Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3524
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 29 dec 2020 09:17

MarkVeenstra schreef: 29 dec 2020 08:44 Deels wel..,. Ik hoop het althans.

Maar de gevoeligheid van de media, en het framen van situaties om een specifieke groep in slecht daglicht te plaatsen is natuurlijk aan de orde van de dag. Dan gaat het gebeuren dat dat wel eens 1 level te ver georganiseerd kan worden....

De politie filmen bij het uitlokken van een confrontatie is wat mij betreft ook zo'n voorbeeld. En in de media lees je alleen de verontwaardiging, maar niet de context.

Dus ik hoop dat deze actie van die fietser NIET in scene gezet is. Maar ik zou niet verbaasd zijn als het verhaal uiteindelijk wel zo'n soort opvallend staartje zou krijgen.
Ben benieuwd wat er uitkomt. Tot op dit moment schaar ik jouw analyse onder een milde vorm van complot-theorie :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 29 dec 2020 09:30

Begint steeds meer een pallywood stijl verhaal te worden.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 29 dec 2020 10:30

rikkert schreef: 29 dec 2020 09:17
Ben benieuwd wat er uitkomt. Tot op dit moment schaar ik jouw analyse onder een milde vorm van complot-theorie :-)
Dat is het natuurlijk ook ;) .. En ik denk ook dat de kans dat de theorie klopt vrij klein is, hoop ik toch.

Daarom hoop ik eigenlijk ook dat het niet waar is, maar dan is de uitkomst dat die man op die tweewieler bewust een grote klootviool is en de verontwaardiging alom zeer terecht is, wat voor het imago van alle soorten fietsers weer erg nadelig is.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 29 dec 2020 10:44

Hoe je het ook wendt of keert het is sowieso een typisch gevalletje van twee (groepjes) mensen die 'alleen op de wereld' aan het spelen zijn. Een gezin dat totaal niet reageert op een aankomende fietser, en een fietser die totaal fout reageert op het gezin.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 29 dec 2020 11:24

Zo zie ik het ook. De enige echt onschuldige hier is het kind dat simpelweg niet beter weet. De fietser moet zich dood schamen maar dat geldt (in mindere mate) ook voor de ouders (met name de moeder had zeker een handje kunnen helpen).
Zie dit met regelmaat ook op straat gebeuren waar ouders alles van hun kinderen toelaten en even vergeten dat zijn de opvoeders zijn en ook een taak hebben (en inderdaad met kinderen moet je altijd oppassen).

Sociale media wakkert e.e.a., ook nog eens aan en de Belgische politie heeft kennelijk ook niets meer te doen te hebben (de Nederlandse politie zie je zelden of nooit meer, zelfs aan vergrijpen die vele malen ernstiger zijn dan dit wordt totaal geen prioriteit meer gegeven).

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 29 dec 2020 11:57

sharkman113 schreef: 29 dec 2020 11:24
Zie dit met regelmaat ook op straat gebeuren waar ouders alles van hun kinderen toelaten en even vergeten dat zijn de opvoeders zijn en ook een taak hebben (en inderdaad met kinderen moet je altijd oppassen).
kleine eigen anekdote.
Een week of 4 geleden hier op een vrij breed 2 richtingen fietspad aan het fietsen, Zoon van bijna 4 fietste 3 meter voor me.

Ik probeer hem te corrigeren en rechts te rijden zo goed mogelijk, maar niet bij elke 10m die we rijden. Het gaat best goed, maat natuurlijk niet 100%. Hij is ook wel vrij jong, dus de ritjes zijn beperkt maar we doen het toch want je moet het een keer leren toch?

Extreem rustig op het fietspad. Ik zie van achteren een mountainbiker komen, (ik probeer ook regelmatig onze achterkant in de gaten te houden).
Ik spoor mijn zoon aan naar rechts te gaan. Dat doet hij ook wel.

Maar voor die mountainbiker, die ziet een klein kind op een fietsje ongeveer op de middellijn rijden. Hij had er verder geen last van, want rustig, geen tegemoetkomend verkeer, dus zat plek. En dichtbij gekomen stuurde zoontje naar rechts.

Toch moest die mountainbiker mij vertellen dat hij toch wel echt rechts moest fietsen en dat ik hem dat maar moest leren.

Ik leer het hem, door met hem op pad te gaan. Zelfs in deze situatie heb ik actief bijgestuurd, wat die mountainbiker natuurlijk niet meekrijgt want die zat toen nog 20m achter ons ofzo. Niemand had er last van. Toch krijg je zo'n belerend toontje.

Ik kan mij voorstellen dat deze mountainbiker zo'n gevoel heeft dat ik zo'n ouder ben die alles maar toe laat. Onterecht natuurlijk, maar je krijgt dat niet uitgelegd want je spreekt zo'n man nooit meer

Ergerlijker was, dat hij 50m verderop volle bak door rood fietste. Wat mijn zoontje opviel en dat dan ook zegt. (opvoeding ;-) ). Maar lekker voorbeeld dan, nadat je eerst iemand de les aan het lezen bent.

Type mountainbiker was een wat oudere man (leeftijd schatten is moeilijk, maar ergens tussen 45 en 70 jaar oud), die ook echt geen haast had. reed voor een sportieve fietser erg langzaam. Ik kan dan niet combineren dat hij per se door rood moet fietsen, haast had hij niet. Of dat hij zich gehinderd voelde door mijn zoon.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 29 dec 2020 12:08

MarkVeenstra schreef: 29 dec 2020 11:57 Ik kan dan niet combineren dat hij per se door rood moet fietsen, haast had hij niet. Of dat hij zich gehinderd voelde door mijn zoon.
Ik denk dat hij zich zo schaamde dat hij je (of je zoon) niet bij het stoplicht onder ogen durfde te komen.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 29 dec 2020 12:20

MarkVeenstra schreef: 29 dec 2020 11:57
sharkman113 schreef: 29 dec 2020 11:24
Zie dit met regelmaat ook op straat gebeuren waar ouders alles van hun kinderen toelaten en even vergeten dat zijn de opvoeders zijn en ook een taak hebben (en inderdaad met kinderen moet je altijd oppassen).
kleine eigen anekdote.
Een week of 4 geleden hier op een vrij breed 2 richtingen fietspad aan het fietsen, Zoon van bijna 4 fietste 3 meter voor me.

Ik probeer hem te corrigeren en rechts te rijden zo goed mogelijk, maar niet bij elke 10m die we rijden. Het gaat best goed, maat natuurlijk niet 100%. Hij is ook wel vrij jong, dus de ritjes zijn beperkt maar we doen het toch want je moet het een keer leren toch?

Extreem rustig op het fietspad. Ik zie van achteren een mountainbiker komen, (ik probeer ook regelmatig onze achterkant in de gaten te houden).
Ik spoor mijn zoon aan naar rechts te gaan. Dat doet hij ook wel.

Maar voor die mountainbiker, die ziet een klein kind op een fietsje ongeveer op de middellijn rijden. Hij had er verder geen last van, want rustig, geen tegemoetkomend verkeer, dus zat plek. En dichtbij gekomen stuurde zoontje naar rechts.

Toch moest die mountainbiker mij vertellen dat hij toch wel echt rechts moest fietsen en dat ik hem dat maar moest leren.

Ik leer het hem, door met hem op pad te gaan. Zelfs in deze situatie heb ik actief bijgestuurd, wat die mountainbiker natuurlijk niet meekrijgt want die zat toen nog 20m achter ons ofzo. Niemand had er last van. Toch krijg je zo'n belerend toontje.

Ik kan mij voorstellen dat deze mountainbiker zo'n gevoel heeft dat ik zo'n ouder ben die alles maar toe laat. Onterecht natuurlijk, maar je krijgt dat niet uitgelegd want je spreekt zo'n man nooit meer

Ergerlijker was, dat hij 50m verderop volle bak door rood fietste. Wat mijn zoontje opviel en dat dan ook zegt. (opvoeding ;-) ). Maar lekker voorbeeld dan, nadat je eerst iemand de les aan het lezen bent.

Type mountainbiker was een wat oudere man (leeftijd schatten is moeilijk, maar ergens tussen 45 en 70 jaar oud), die ook echt geen haast had. reed voor een sportieve fietser erg langzaam. Ik kan dan niet combineren dat hij per se door rood moet fietsen, haast had hij niet. Of dat hij zich gehinderd voelde door mijn zoon.
Duidelijk een type mens dat je her en der tegenkomt, zowel op de fiets als in de auto, als reageerder op telegraaf.nl en ook te vinden op dit forum: ze weten heel goed te vertellen wat 'jij' fout doet, en maken ook graag van die mogelijkheid, maar door een gigantische betonplaat voor hun kop hebben ze totaal geen zicht op hun eigen gedrag...... :winkthumb:

Gelukkig besef ik dat ik fouten maak, en anderen dat net zo hard doen. De meesten proberen er zelfs van te leren, ik ook. Een beetje verdraagzaam zijn naar elkaar, maak de wereld een heel stuk fijner. Zowaar nog een mooie kerstgedachte......
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
marcuse
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 aug 2006 18:16

Gebruikersavatar marcuse 30 dec 2020 11:10


Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 30 dec 2020 11:17

Het is toch verbazend dat, met alles wat er nu gebeurt, zo'n lullig incident zoveel aandacht blijft genereren.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 30 dec 2020 12:49

Hanz Bé schreef: 30 dec 2020 11:17 Het is toch verbazend dat, met alles wat er nu gebeurt, zo'n lullig incident zoveel aandacht blijft genereren.
Behalve corona gebeurt er niet zoveel op het moment....
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 30 dec 2020 14:23

Mensen gaan andere mensen in de haren zitten en lekker zaniken

Plaats reactie