Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 30 dec 2020 18:33

Ja je kan er op wachten dat het gebeurt. . . . . . . . https://nos.nl/artikel/2362337-onbekend ... megen.html
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 31 dec 2020 00:09

marcuse schreef: 30 dec 2020 11:10 Belgisch verhaal gaat verder....
https://www.ad.nl/buitenland/advocaat-f ... ~a9e82123/
Zo zie maar weer dat een verhaal altijd twee kanten heeft!
Do or don’t, there is no try

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 31 dec 2020 08:49

En de waarheid waarschijnlijk in het midden ligt....

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 31 dec 2020 09:43


Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 12 jan 2021 21:20

En we hebben er weer eentje... :-(

Meisje (16) van fiets getrapt door wielrenner
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oos-geweld

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 jan 2021 22:45

Do or don’t, there is no try

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 13 jan 2021 08:49

We komen steeds meer in the picture;

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/332 ... s-bedreigd
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 13 jan 2021 08:59

We? Waarom moeten ik me collectief aangesproken voelen. Ik kan echt niets anders doen dan me normaal gedragen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 13 jan 2021 09:06

Zeiken om het zeiken is ook een vak.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 jan 2021 09:08

Is het ook nieuws als iemand met een stadsfiets iemand van de fiets trapt met wat kleine materiele schade tot gevolg?

Die wielrenner bezorgd mij geen slechte naam, de media die er op deze manier opduiken wel.
Campagnolo Ultra Dork

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 13 jan 2021 09:54

Ik hoop dat deze boswachter door zijn werkgever ook een flinke tik op zijn vingers krijgt. Zijn bijdrage zet de boel alleen maar verder op scherp.

Verder sluit ik mij aan bij @thestudent. 'We'? Ik kan alleen praten over mijzelf en mijn rondjes in de natuur in 't Gooi. Wat ik vooral zie is dat veel mede recreanten mij betichten van ongeoorloofd gedrag (fietsen op bos- en heidepaden), gebaseerd op een aanname dat dat niet mag, terwijl de natuurbeheerder GNR dat gewoon toestaat (staat in reglementen). Ik fiets met bel, en voor mijn plezier/ontspanning. Oftewel ik laat middels bel horen dat ik er aan kom, en haal altijd de snelheid er uit (al haal je amper snelheden boven de 25 in het bos). En toch heb ik te maken met mensen die agressief zijn in hun bewoordingen (gelukkig nog niet meegemaakt dat ze dat ook in gedrag zijn).

De fietspaden zijn ook steeds voller, en dan met name met wandelaars. Velen houden niet actief rekening met fietsers (je lijkt ze altijd te verrassen want weinigen kijken en anticiperen, bijzonder blijf ik ouders met jonge kinderen vinden die hun kroost heerlijk hun gang laten gaan terwijl ze zelf social media bijwerken), enkelen negeren bewust je bel en blijven breeduit het pad blokkeren. Meer en meer krijg ik honden achter mij aan. In sommige gevallen vindt het baasje het zelfs vermakelijk. Regel van GNR: loslopen in bepaalde stukken en dan alleen als je de hond onder appel hebt.

De benadering van deze boswachter, maar ook de media is veel te eenzijdig. Zowel fietsers als andere recreanten gaan soms de fout is. Vaak is het onwetendheid, soms hufterigheid. Maar nu wordt ten onrechte een beeld geschetst dat de fietser 'altijd' de foute partij is.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 13 jan 2021 11:06

Honden is mijn grootste irritatie.
Soort van angst ook al bijten ze gelukkig niet heel vaak, maar grotere honden die opeens achter je aanrennen fiets je er ook niet zo even uit en als ze gaan springen is ook niet heel prettig.

Maar idd ook veel wandelaars die lekker met z'n 4en naast elkaar blijven wandelen en bel lekker negeren.
En als je er dan wat van zegt krijg je volle lading over je heen want je bent een wielrenner.
Doen ze trouwens ook veel op fietspaden in PWN duinen, terwijl wandelpad ernaast gewoon leeg is...

Afgelopen weekend ook een mooie, fietste over fietspad van Muiden naar Amsterdam.
Stond weer eens bord dat het pad was afgesloten (zonder echt reden erbij)
Grappige is dat je dit pas ziet als je al bij dat hek aankomt, kleine moeite om bord neer te zetten in Muiden.
Maar hek was aan de kant geschoven en genoeg andere fietsers/wandelaars.
Ok verder dus, halvewege opeens iemand; 'jij denkt zeker fuck corona ?'
Even gestopt en gevraagd wat hij bedoelde, 'ja er staat toch een bord dat het afgesloten is ?'
Toen ik vroeg, ok en jij wandelt er toch ook bleef hij stil en liep verder...
Vraag me af of hij iedere fietser aansprak, of alleen wielrenners (vermoed het laatste).
Aantal maanden geleden was het pad wel afgesloten voor fietsers ivm corona, maar dat stond toen ook duidelijk op het bord.
Laatst gewijzigd door DDX op 13 jan 2021 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie