Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 05 dec 2019 19:09

i-mac schreef: 05 dec 2019 18:45
Keezx schreef: 05 dec 2019 17:43 Tja , die mensen zijn daar meestal niet voor de lol bezig......
Heb ik geen moeite mee.
Dat is mijn punt niet. Ik heb ook begrip dat ze hun job uitoefenen (ik stel me even in hun plaats). Maar als ze aan een rotvaart afkomen, komt dat best onaangenaam over. En hoe dat zit in NL weet ik niet, maar hier in Vlaanderen zijn er redelijk veel bezig met telefoneren terwijl ze hun gevaarte besturen. En ja, er zijn er velen die het waarderen als je uit de kant gaat. Maar helaas zorgen de anderen voor een negatieve reputatie. In Vlaanderen rijden die tractoren trouwens niet allen voor landbouwers. Veel grote bouwfirma's werken daar ook mee, om fiscale redenen.

Ik heb ook de indruk dat landbouwers de verstandigste bestuurders zijn, en dat er bij de bouwfirma's echte cowboys zitten.
Klopt idd, dat gevoel heb ik ook. Ik stop ook altijd en ga aan de kant, maar dan nog vliegen ze er rakelings voorbij soms.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 05 dec 2019 20:29

Hilarisch. Een kansloze gelijkhebberige gelijkhebber. Moet een Hollander zijn. Kan niet anders. Als ik de betreffende chauffeur zou zijn, zou ik geloof ik een sigaretje gaan roken. "I'll wait until you are finished and we will see who has the most patience"

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 05 dec 2019 20:55

Nee_Nee schreef: 05 dec 2019 20:29 Hilarisch. Een kansloze gelijkhebberige gelijkhebber. Moet een Hollander zijn. Kan niet anders. Als ik de betreffende chauffeur zou zijn, zou ik geloof ik een sigaretje gaan roken. "I'll wait until you are finished and we will see who has the most patience"
Je zit natuurlijk met je rij en rust tijden dus zo leuk is dat allemaal niet.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 dec 2019 21:49

Nee_Nee schreef: 05 dec 2019 20:29 Hilarisch. Een kansloze gelijkhebberige gelijkhebber. Moet een Hollander zijn. Kan niet anders.
Hoe kom je daar bij? Volgens mij is het toch echt een zuiderbuur.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7956
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 dec 2019 21:55

In jouw geval dan een Spanjaard ;)
Maar het is zeker een Vlaming ja
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 dec 2019 22:33

Enzzo schreef: 05 dec 2019 21:55 In jouw geval dan een Spanjaard ;)
Maar het is zeker een Vlaming ja
Soms ben ik even in Noord-Brabant :)

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 06 dec 2019 00:44

Het zijn in mijn ogen twee keikoppen tegenover mekaar.
De chauffeur weigert pertinent méér doorgang te verlenen aan de pedeleccer.
de fietser weigert pertinent de verharde strook te gebruiken.
Was de chauffeur van goede wil geweest dan had hij meer ruimte kunnen laten door zich te verplaatsen op de verharde strook naast het beton en dit zonder enig gevaar voor hem of zijn truck.
De fietser,, zelf vrachtwagen chauffeur, verwachtte, meer dan waarschijnlijk dit gebaar omdat hij dat,als chauffeur zijnde, WEL zou gedaan hebben of in het verleden dit altijd gedaan heeft. Ik heb het zelf ook al wel eens meegemaakt, ik ging dan braafjes aan de kant echter niet zonder de chauffeur attend te maken op zijn asociale houding.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 06 dec 2019 00:56

Allé dan. Een vlaming die op de nederlandse grens woont :lol:

hvg5776
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 30 nov 2014 21:03
Locatie: Hoogeveen

hvg5776 06 dec 2019 06:07

Laat ik zeggen dat de chauffeur gelijk heeft. Wie zegt mij dat de verharde strook het gewicht van de vrachtwagen kan dragen. Als hij erdoor heen klapt ligt hij op de kant. Een vrachtwagen is topzwaar.

Trekkers bij ons in de buurt en dan vooral de loonwerkers knallen overal vol gas langs. Ook al is er ruimte blijven ze vol op de weg, maken geen gebruik van de grasstenen. Officieel mogen ze bij mijn weten max. 40, maar ik heb wel eens het idee dat ze dat liever als minimum gebruiken.
T=100

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 06 dec 2019 09:33

Edited:

Meneer blijkt wereldberoemd:
"Eerlijk? Het zou ons niet verbazen mocht hij nog altijd denken dat hij toen groot gelijk had. Hij staat overal te boek als ‘ne moeilijke mens’. In Rijkevorsel fietst hij ook altijd in het midden van de straat. Iedereen moet maar achter hem blijven, vindt hij. En wie het toch waagt om hem in te halen, krijgt in het passeren gegarandeerd een vuistslag op de motorkap. We hebben zelfs eens gezien hoe hij een bestuurder die hem zogezegd gehinderd had, niet wilde laten parkeren. Hij is doodleuk op de parkeerplaats blijven staan tot die mens uiteindelijk maar is afgedropen. Hij woont hier al vele jaren, samen met zijn vrouw en hun honden. Hij had hiervoor al zo goed als geen vrienden in de buurt, en we vrezen dat dat er na heel deze heisa niet bepaald op zal verbeteren. Misschien zou het voor hem beter zijn mocht hij met zijn vrouw naar zee verhuizen. Hoewel. Daar zullen ze het filmpje ook al wel gezien hebben, zeker? (lacht, red.) Tja. Wij kenden hem al lang, hier in Rijkevorsel. Nu kennen ze hem ook in de rest van de wereld."
Laatst gewijzigd door Nee_Nee op 07 dec 2019 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 06 dec 2019 11:10

Sneuman dus

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 19 dec 2019 12:27


Plaats reactie