Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 24 mei 2020 15:54

Tja, ik denk nou eenmaal dat hier wat erg snel de calimerokaart wordt getrokken. Automobilisten zijn niet heilig en fietsers ook niet. Evenzo ouderen versus jongeren. Iedereen maakt wel eens fouten, en bijna niemand doet dat bewust. En toch krijg ik uit de verhalen soms (eigenlijk best vaak) het idee dat we moeten vinden dat die ander het er om gedaan heeft. Misschien moeten mensen wat meer het principe van de eerste steen volgen en eerst tot tien tellen. En houdt er rekening mee dat iedere discussie die begint met: "hé , jij klootzak" weinig kans heeft op een succesvol vervolg.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8527
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 24 mei 2020 16:01

buzz schreef: 23 mei 2020 23:02 @Nijkie: Altijd handig, zo'n disclaimer, hè... :mrgreen:
...
buzz schreef: 21 mei 2020 12:58 Ter hoogte van de Lagewald-afslag mag je inderdaad over de Wylerbaan fietsen. Vanaf de betreffende afslag is het naastgelegen fietspad immers niet-verplicht geworden (tot die afslag is het fietspad wél verplicht). Althans... als de getoonde Streetview-beelden uit juli 2009 overeenkomen met de huidige werkelijkheid. :winkthumb:
Samen komen we er uiteindelijk weer uit👍
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 24 mei 2020 16:08

i-mac schreef: 24 mei 2020 11:42
aloisvonesterhazy schreef: 24 mei 2020 11:15 En nu weer on topic: https://www.gelderlander.nl/rozendaal/w ... ~a90c0123/
Mooi hoe een bestelbusje een verkeersfout maakt maar het artikel toch suggereert dat het de schuld van de wielrenner is. Nergens staat hoe hard deze specifieke fietser reed.
Uit het artikel haal ik toch duidelijk dat de autobestuurder in de fout ging. Hij maakt een manoeuvre, maar ziet de tegemoetkomende fietser niet. Los daarvan maakt de krant van de gelegenheid gebruik om wielrenners in een slecht daglicht te plaatsen. Sensatie verkoopt ...
De suggestie wordt mede gewekt door het eronder geplaatste filmpje.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 24 mei 2020 17:57

De gelderlander is wat betreft wielrennen gewoon een smerig rioolblaadje. Niets anders. Ik fiets 99% van mijn kilometers in Gelderland en dit steeds maar aanjagen van fietserhaat maakt me bepaald niet blij.

Hier wordt iemand van zijn fiets gereden door een niet oplettende oude man en zelfs dat wordt aangegrepen om de haat aan te jagen. En dan meestal de comments eronder open zetten. Bah Bah en nog eens bah.
Afbeelding

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 26 mei 2020 15:13

Weer wielrenners op Dumpert, alleen opvallend genoeg zijn veel reacties juist anti de automobilist. (wat overigens zeer terecht is)

https://www.dumpert.nl/item/7918967_224684b8

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 26 mei 2020 15:31

Vreemde hobby houden mensen er op na. Waarom zou je naar dumpert willen kijken? Om je daar te gaan ergeren aan mensen die zich ergeren aan fietsers? En dan nog wat: sinds wanneer is geenstijl eigenlijk hét voorbeeld van media?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 mei 2020 16:59

Sieper schreef: 24 mei 2020 17:57 De gelderlander is wat betreft wielrennen gewoon een smerig rioolblaadje.
Volgens mij staan er toch regelmatig mooie reportages in over wielrenners? Annemiek van Vleuten bijvoorbeeld?

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 27 mei 2020 09:27

senior schreef: 26 mei 2020 15:31 Vreemde hobby houden mensen er op na. Waarom zou je naar dumpert willen kijken? Om je daar te gaan ergeren aan mensen die zich ergeren aan fietsers? En dan nog wat: sinds wanneer is geenstijl eigenlijk hét voorbeeld van media?
Laat me raden.......je hebt nog nooit zelf op Dumpert en/of Geenstijl gekeken?

Wat is er nu weer gek aan Dumpert kijken. Veel grappige filmpjes, veel grappig commentaar. Maar uiteraard ook (al dan niet grappig bedoeld) commentaar dat niet door de beugel kan, maar dat kom je op Youtube ook tegen en dat vind men nog steeds een fatsoenlijke website. En pak hem beet 1 a 2 x per maand staat er inderdaad een filmpje over fietsers/wielrenners, waarbij je de commentaren vooral niet moet lezen als je zelf fietst (al is klagen over wielrenners daar ook deels een zgn. running-gag).

En geenstijl, we vinden er allemaal wel wat van, maar dat heeft mijns inziens best een belangrijke rol in medialand. Al is het alleen maar omdat veel mensen altijd erop reageren als door een wesp gestoken en daarmee vaak hun ware gezicht laten zien. Ja ze zakken met enige regelmaat door de bodem van het goed fatsoen, maar op andere momenten zijn ze scherper dan veel reguliere media en doen dat vaak nog met betere verwijzingen en/of dossieropbouw ook.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7956
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 mei 2020 09:44

GeenStijl is de spreekbuis van Baudet, de initiator van het (door Rusland gepushte) Oekraïne referendum en een club die de maatschappij een beetje wil ontwrichten.
Kortom; een zeer bedenkelijk clubje....
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1992
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 27 mei 2020 10:33

Los van feit dat die automobilist fout zat, is dat deel aan de voet van de Emmapiramide wel een plek waar je rustig aan moet doen.

Ik fiets er best vaak en rem altijd af, zodat ik met een normale snelheid het dorp in kom. Voor dat ‘klimmetje’ wat erna komt hoef je echt geen snelheid te maken.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 27 mei 2020 11:46

Jans schreef: 26 mei 2020 16:59
Sieper schreef: 24 mei 2020 17:57 De gelderlander is wat betreft wielrennen gewoon een smerig rioolblaadje.
Volgens mij staan er toch regelmatig mooie reportages in over wielrenners? Annemiek van Vleuten bijvoorbeeld?
Behalve wanneer ze het lef zou hebben over de kerklaan te rijden en aangereden te worden door een haar over het hoofd ziende Afslaande auto. Dan komt er weer een tendentieuze titel over “de wielrenner” Een verwijzing naar een eerdere noodlottig ongeval en de mogelijkheid om eronder te reageren gaat open.

De Gelderlander schrijft leuke reportages over topsporters maar onze hobby/sport voor de gewone fietser wordt daar in een bijzonder negatief daglicht geplaatst. Maar jij zal het wel weer beter weten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 27 mei 2020 11:51

Kop van het artikel is idd erg tendentieus

Plaats reactie