Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 dec 2020 11:02

Wielrenner is een hork die gewoon even sorry had kunnen zeggen. Moeder een apathische kip zonder kop die het kind even aan de kant had kunnen trekken en vader een jankerd die hier een (financieel) slaatje uit probeert te slaan. Nu klaagt hij zelfs dat zijn kindje last heeft van rug en polsen. Als je zo'n teer kindje hebt, kun je beter niet gaan sleeën.

Arm kind.
Campagnolo Ultra Dork

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 28 dec 2020 11:30

Die dude is natuurlijk gewoon een lul. Hij belt, OK, maar als ze dan niet niet horen of willen horen, knijp je gewoon in je remmen, lach je vriendelijk, zeg je goedemorgen en rij je verder En daarna denk je: hou dat k*tkind gewoon bij je. Dan ben jij je frustratie kwijt en had niemand er last van.

En die vader moet ook denken: Als ik mijn kind gewoon op had laten letten was het niet gebeurd. Beiden houden geen rekening met elkaar. Waarbij de hoofdprijs voor lulderigheid met voorsprong naar de fietser gaat (helaas).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 28 dec 2020 16:57

Het wordt steeds gekker:

https://www.ad.nl/buitenland/fietser-di ... ~af390142/

Als je daar een jaar voor krijgt.....waarmee ik de actie niet goed mee praat overigens. Maar je kan overdrijven.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 28 dec 2020 17:48

Zwaar kut dat het op social media zo verschrikkelijk groot word gemaakt. Daar worden wij straks weer op afgerekend :-(

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 28 dec 2020 17:55

RVV schreef: 28 dec 2020 17:48 Daar worden wij straks weer op afgerekend :-(
Heb ik echt geen last van, wie zou mij moeten "afrekenen" op het gedrag van een ander? Zolang je jezelf gewoon netjes gedraagt lijkt me er niet veel aan de hand.

i-mac

i-mac 28 dec 2020 18:07

Joseba schreef: 28 dec 2020 17:55
RVV schreef: 28 dec 2020 17:48 Daar worden wij straks weer op afgerekend :-(
Heb ik echt geen last van, wie zou mij moeten "afrekenen" op het gedrag van een ander? Zolang je jezelf gewoon netjes gedraagt lijkt me er niet veel aan de hand.
Dat is de theorie. Vandaag merkte ik toch een paar keren op dat men op vinkenslag lag om iets te kunnen zeggen. Maar mits ik telkens vertraagde en eventjes knikte, zag ik verwondering.
Maar op mijn werk was dit nieuws hét onderwerp van de dag. Maar er werd wel eerlijk vermeld dat de lontjes bij veel mensen zeer kort zijn geworden.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 28 dec 2020 18:33

Je ziet toch mooi dat die idioot het gewoon express doet. Hij is perfect in balans, kijkt naar het kind en steekt dan zijn knie uit om vrolijk door te fietsen.

Als je dat nog probeert goed te praten wil het gewoon zeggen dat je ook zulke acties zou doen.

Het enige juiste dat hij moest doen is erachter blijven tot hij zeker is dat ze plaats maken voor hem en dan op GEPASTE snelheid passeren.

Iedereen heeft het over een bel hebben, maar ik merk dat de meesten gewoon een bel gebruiken om er voorbij te kunnen knallen zoals dit heerschap en dan achteraf te kunnen zeggen: "ik heb toch gebeld?"

Dan liever geen bel zoals ik en er braaf achter blijven en een beleefde excuseer en een dankjewel in het voorbij gaan.

En aan de kant wandelen.. Ze zijn niet in een drukke stad aan het wandelen. Buiten hen en die fietser is er daar helemaal niemand. Ze krijgen gewoon de tijd niet om aan de kant te gaan.

i-mac

i-mac 28 dec 2020 19:06

Ik keur het gedrag langs geen kanten goed, maar het is altijd jammer dat het maar een beperkte tijdsopname is. Wat is vooraf en vooral nadien gebeurt. Voor hetzelfde geld is de man wel even gestopt, maar werd hij misschien door de vader aangepakt.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6059
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 28 dec 2020 19:34

Dit is toch gewoon in scène gezet om de fietsers zwart te maken.

Die vader staat te filmen
Die vader zegt of roept niets
Die fietser belt de familie achteraf op.. Hoe komt een random fietsers aan een telefoonnummer van een random familie?

't loopt nu alleen wat uit de hand met de vervolging natuurlijk.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

i-mac

i-mac 28 dec 2020 19:44

Het verhaal gaat nog een stuk verder. De man riskeert tot 1 jaar cel. Nu worden celstraffen in België automatisch omgezet naar huisarrest en een enkelband.


https://www.hln.be/binnenland/fietser-d ... ~adb63a97/

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 28 dec 2020 22:49

MarkVeenstra schreef: 28 dec 2020 19:34 Dit is toch gewoon in scène gezet om de fietsers zwart te maken.

Die vader staat te filmen
Die vader zegt of roept niets
Die fietser belt de familie achteraf op.. Hoe komt een random fietsers aan een telefoonnummer van een random familie?

't loopt nu alleen wat uit de hand met de vervolging natuurlijk.
Dit zeg je als grap mag ik hopen?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6059
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 29 dec 2020 08:44

Deels wel..,. Ik hoop het althans.

Maar de gevoeligheid van de media, en het framen van situaties om een specifieke groep in slecht daglicht te plaatsen is natuurlijk aan de orde van de dag. Dan gaat het gebeuren dat dat wel eens 1 level te ver georganiseerd kan worden....

De politie filmen bij het uitlokken van een confrontatie is wat mij betreft ook zo'n voorbeeld. En in de media lees je alleen de verontwaardiging, maar niet de context.

Dus ik hoop dat deze actie van die fietser NIET in scene gezet is. Maar ik zou niet verbaasd zijn als het verhaal uiteindelijk wel zo'n soort opvallend staartje zou krijgen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie