Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 11 jun 2020 20:29

Heel leuk! mooi ook om die man te zien glimmen!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 11 jun 2020 21:01

https://www.gelderlander.nl/ede/wielren ... ~a722f2c0/

Zware val op een plek die er om vraagt. Je komt naar beneden vanaf Hoederloo en hebt lekker de gang erin. En bij dat wildrooster moet je echt je benen stilhouden en niet doortrappen. Freak accident.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 11 jun 2020 21:12

Ja dat wildrooster ken ik wel. Daar heb ik ook al eens een wat onzeker achterwieltje op gehad.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 12 jun 2020 08:17

En geen stuurbewegingen maken, rechtdoor over zo'n rooster fietsen, anders ga je! :(

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 12 jun 2020 11:16

BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 12 jun 2020 12:22

depoldertoerist schreef: 12 jun 2020 11:16 De reacties laten zich raden...
Van die heerlijke zuurpruim reacties. Mensen die niet tevreden zijn met zichzelf en zich alleen maar ergeren aan anderen. Het heeft ook helemaal geen zin om het te lezen of er op te reageren gezien je die energie beter ergens anders aan kunt spenderen.
Ik stel me dit soort mensen voor als ik dat soort reacties lees:

Afbeelding

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 12 jun 2020 12:43

Tja, iemand op de fiets, die een auto over het hoofd ziet, is zelf flink de klos. Een automobilist die een fietser over het hoofd ziet.............. Sinds ik veel fiets let ik nog beter op in het verkeer (ook als automobilist). Dat kwam ook naar voor uit een engels onderzoek (wielrenners zijn gemiddeld gezien betere/veiligere automobilisten). Je zou bijna de conclusie trekken dat automobilisten eerder de fietser over het hoofd zien, dan andersom.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 12 jun 2020 15:40

Je leert wel op de fiets, om te anticiperen op autoś. (en overig verkeer).
Zeker nu het zo druk wordt in het verkeer, zelfs hier ! Mensen kijken ook veel op hun navigatie(als ze vreemd ergens zijn) en dan letten ze helemaal niet meer op,Of stoppen opeens met de auto en zwaaien zo de portierdeuren open.

Zeker in de vakantieperioden hier met veel "vreemd"verkeer op de weg en op de fietspaden. Of ze wandelen zo de weg over als vakantieganger. Je hebt bovendien best veel echt ouderen die nog lekker met hun ebike fietsen en die ook "vreemde fratsen"uithalen van opeens afslaan of te stoppen op de weg en fietspaden.

Maar ook in de auto moet je blijven oppassen en "met alles en iedereen rekening houden".

Dat gaat op het platteland natuurlijk een stuk beter dan in de stad. Toen ik voor het eerst in Amsterdam kwam met de vrachtauto(ruim 35 jaar terug) , wist ik niet wat me gebeurde.
Ze klapten zo de auto van een zijweg! op een voorrangsweg en dan moest je maar in de remmen.Of met die korte(had je toen veel) rijstroken van de snelweg. Hup zo ervoor.

Je hebt tegenwoordig ,wel veel meer echt "opgefokte"mensen in het verkeer. Zelf vrouwen soms.! En inderdaad mensen die voor eigen rechter gaan spelen als ze in de auto zitten .Ze zullen dan wel even bepalen aan welke regels je moet houden.(er zijn boeken vol geschreven waarom op het oog, normale bestuurders zo kunnen veranderen in asociale types, als ze in een auto zitten.

Probeer zelf zo relaxt mogelijk te wezen."Ze zijn niet wijzer"denk ik dan maar. Dat werkt het beste :)

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 12 jun 2020 16:06

Nee_Nee schreef: 11 jun 2020 21:01 https://www.gelderlander.nl/ede/wielren ... ~a722f2c0/

Zware val op een plek die er om vraagt. Je komt naar beneden vanaf Hoederloo en hebt lekker de gang erin. En bij dat wildrooster moet je echt je benen stilhouden en niet doortrappen. Freak accident.
Als ik de foto zie denk ik dat het de andere kant op is. Fiets ligt achter het rooster in richting van Hoenderloo. Is gewoon een groot rooster en het ligt nat dan is het gewoon spekglad. Klein beetje scheef en je ligt....

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 12 jun 2020 18:49

Zou ik niet durven zeggen, maar wie weet. Maar als het rooster zo gevaarlijk is, zou er eigenlijk wat aan gedaan moeten worden.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 12 jun 2020 19:22

Nee_Nee schreef: 12 jun 2020 18:49 Zou ik niet durven zeggen, maar wie weet. Maar als het rooster zo gevaarlijk is, zou er eigenlijk wat aan gedaan moeten worden.
Wildrooster kunnen in principe gevaarlijk zijn o.a ook voor fietsers, vandaar het bord "Let op Wildrooster". ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 12 jun 2020 20:22

Zet er dan bij: Let op Wildrooster, bij nat wegdek spekglad.... De enige reden dat ik het weet (en anderen hier) is omdat we er zelf op hebben gegleden/gevallen of het van dichtbij hebben meegemaakt. Ieder onbevangen persoon zonder die ervaring gaat gewoon op z'n muil.

Plaats reactie