Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 29 mar 2021 11:09

mhr-zip schreef: 29 mar 2021 09:17
Ik ga mij even in 1 klap onsterfelijk (impopulair) maken in dit topic.


Van mij mogen per direct alle peletonnen groter dan 4 man gezien worden als wedstrijd --> ga maar vergunning aanvragen :D

Wanneer je niet zelf de verkeerssituatie kan overzien, maar op (aanwijzingen van) je voorganger moet vertrouwen, hoort dit niet op de openbare weg thuis.
Behalve dat het pelOton is, geef ik je helemaal gelijk :like: :like: :like: :like: :like: :like:

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 29 mar 2021 11:28

En ik ook! 100% gelijk.
Er zijn zat wielerbanen waar je dat prima kan doen! maar niet op de openbare weg.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 29 mar 2021 11:47

fietslind schreef: 29 mar 2021 10:45 vanochtend in De Gelderlander:

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/vr ... ~a3e57ccb/
Kennelijk was het goed weer in de rest van Nederland. Hier in het noorden grijs en nat, anders had deze dandy wel een vieze fiets gehad.

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 29 mar 2021 11:59

'Een wielrenner' zowaar positief in de regionale media hier, redde man uit brandend huis: https://www.rijnmond.nl/nieuws/205095/W ... ndend-huis

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 29 mar 2021 12:56

afrit13 schreef: 29 mar 2021 11:09
mhr-zip schreef: 29 mar 2021 09:17
Ik ga mij even in 1 klap onsterfelijk (impopulair) maken in dit topic.


Van mij mogen per direct alle peletonnen groter dan 4 man gezien worden als wedstrijd --> ga maar vergunning aanvragen :D

Wanneer je niet zelf de verkeerssituatie kan overzien, maar op (aanwijzingen van) je voorganger moet vertrouwen, hoort dit niet op de openbare weg thuis.
Behalve dat het pelOton is, geef ik je helemaal gelijk :like: :like: :like: :like: :like: :like:
Helaas, wat ik zei geldt alleen voor pelEton's, niet voor pelOton's uiteraard :lol: :lol:
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 29 mar 2021 13:46

mhr-zip schreef: 29 mar 2021 09:17 Ik ga mij even in 1 klap onsterfelijk (impopulair) maken in dit topic.

Van mij mogen per direct alle peletonnen groter dan 4 man gezien worden als wedstrijd --> ga maar vergunning aanvragen :D

Wanneer je niet zelf de verkeerssituatie kan overzien, maar op (aanwijzingen van) je voorganger moet vertrouwen, hoort dit niet op de openbare weg thuis.
Tegenovergestelde, ben het 100% met je eens. Ik mag graag een stuk op de (race)fiets rijden, maar absoluut geen warm/positief gevoel bij groepen op een racefiets.
Onderstaande borden zijn niet voor niets ontstaan.
gedrag.jpg
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 29 mar 2021 13:53

Van dat bord krijg ik dan ook weer buikpijn... Alsof die gedragsregels niet gelden voor andere fietsers/weggebruikers.

En feitelijk onderschrijft de NTFU hiermee het gekleurde beeld van de 'asociale racefietser'.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 29 mar 2021 15:10

afrit13 schreef: 29 mar 2021 13:53 Van dat bord krijg ik dan ook weer buikpijn... Alsof die gedragsregels niet gelden voor andere fietsers/weggebruikers.

En feitelijk onderschrijft de NTFU hiermee het gekleurde beeld van de 'asociale racefietser'.
Precies.

En er is genoeg op af te dingen... Vaak zat dat je richting aan geeft, maar richting de bocht toch je beide handen aan 't stuur moet hebben voor je remactie en stuur actie. De andere fietser heeft echt niet gezien dat jij 20m voor de bocht al richting aan gaf hoor, krijg je 't alsnog naar je hoofd (over beleefd blijven gesproken).
Idem voor de fietsbel, die discussie is al heel oud natuurlijk. Maar de helft van de keren wordt een fietsbel als irritant en opdringerig ervaren, of leidt het tot slinger gedrag. De andere helft van de keren werkt het goed. En soms denk je dat je alle ruimte hebt, gebruik je niet opdringerig je belletje. Wordt het gastje ineens toch krap omdat het tweetal voor je ineens anderhalve rijstrook nodig heeft ipv alleen de rechter waar ze al een tijd lang steady op zaten. Is niet erg, maar ik snap wel dat ze dan schrikken als je er ineens naast zit. En of de snelheid dan gepast is... Dat is interpretatie natuurlijk. Als ik 30 km/u fiets, en ik hou mijn benen stil en passeer daardoor met een 27 km/u, dan heb ik al 10% snelheid verloren en 2x zoveel controle en overzicht voor mezelf gemaakt omdat ik uit mijn eigen inspanning ben. Dat verschil zit de ander niet, die ervaart gewoon iemand die met 27 km/u voorbij sjeest...
Rij altijd op het aangegeven fietspad. Zou moeten zijn, op het verplichte fietspad. De fietspaden met een rechthoekig bord zijn niet verplicht. Vaak is het veiliger als je daar niet zit met je racer. Al denkt menig automobilist daar anders over.

Al met al, is er zoveel af te dingen op de stellingen van het bord. Plus dat het veel te veel is om in 't voorbij gaan te lezen. Ze hadden het beter terug kunnen brengen tot iets van: houd rekening met elkaar, houd je aan de verkeersregels, neem afval mee.
Oid.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 29 mar 2021 15:11

fietslind schreef: 29 mar 2021 10:45 vanochtend in De Gelderlander:

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/vr ... ~a3e57ccb/
Tuig op een mountainbike. Da's wat anders dan een mountainbiker

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 29 mar 2021 17:00

Da's toch een deel van het probleem? Een l*l op een racefiets is meteen een wielrenner; een l*l op een mountainbike is meteen een mountainbiker, en de gemiddelde fietserhater ziet toch het verschil tussen die twee niet eens (maar heeft er voor zichzelf weer een legitimatie bij om je van je sokken te rijden).

Niet helemaal gerelateerd, maar wel on topic: ik kwam vanmorgen deze column tegen van een wielrenner in de media. Ik had 'em zelf kunnen schrijven...:

https://www.trouw.nl/sport/woedend-was- ... ~b28d222f/
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 29 mar 2021 17:08

Ja... Of corona feestjes, voor 't geval je straks meer dingen mag als je de laatste 6 maanden aantoonbaar corona gehad hebt of gevaccineerd bent. In Urk en Capelle zijn ze er alvast aan begonnen ;-p.

Anyhoe, blijven bewegen! Maar dat weten "wij" binnen deze fietsinformatiebubbel toch allemaal al wel.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 29 mar 2021 17:35

53x11 schreef: 29 mar 2021 17:00 Da's toch een deel van het probleem? Een l*l op een racefiets is meteen een wielrenner; een l*l op een mountainbike is meteen een mountainbiker, en de gemiddelde fietserhater ziet toch het verschil tussen die twee niet eens (maar heeft er voor zichzelf weer een legitimatie bij om je van je sokken te rijden).

Niet helemaal gerelateerd, maar wel on topic: ik kwam vanmorgen deze column tegen van een wielrenner in de media. Ik had 'em zelf kunnen schrijven...:

https://www.trouw.nl/sport/woedend-was- ... ~b28d222f/
Kweet niet hoor, maar volgens mij mogen we al gedurende de hele crisis, mits in je uppie, gewoon buiten sporten in NL en B. En is dat dan ook de reden waarom er geen fiets meer te krijgen was/is, ikzelf meer dan 22.000km heb gefietst in 2021, en hardlopen, skaten/skeeleren en wandelen populairder dan ooit is geworden. Vanaf het eerste begin is de boodschap dat sporten, buitenlucht, bewegen en een gezond gewicht zeer belangrijk is. Ok, de sportscholen zijn dicht en sporten in groepsverband is lastig en dat is zuur voor velen. Maar er zijn altijd nog voldoende alternatieven geweest. Vooral ten opzichte van ander beleid in andere landen. Ik kan me meestal wel verplaatsen in de reden waarom mensen een bepaalde mening hebben en vel daarom maar weinig een oordeel over iemand. Maar deze columniste... Marijn, die zegt dat sporters met een handicap geen topsporters zijn omdat topsport enkel kan gaan tussen de allerbesten ter wereld. Volgens de zelfingenomen mening van Marijn de Vries kunnen mensen met een handicap zich nooit meten met de allerbesten ter wereld? Ook maar meteen het vrouwenwielrennen afschaffen dan, Marijn? En hoe rijmt dit eigenlijk met jouw eigen bedrijf; "Bedrijven als de mijne, die mensen inspireren om te gaan bewegen"?? Woedend was ik, op Marijn de Vries ;)

Plaats reactie