Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5097
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 02 apr 2021 20:23

Ja en als je dan een ritje maakt door diverse plekken moet je nogsteeds uitzoeken welke vignetten je nodig hebt.
Het is nu soms al onduidelijk of je nou wel of niet onverhard paden op mag.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4522
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 02 apr 2021 20:38

De Tukker schreef: 02 apr 2021 19:41 Valt me nog mee dat er pas na 5,5 uur een reactie wordt gegeven. Die had ik al binnen 10 minuten verwacht :lol:

Dat je belasting betaalt heeft hier helemaal niks mee te maken. Jij wilt iets extra's namelijk mooie ATB-routes. Iets wat je als relatief kleine groep belanghebbenden wilt. Als dat er toe leidt dat ik/wij mooi kunnen fietsen in mooie omgevingen op goed onderhouden tracks, dan heb ik dat er graag voor over.

En uitzoeken of je een vignet nodig hebt? Nee hoor niet nodig. Je moet gewoon een vignet hebben zodra je een bos inrijdt. Ongeacht waar en wanneer.
Overigens geldt dat wat mij betreft ook voor wandelaars.
Excusse dat ik je onzinnig post zo laat pas zag, meestal word er in dit draadje over futiliteiten geklaagd, of opgeklopte media hype.
Iets extra’s? Er gaan fortuinen aan linkse hobby’s op waar echt niemand op zit te wachten.
Ik zie een fatsoenlijke Mtb of fietspad als basis behoefte, kan niet goed genoeg zijn.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 02 apr 2021 20:44

Laat maar. Het type non-argumenten zoals jij die gebruikt, daar kan ik niet tegenop. Ik ben weg.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 02 apr 2021 20:57

mao schreef: 02 apr 2021 18:58
De Tukker schreef: 02 apr 2021 13:31 +1
Daarom wat mij betreft dus op veel meer plaatsen een vignet invoeren zodat er meer voor de natuur kan worden gedaan.
Grote flauwekul
We betalen belasting , je wilt niet weten hoeveel geld er in omloop gaat in allerlei groene hobby’s daar kan dat prima uit gefinancierd worden.
T’s toch van de zotte dat voordat je gaat fietsen eerste moet gaan uitzoeken of je vignet nodig hebt.
Hou op met die ambtelijke onzin.
Leg eens uit hoe dat werkt svp. Jij en ik betalen belasting en dat geld komt in een grote pot. En dan verder? Is voor elke wens dan geld? En blijven er dan nog wensen over waarvoor geen geld is?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 02 apr 2021 21:16

Mao wil dat de centjes anders verdeeld worden.
Meer in volgens het gedachten"goed" van Baudet of Eerdmans.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4522
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 02 apr 2021 21:45

Keezx heeft het bijna goed, (Baudet / Eerdmans zijn niet m’n vrinden daar zit hij ff fout)
Maar belasting geld kan inderdaad beter verdeeld worden wat mij betreft.
Bijvoorbeeld in Gezonde leefstijl, meer sport stimuleren op scholen bijvoorbeeld.
T’s raar hoe uitgekleed sporten op lagere, middelbare en hogere scholen tegenwoordig is.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16195
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 apr 2021 23:36

Het probleem is dat veel bos in particulier bezit is. Het kosteloos openstellen van die gebieden voor het klootjesvolk is dan weer bij uitstek een linkse hobby ;)

Ik ben zelf ook geen fan van vignetten maar het zou al schelen als er één landelijk vignet zou zijn. Dan zou ik er ook één kopen i.p.v. die gebieden te vermijden
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 02 apr 2021 23:45

Precies. Eén vignet voor het gebruik van alle mtb trails/terreinen. De opbrengst daarvan ten goede laten komen aan alle terreineigenaren (en dan alleen als ze de tracks fatsoenlijk onderhouden).
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 02 apr 2021 23:50

Ernie C. schreef: 02 apr 2021 23:36 Het probleem is dat veel bos in particulier bezit is. Het kosteloos openstellen van die gebieden voor het klootjesvolk is dan weer bij uitstek een linkse hobby ;)

Ik ben zelf ook geen fan van vignetten maar het zou al schelen als er één landelijk vignet zou zijn. Dan zou ik er ook één kopen i.p.v. die gebieden te vermijden

Grappig genoeg is dat prive bezit van bos (door de traditioneel rechtse landadel) de redding van veel laatste restjes natuur geweest... .die anders door de linkse hobbies van grofweg 100 jaar geleden (industrie en arbeiders) verloren zouden zijn gegaan.

Natuurbeheer is echt een vrij recente linkse hobby.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 03 apr 2021 08:00

De Tukker schreef: 02 apr 2021 23:45 Precies. Eén vignet voor het gebruik van alle mtb trails/terreinen. De opbrengst daarvan ten goede laten komen aan alle terreineigenaren (en dan alleen als ze de tracks fatsoenlijk onderhouden).
Dat is mission impossible, want zoveel eigenaren-zoveel wensen/eisen etc.
Den Treek vraagt 25,- p.j. (eigenaar bepaald) terwijl UHR 7,50 p.j. kost.
Een nette verdeling zal ook een utopie zijn.
Paar verschillende vignetten hoeft echt geen probleem te zijn lijkt me.
Overigens wordt onderhoud voor een groot deel niet zelf door de eigenaren uitgevoerd, maar door vrijwilligers zoals bij de UHR het geval is. Den Treek kan van die 25,- betaalde krachten inzetten..
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4522
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 03 apr 2021 10:28

Ernie, ik denk omdat ( zoals sulla al aangeeft) het in “rechts / adel “ eigendom is links er moeite mee heeft om de knip er voor open te trekken.. ( als grondeigenaar heb je toch al geld genoeg)

Een vignet word weer zo elite dingetje, het weer houdt mensen ervan om terloops of 1 a 2 keer per jaar ergens te gaan fietsen.
T’s gewoon een slecht idee, het gaat over pineuts bedragen, en het is een dikke plus algemene gezondheid als het altijd voor iedereen toegankelijk is.

i-mac

i-mac 03 apr 2021 10:42

Waarom dat in handen geven van één afdeling bij de overheid? In Vlaanderen is dat zo. Bloso https://nl.wikipedia.org/wiki/Sport_Vlaanderen staat in voor alle MTB parkoers die er zijn in Vlaanderen. Het moet gezegd, dat is lange tijd niet echt super geweest, maar de goede intenties waren er wel. Het laatste jaar merk ik op (toch in West-Vlaanderen) dat er moeite wordt gedaan om de uitpijling te vernieuwen. En als je een mail stuurt dat een bepaald stuk van het parkoers er minder bij ligt, wordt dat ook bekenen, en waar nodig ook hersteld. Maar een UHR gaan we echter nooit zien bij ons. Bos en Natuur zal nooit toestaan dat MTB meer routes krijgt in hun domeinen.

Aangezien de overheid dat beheert én daar ook de nodige toelages voor krijgt, moet je niet betalen voor een vignet. Dat zit mee in het belastinggeld.

Plaats reactie