Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 10 aug 2020 14:04

Tja, ik dacht daar ook al aan, misschien moet je gewoon de terrasvergunning intrekken als de terrassen zich aan een doorgaande weg bevinden.
En dan natuurlijk weer die typische emo reacties, wat nu als een klein kind plotseling oversteekt, ja ja, dan loopt de wielrijder meer kans op zwaar letsel dan een kind.

Als ze zorgen dat langs de fietsstraat een heleboel slingers, banners, verlichting etc etc hangt dan gaat vanzelf de snelheid eruit want dan verwachten fietsers drukte. Heb je die domme drempels net nodig.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8360
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 aug 2020 15:42

Hanz Bé schreef: 10 aug 2020 12:57
53x11 schreef: 10 aug 2020 11:39 Euh, die signalementen laten zich raden denk ik... Maar die worden nooit genoemd, want da's niet policor...
De regio staat bekend om zijn grote hoeveelheden reformatorische jongeren. Ook op scooters.
Ik snap dat je die om policor-redenen niet wilt beschuldigen......
Ik denk niet dat 53x11 daar op doelt. Ook logisch, want er rijden helemaal niet zoveel van die jongeren op scooters. die rijden in oude Golfjes en Astra'tjes. Ik neem echt aan dat het uit de hoek komt die 53x11 suggereert. Die zijn er ook voldoende in de omgeving.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 10 aug 2020 16:20

Jans schreef: 10 aug 2020 15:42
Hanz Bé schreef: 10 aug 2020 12:57
53x11 schreef: 10 aug 2020 11:39 Euh, die signalementen laten zich raden denk ik... Maar die worden nooit genoemd, want da's niet policor...
De regio staat bekend om zijn grote hoeveelheden reformatorische jongeren. Ook op scooters.
Ik snap dat je die om policor-redenen niet wilt beschuldigen......
Ik denk niet dat 53x11 daar op doelt. Ook logisch, want er rijden helemaal niet zoveel van die jongeren op scooters. die rijden in oude Golfjes en Astra'tjes. Ik neem echt aan dat het uit de hoek komt die 53x11 suggereert. Die zijn er ook voldoende in de omgeving.
Het maakt toch niet uit wat voor kleur, geloof, geslacht, geaardheid dat je hebt, als je zoiets doet ben je gewoon een kl**tz*k of de vrouwlijke of onzijdige vorm hiervan.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 10 aug 2020 18:05

Touché voor Hanz Bé. Douze points

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8360
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 aug 2020 18:13

mhr-zip schreef: 10 aug 2020 16:20 Het maakt toch niet uit wat voor kleur, geloof, geslacht, geaardheid dat je hebt, als je zoiets doet ben je gewoon een kl**tz*k of de vrouwlijke of onzijdige vorm hiervan.
Natuurlijk ben je een grote schoft als je opzettelijk iemand in gevaar brengt. Ik kom oorspronkelijk uit het gebied, ben niet van de kerk, maar ik heb werkelijk nog nooit gezien dat refo's dit uithalen. Zaterdag s avonds kort voor twaalven bezopen in de auto, dat dan weer wel.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 10 aug 2020 18:39

Ik heb ook nog nooit een scooter een fietser bewust zien aanrijden. Dus dat betekent dus dat scooters dat nooit doen?

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 10 aug 2020 18:49

Als je daar normaal rijdt en goed uitkijkt (iets met anticiperen) ben je niet echt bezig met veilig fietsen. Goed te zien, tenzij je meer belangstelling hebt voor de reet van je voorganger.
Op dat stuk rekening houden met idd anderen zoals ook personeel die drankjes aan de overkant serveert.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 10 aug 2020 21:38

Jans schreef: 10 aug 2020 18:13
mhr-zip schreef: 10 aug 2020 16:20 Het maakt toch niet uit wat voor kleur, geloof, geslacht, geaardheid dat je hebt, als je zoiets doet ben je gewoon een kl**tz*k of de vrouwlijke of onzijdige vorm hiervan.
Natuurlijk ben je een grote schoft als je opzettelijk iemand in gevaar brengt. Ik kom oorspronkelijk uit het gebied, ben niet van de kerk, maar ik heb werkelijk nog nooit gezien dat refo's dit uithalen. Zaterdag s avonds kort voor twaalven bezopen in de auto, dat dan weer wel.
Nou, ik ben wel eens door zo'n huftertje in een begrensd boeren-mobieltje 2 keer in 1 rit opzettelijk bijna aangereden (een keer van voor, tweede keer zat die mafkees een kwartier later achter me). Keurige blanke puber. Daarnaast diverse bijna incidenten met hoogblonde-blanke dames in cabrio's, en zuiver nederlandse bouwvakkers in busjes. Nog nooit een bedreigende situatie met licht getinte nl'er gehad, zoals aan het begin van de discussie gesuggereerd. Daarom mijn eerste reactie.
De meeste agressie tegen wielrenners komt gewoon uit autochtone hoek.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8360
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 aug 2020 21:50

Die deden dat toch niet allemaal bewust? Dat is wat de suggestie is van wat er in Renswoude gebeurde. En zo onoverzichtelijk is dat fietspad daar niet.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 11 aug 2020 14:52

40 tot 50 km/h rijden ze er langs... toe maar weer... phfffff. De laatste keer dat ik 50 km/h fietste was op het jaagpad langs het kanaal met windkracht 6 in de rug op de TT fiets.. en hier rijden ze dat standaard voor het terras..

i-mac

i-mac 11 aug 2020 15:33

Deze morgen was ik net aan de buitengrens van Brugge, toen ik hoorde en zag dat een dame werd lastig gevallen door een potloodventer. Alleen had hij de verkeerde dame gekozen, en nam ze vliegensvlug een foto met haar smartphone. Zij nam contact op met de politie, wat ik ook deed. Alleen ben ik die kerel blijven volgen. Even dacht hij me te snel af te zijn, maar een andere omstaander wist aan te duiden waar hij was heen gevlucht. Ik was gans de tijd in contact met de politie, en zo konden ze heel snel hulp bieden.

Enfin, de kerel werd opgepakt, en werd gelinkt aan meerdere zaken. De dame die werd lastig gevallen deed ook aangifte. Blij mijn burgerplicht te kunnen doen. Zulke zaken komen wel niet meer in de krant. Niet dat ik mijn naam of foto wil zien verschijnen, maar wel aantonen dat je wel degelijk je duit in het zakje kan doen. Dus neen, ik ben zeker geen held. Ik zie beroepshalve jammer genoeg af en toe dames binnenkomen die verkracht werden, en dat is een drama voor hen. Daarom de ik het. Stel je maar eens voor dat het je dochter/vrouw/vriendin is.

Ik heb ook een verklaring mogen aanleggen aan de 2 knapste agentes van onze stad 8-)
Aangezien ze me kennen van op spoed, was dat nog een leuke babbel. En de fiets werd ook goedgekeurd.

Nadien mijn weg verder gezet. Lekker 100km kunnen rijden met de gravel. Vooral in de omgeving van Sluis/Cadzand kon ik mijn hartje ophalen.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 11 aug 2020 15:45

I-mac Kudo's voor jou!! :like:
Laatst gewijzigd door scottpch op 11 aug 2020 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie