over wielrenners in de media

Persoon als omschreven kun je moeilijk als wielrenner typeren, maar wordt waarschijnlijk in de titel bewust zo genoemd om meer aandacht te genereren
Inderdaad. NHD = Televaag. En NHnieuws heeft ook vaak dubieuze berichten. Maar ja, wel lokaal nieuws.

Dit was gewoon een klootzak op een sportieve fiets (zelfs dat weet je niet helemaal zeker).

En daar maakt de media dan weer een "mooi" verhaal van.....

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 23 apr 2018 15:43

Het is idd al erg genoeg dat wielrenners altijd met naam en toenaam worden genoemd in de Media als zijnde een criminele organisatie, terwijl in andere gevallen gewoon wordt gesproken over fietser, voetganger of automobilist.
Maar dat er nu ook nog waarschijnlijk onterecht iemand die zich heeft misdragen wordt bestempeld als wielrenner. Als we dan toch gaan generaliseren: misschien was het wel een dronken Pool op een gejatte fiets.

Overigens is het eigenlijk best absurd hoe een groot gedeelte van de bevolking tekeer kan gaan op (social) media, en daarbij dan bijval krijgen van mede-hersenlozen.
Ik ben zelf vorige week betrokken geweest bij een ernstig auto ongeval in de kop van Noord Holland. Iets met een camper en 2 auto's. Ik was de achterste auto (gelukkig), dus bij mij vielen de verwondingen gelukkig mee.
Ik dacht op de Facebook pagina van politie NHN het bericht terug te kijken. Dat moet je dus nooit doen.
Ineens heeft Nederland er een stuk of 1000 mensen bij die enerzijds expert zijn in het analyseren van ongevallen via foto's en onvolledige nieuwsberichten, en anderzijds zijn diezelfde mensen dan ook meteen rechter, en veroordelen betrokken slachtoffers direct ter dood.
Het maakte mij echt woedend toen ik de reacties las, maar tegelijkertijd wist ik dat het totaal geen enkel nut had om een reactie te plaatsen met mijn mening over het gebrek aan respect, maar zeker ook intelligentie.
Helaas is het schijnbaar een doel van sommige media bedrijven, waaronder Telegraaf en zeker ook RTVNH , om deze mensen überhaupt een podium te geven om hun ongefundeerde frustraties te ventileren.
Ik ben na vorige week gestopt met het lezen van dit soort lectuur.

erikkie39
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 dec 2016 14:29

erikkie39 23 apr 2018 19:07

Wat een sensatiezucht. Eenzijdig bericht, bijzondere definitie van 'ernstig gewond' (hoe vervelend ook, een val van een fiets bij een 80 jarige kan een stuk ernstiger aflopen dan een gebroken vinger en neus) en ook nog eens tendentieuze profilering richting wielrenners. Lijkt wel alsof de media erop uit zijn dat er straks een gerichte aanslag van een automobilist op een onschuldige wielrenner plaats vindt. Want die bloeddorstigheid lees je al in de comments bij zulke berichten.
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 23 apr 2018 19:57

Mensen hebben een keer 20 seconden achter een groepje met wielrenners moeten hangen.. en gelijk iedereen op een sportfiets verdient eigenlijk de doodstraf :-(

Overigens geen goed woord voor het neer meppen van een oudere man op de fiets. Zo’n hufter geeft een vrijbrief af om mij de volgende keer de berm in te jagen :-(

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 23 apr 2018 21:11

http://www.nhnieuws.nl/nieuws/223448/Va ... ten-zeggen
De alombekende oud-drogist fietste zaterdag in de richting van Bergen, toen een man op een mountainbike hem tegemoet kwam. "Op tien meter afstand zag ik dat hij heel veel snelheid had", vertelt Sjaak. "Hij zette zelfs aan om nog harder te gaan rijden om door de bocht te kunnen, maar daar zat ik juist in. Ik kon 'm ontwijken, maar riep wel: 'Jonge, doe normaal!'"

Daar was de tegenligger overduidelijk niet van gediend, want even later komt hij 'verhaal halen' bij Sjaak. "Hij kwam naast me fietsen en toen vroeg hij wat ik tegen hem zei. 'Dat je normaal moet doen', zei ik. Nou, toen kreeg ik dus een kaakslag."

De bejaarde man valt van z'n fiets en raakt flink gewond. Wielrenners van de Ronde van Noord-Holland stoppen om eerste hulp te verlenen. "Hulde daarvoor! En ook de ambulance was heel snel ter plaatse."

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 23 apr 2018 22:49

Goed volk die wielrenners :-)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 apr 2018 08:52

DDX schreef: 23 apr 2018 21:11 Wielrenners van de Ronde van Noord-Holland stoppen om eerste hulp te verlenen. "Hulde daarvoor! En ook de ambulance was heel snel ter plaatse."
Zeker. Als er nog geen hulp is stop ik ook altijd. Is er wel hulp allemaal gewoon verder want het voegt niks toe!

Maar ik heb tijdens de Ronde van Noord Holland toch een paar keer situaties gezien die echt maar dan ook echt niet kunnen.
Meest extreme was door rood rijden bij een klein tunneltje. Klein tunneltje dat onder de doorgaande weg gaat. Net breed genoeg voor 1 auto. Stik donker. Licht staat op rood en er knallen er gewoon een paar in! Als er van de andere kant een auto komt en je rijdt allebei zomaar 30 is de impact is dan 60 en kan vreselijke gevolgen hebben. Voor die 5 toerfietsers is dat niet zo erg maar er zit wel iemand achter het stuur die de rest van z'n leven een trauma heeft.
Wellicht een moeder achter het stuur die nog even snacks gaat halen voor het tuinfeestje van haar zoontje! Die staat daar dan in die tunnel met 5 wielrenners op haar motorkap!

Ook diverse door rood zien rijden op gewone kruispunten en de linker kant van rotondes zien nemen. Papier van sportrepen in de kant gooien.
Het overgrote deel van de deelnemers gedraagt zich, maar helaas is er zo'n kleine groep die helaas bij het grote publiek het beeld van de massa bepaald.

Plaats reactie