Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 apr 2021 10:00

Dus effectief een half jaartje rijontzegging, 120 uur werkstraf en als troost mag het slachtoffer in deze tijd een racefiets van 1200€ uitzoeken :(

Ik had een celstraf toch wel wat passender gevonden.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 13 apr 2021 10:09

De foto is ter illustratie, maar die 1200 euro snap ik ook niet. Welk deel daarvan is bedoeld als smartengeld?
Hij zal toch een tijdje niet hebben kunnen werken of zijn andere dagelijkse bezigheden tijdelijk niet kunnen voortzetten.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 13 apr 2021 10:33

Wat een fopstrafje idd...na iets wat je gewoon poging tot doodslag mag noemen.

Maar de gouden regel #1 is toch wel (althans voor mij)......nooit je gelijk willen halen tov iemand die altijd sterker is dan jij. Dus op de fiets altijd even tot 10 tellen tov een automobilist, En in de auto niet gefrustreerd reageren op vrachtwagen en bestelbusjes etc etc.

en gouden regel #2 en sowieso nooit je gelijk proberen te halen als je er toch niets mee op schiet. Dus ook niet je gelijk willen halen als een zwakkere verkeersdeelnemer een foutje maakt.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 13 apr 2021 11:25

Je moet wel je plek weten want op de weg geldt het recht van de sterkste :p Automobilisten zijn superieur aan ons zwakke fietsertjes daar moet je respect voor hebben als horigen op de weg. We mogen ze op onze blote knietjes danken dat we er mogen fietsen.......

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 13 apr 2021 11:43

Jij zit nooit in de auto? Want dan ben je ineens die klootzak die je nu verwenst.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 13 apr 2021 12:25

Vergis je niet in hoeveel mensen totaal niet doorhebben wat ze doen in de auto of op de fiets.
Het is niet altijd onwil maar nog veel vaker onkunde:
Auto in de middenstrook bij gescheiden wegdelen een meter voor de haaientanden zetten zodat de achterkant van de auto nog een meter op de rijstrook staat.
Bij een rotonde je auto op het fietspad zetten terwijl je de rotonde nog niet op kunt.
Mensen zien dit gewoon echt niet.

En inderdaad je moet gewoon de slimste zijn. Ik heb een vrouw en 3 kinderen thuis dus ik kan het me niet veroorloven om van mijn sokken gereden te worden.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 13 apr 2021 12:57

bakboord1 schreef: 13 apr 2021 12:25 Vergis je niet in hoeveel mensen totaal niet doorhebben wat ze doen in de auto of op de fiets.
Het is niet altijd onwil maar nog veel vaker onkunde:
Auto in de middenstrook bij gescheiden wegdelen een meter voor de haaientanden zetten zodat de achterkant van de auto nog een meter op de rijstrook staat.
Bij een rotonde je auto op het fietspad zetten terwijl je de rotonde nog niet op kunt.
Mensen zien dit gewoon echt niet.

En inderdaad je moet gewoon de slimste zijn. Ik heb een vrouw en 3 kinderen thuis dus ik kan het me niet veroorloven om van mijn sokken gereden te worden.
Uit onderzoeken blijkt dat het nog erger is: degenen die in het gevaarlijkste apparaat zitten (de auto) letten veel minder goed op dan de zwakkere in het verkeer (fietsers ed). Veel automobilisten beseffen niet dat ze met een moordwapen op pad zijn en je daar verantwoordelijk mee moet gedragen. Dat hebben we al enigszins in de wetgeving meegewogen (auto is sterkere verkeersdeelnemer dus in bepaalde mate altijd mede-verantwoordelijk), maar, wat mij betreft, gaan de straffen voor verkeersovertredingen ook fors omhoog. "Oeps, ik lette even niet op", kan wel iemands leven vergoed veranderen.....
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 13 apr 2021 13:23

Tja soms kan je maar beter niets roepen, met arm zwaaien.
Maar toch doe je redelijk automatisch.

Vorige week iemand die van parkeerplaats/weg links af kwam en zo voor mij een smalle weg op dook waardoor ik vol op rem moest.
Zwaaide dus met arm en meteen raampje open en kreeg meteen een scheldpartij over mij heen.

Of paar weken geleden auto die mijn inhaalde met paar cm ruimte. (ik fietste op smalle fietsstrook)
Stond stukje verder stil tus ik tik even op z'n raam om te vragen waarom hij dat deed.
Ja er kwam een vrachtwagen vanuit andere richting en ik moest mijn bek maar houden.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 13 apr 2021 13:40

Nummer noteren en doorgeven aan de wijkagent in de hoop dat die er een belletje aan wil besteden.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 13 apr 2021 15:25

Dan kom je niet meer aan fietsen toe.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 apr 2021 16:56

Met armen gaan zwaaien en op een ruitje gaan tikken zijn ook wel agressieve gebaren.
Ik blaas een keer en schud met mijn hand, zo van: dat ging maar net goed. Gooi er een glimlach achteraan en de kans op een agressieve tegenreactie is minimaal.

De ene keer dat er een iemand stopte om "zijn gelijk te halen", zei ik direct: zo, daar hadden WE even geluk dat het goed afliep.
Hij mompelde iets van "inderdaad" en vroeg zowaar of alles oké was.

Je gelijk halen of iemand boos aanspreken op een fout is volkomen zinloos. Het zorgt voor frustratie bij jezelf en de ander leert er niks van.

Dat een dergelijke reactie vanzelf komt is geen excuus. Dat kan een automobilist ook zeggen als hij een keer flink naar rechts stuurt om die kutwielrenner te laten schrikken.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 14 apr 2021 10:53

Wielrenner Pascal Ackermann positief in het nieuws https://www.trouw.nl/rubrieken/profrenn ... ~baacc2e9/

Ben je wel ineens gedegradeerd tot amateurfietser

Plaats reactie