Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 06 sep 2021 10:19

Doordat je gehoor met leeftijd minder is geworden?

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5349
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 06 sep 2021 10:44

Je rijdt in een andere regio? Nee ik herken het beeld gewoon wel. Zelfs als je niets fout doet ben je gewoon de boeman. Ik kan hier niet wachten op de herfst, dan wordt het weer wat rustiger op de wegen rond de veluwe en heuvelrug.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 sep 2021 10:57

Gisteren had ik in de ochtend wat te doen, dus moest ik 's middags. Gatver wat was het druk. Idd, rustig aan, af en toe tot 10 tellen, en van het weer genieten.

Normaal zit ik op dagen als gisteren om 7 uur op de fiets, ben ik om 10 uur weer thuis, als de echte drukte losgaat.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 06 sep 2021 11:00

RKN schreef: 06 sep 2021 10:19 Doordat je gehoor met leeftijd minder is geworden?
Dat zal meewerken maar misschien komt het ook omdat ik óók merk dat anderen op een normale manier reageren. Maar dat moet je dan wel willen zien.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 06 sep 2021 11:01

thestudent schreef: 06 sep 2021 10:44 Je rijdt in een andere regio? Nee ik herken het beeld gewoon wel. Zelfs als je niets fout doet ben je gewoon de boeman. Ik kan hier niet wachten op de herfst, dan wordt het weer wat rustiger op de wegen rond de veluwe en heuvelrug.
Tuurlijk jochie. Wij doen helemaal niets en die anderen moeten ons altijd hebben.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5349
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 06 sep 2021 11:10

Er zijn er genoeg onder ons die wel wat doen ja. Ik fiets 70% alleen 20% met duo en maar 10% van de tijd met een klein groepje. En er is geen verkeersdeelnemer die nooit een fout maakt. Maar als je dit niet herkent dan hoef je duidelijk nooit iemand in te halen, fiets je alleen als het heel rustig is op wegen waar niemand komt.

Zelf als je rustig remt, belt, nog even wacht op tegenligger of wat dan ook. Dan nog doe je het vrijwel nooit goed. Vele fietspaden zijn hier smal. Gewoon het feit dat je er achter zit veroorzaakt onrust, stress of gewoon complete blinde paniek. En dan heb ik het alsnog gedaan.

Of je komt eens een keer op een plek waar je voorrang hebt omdat je van rechts komt. Als ik daar niet wacht op het electrische fiets cluppie dan heb ik ook een verwensing aan mijn hoofd. En dat is inmiddels zo vaak gebeurt dat ik Zondagen tegenwoordig maar niet fiets in de zomer. Of echt alleen heel vroeg of laat in de avond.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 06 sep 2021 11:20

Ach we zijn net het joche van 20 jaar in z'n GTI. Als er iets is wordt er altijd naar hem gewezen.
Praktijk is dat ik vaker door het oog van de naald ben gegaan met de groep 30-60, dan met het jochie in de GTI.

Dat laatste probeer ik ook vaak, zondag om uiterlijk 11u weer terug terug of een andere dag,,,,

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 06 sep 2021 11:38

Gisteren toch helaas opnieuw moeten constateren dat veel vooroordelen over wielrenners in groepen en bijhorende aversie niet toevallig is.
Tot 2 x toe toch een min of meer frontaaltje moeten voorkomen omdat de tegenliggers meer bezig waren om ander in de halen en niet vooruit keken of er tegenliggers waren. (reet vd voorganger is blijkbaar belangrijker).
Blij dat ik ongeschonden thuis was.

Oh ja, niet verwonderlijk dat gisteren op de Gooimeerdijk bij Almere daar punaise strooier actief was, zag in ieder geval op Strava een rit met groep lekke banden.
Niet goed te praten, maar lijkt me ook geen toeval
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 06 sep 2021 12:01

marin30 schreef: 05 sep 2021 22:26

Dit doet mij concluderen dat sites als GeenStijl en Dumpert hun werk meer dan prima hebben gedaan.
toch wel bijzonder dat als je bij Geenstijl zoekt op wielrenners dat je 5 hits krijgt., waarvan er 2 over wielerwedstrijden gaan (positief), 1 over darts (neutraal), en slechts 2 over de negatieve kanten van het wielrennen. Echt super knap van een site waarvan iedereen wat vind, maar waar niemand ooit op schijnt te kijken.

Het zijn echt de (foute) wielrenners zelf in combinatie met de explosief toegenomen drukte die voor een bepaald sentiment gezorgd hebben. En als je dan toch de vinger naar de media wilt wijzen moet je echt de main stream media hebben.

Overigens herken ik de verhalen over scheldpartijen, agressie e.d. richting wielrenners eigenlijk ook niet., terwijl wij ook wel eens ongelukkige verkeerssituaties meemaken en ik (wij) ook wel eens een foutje maken. Afgelopen 5 jaar 1x een gekke situatie en 1 a 2x een rare toeter uit een auto (waarvan ik niet eens zeker weet of het echt voor ons bedoelt was).

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 06 sep 2021 14:31

afrit13 schreef: 05 sep 2021 23:06
marin30 schreef: 05 sep 2021 22:26 Dit doet mij concluderen dat sites als GeenStijl en Dumpert hun werk meer dan prima hebben gedaan.
Je kunt net zo goed concluderen dat je collega wielrenners hun 'werk' meer dan prima hebben gedaan....
Waarmee we dan maar dienen te accepteren dat we als uitschot behandeld worden en we allemaal over één kam geschoren worden?

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 06 sep 2021 19:27

-
Laatst gewijzigd door Deleted_User op 03 okt 2021 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 09 sep 2021 14:10

Filmpje van een ongeluk met wielrenner op Dumpert (volgens de comments op de Posbank, maar geen idee of dat klopt)

-waarom een fietshelm nuttig is
-waarom leren sturen nuttig is
-waarom automobilisten ook moeten leren sturen (fietser lijkt te schrikken van auto dit de bocht wat afsnijd)
-en waarom je op het internet de comments niet te vaak moet lezen.

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100009283_e4eb9a7a

Plaats reactie