Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 jan 2019 11:24

kxlight schreef: 07 jan 2019 11:21 zonder partij te kiezen voor de betreffende mtb-er... stel dat hij wel een vignet voor 2018 (en evt jaren ervoor) had maar (op 5 januari) nog niet het vignet van 2019... is een prent of een belerende speech dan op zn plaats of zou de BOA zich dan 'flexibel' moeten opstellen...

ikzelf denk t laatste. Wat vinden jullie?
In ieder geval niet "vluchten". Maar als je daar moet betalen, dan doe je dat en geen ja, maar.... Betaal je niet dan moet je de gevolgen gewoon accepteren.

PierreW
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 sep 2018 20:42

PierreW 07 jan 2019 11:41

Mmm, de BOA mág zich dan misschien flexibel opstellen, maar hoeft dat niet te doen. 5 Januari, 14 april, 8 september, 21 november …. het is allemaal hetzelfde, dus waarom zou er op 5 januari meer flexibiliteit van de BOA verwacht mogen worden?
Zo'n vignet zal ruim vóór 1 januari aangeschaft kunnen worden. Waarom wachten tot de laatste dag of nog langer?
Trouwens, de flexibiliteit mag/moet juist ook van de fietser verwacht worden: Als je op 2 januari, of wanneer dan ook, in de duinen wilt rijden (of welk ander gebied dan ook) en beseft dat je nog een vignet voor 2019 (of een dagkaart) moet kopen, dan kun je op dat moment ook een andere route kiezen waar geen vignet voor nodig is.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 07 jan 2019 11:48

Wij (de tegenwoordige )Nederlanders hebben wat tegen overheidsdienaars. Elk aangesproken gedrag, moet weer worden tegen gesproken en wij komen met een karrevracht (of karrenvracht), aan beter wetende argumentaties.

Die mensen doen hun werk en als je nu eens doet wat al die overheidsdienaars nu vragen of desnoods eisen:
,zoals tram of treinkaartjes controleurs, hondenpoepenlosoopbekeuringuitschrijvers(mooi scrabble woord), beveiligers, boa's, parkeerwachten, vijwilligers die bij dorpfeesten het verkeer regelen, handhavers, scheidsrechters, leerkrachten, politieagenten, buschauffeurs, zwembadpersoneel, vliegtuigpersoneel en weet ik wat voor mensen dan ook........

dan hebben we ook geen last meer van die types, die denken dat ze de Prins in hun eigen Omgeving zijn.

Wij leerden het volgende: "Je eigen vrijheid houdt op waar die van een ander begint. ".
Schrikken de meesten van zeker. :o

Jazeker ...rekening houden met een ander is echt geen vies woord hoor, integendeel. Het levert in de meeste gevallen ....dankbare benadering op.

Meneer Kees van der Staay, ik weet niet of u meeleest en dat u tijd heeft te fietsen of al die andere ondertekenaars van het pamflet welke vandaag volop in de pers te vinden is......welke vinden dat de hele LHTB gemeenschap genezen :cry: kan worden en als "tweederangs"wordt weggezet.
Dat..telt ook zeker voor U. :idea:

en verder ...ach de jeugd is zo slecht nog niet, alleen hun voorbeelden. ;)

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 07 jan 2019 13:09

Ik vind die Duinkaart ook ergens een dubieuze constructie.. Maar aan de andere kant, voor het Park hoge Veluwe betaal je ook entree.

Hier artikel uit VK van afgelopen jaar over de discussie omtrent entree geld voor natuurgebieden

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bf71b5a3/

dejeep
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

dejeep 07 jan 2019 13:10

Dikke duim omhoog voor Codex!

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5097
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 07 jan 2019 13:42

kxlight schreef: 07 jan 2019 11:21 zonder partij te kiezen voor de betreffende mtb-er... stel dat hij wel een vignet voor 2018 (en evt jaren ervoor) had maar (op 5 januari) nog niet het vignet van 2019... is een prent of een belerende speech dan op zn plaats of zou de BOA zich dan 'flexibel' moeten opstellen...

ikzelf denk t laatste. Wat vinden jullie?
Een jaartkaat is een jaar geldig vanaf de datum dat je hem koopt.
Dus loopt niet gelijk met kalenderjaar.
Je kan ook een kaart kopen die 3 jaar geldig is.

Ik vermoed trouwens dat als je kaart net niet geldig meer is je er wel met een waarschuwing vanaf komt.

Persoonlijk mening is dat ze gewoon vaker een controle moeten doen, nu kan je jaren rond fietsen zonder controle en dat vraagt gewoon om mensen die geen kaart kopen.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5097
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 07 jan 2019 13:44

Sulla schreef: 07 jan 2019 13:09 Ik vind die Duinkaart ook ergens een dubieuze constructie.. Maar aan de andere kant, voor het Park hoge Veluwe betaal je ook entree.
Park hoge Veluwe is kleiner en betaal je veel meer voor (dagkaart is prijs van jaarkaart pwn gebied)

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 07 jan 2019 13:48

Sulla schreef: 07 jan 2019 13:09
Hier artikel uit VK van afgelopen jaar over de discussie omtrent entree geld voor natuurgebieden

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bf71b5a3/
Interessant artikel, dat voegt zeker wat toe aan mijn bewust simplistische uitspraken.... :like:
Ik overweeg een duinkaart te nemen, die ik zeker meestal zal vergeten bij me te steken...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 07 jan 2019 13:59

Overigens is er geen onderbouwing voor een andere behandeling op basis van datum. Een duinkaart is gewoon geldig tot één jaar na aankoop, en kan je via de PWN website aanvragen. Tot ontvangst van de kaart via post is het bevestigingsmailtje ook afdoende als bewijs.
Het zou misschien wel handig zijn als er een soort van digitale versie zou zijn. bv. in de iPhone wallet. Die heb je meestal wel bij je.

De controleurs zijn gewoon boswachter of soortgelijk, en ook zo te herkennen.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 07 jan 2019 14:46

Ik begrijp Keesx wel.Mensen van de vorige generatie waren het allemaal anders gewoon (ikzelf twee generaties terug) toen waren er meer vrijheden en minder restricties op alle gebied. :twisted:

baron062
Forum-lid
Berichten: 1122
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 07 jan 2019 14:48

ottorongo schreef: 07 jan 2019 14:46 Ik begrijp Keesx wel.Mensen van de vorige generatie waren het allemaal anders gewoon (ikzelf twee generaties terug) toen waren er meer vrijheden en minder restricties op alle gebied. :twisted:
En toen woonden er maar 14 miljoen mensen in NL....

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 07 jan 2019 15:40

[quote
Het zou misschien wel handig zijn als er een soort van digitale versie zou zijn. bv. in de iPhone wallet.
[/quote]

Tot 2018 was deze voorhanden, geen idee waarom ze ermee gestopt zijn :?:
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Plaats reactie