Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Magic666
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 01 sep 2014 22:13

Magic666 04 aug 2018 14:12

Ah, dat stukje wetgeving was mij onbekend! Weer wat geleerd.

Vandaag vanaf Nederzandt naar camping (Noordwijk) 3 malloten op de weg terwijl het fietspad toch breed genoeg is voor 15+ fietsers ofzo...

#blijftbizar

i-mac

i-mac 04 aug 2018 15:16

Magic666 schreef: 04 aug 2018 14:12 Ah, dat stukje wetgeving was mij onbekend! Weer wat geleerd.
https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... 7-art43bis


Los van deze wet, vindt ik dat men soms beter alternatieve wegen opzoekt, waar je het verkeer minder stoort.

koekiesbakker
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 nov 2014 12:04

koekiesbakker 04 aug 2018 16:29

El Pistolero schreef: 04 aug 2018 10:47 Mede fietspad gebruikers zijn ook niet altijd even correct. Ouderen fietsen bijvoorbeeld vaak naast elkaar en nemen minimaal 3/4 van het fietspad in gebruik. Mijn fietsbel horen ze vaak niet en alleen de trappers stil is niet afdoende.
Ik heb dit jaar al zo'n 10+ keer meegemaakt dat ik onopzettelijk door mijn bel een oudere e-biker uit schrik de berm in heb laten sturen... de linkerberm... op een tweerichtingsfietspad.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 aug 2018 11:05

Blijkbaar heeft de tour nogal wat los gemaakt bij fietsliefhebbers maar daarmee barst er ook weer een hoop kritiek los volgens de NOS

https://nos.nl/l/2244613
Do or don’t, there is no try

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 05 aug 2018 11:35

De NOS gebruikt een oud filmpje maar goed. Gedrag in die film is ook erg onverantwoord. In dichte mist op de weg fietsen zonder licht en geen ruimte maken voor automobilisten. Asociaal volk wat levensmoe is.

Het is mooi weer, mensen stappen weer op de fiets. Niet alleen wielrenners maar ook mensen op normale fietsen en ook de welbekende elektrische brigade. Vooral die elektrische brigade zit af te geven op wielrenners. Ik merk dat ook als ik alleen onderweg ben, een vriendelijk woord kan er vaak niet vanaf en als ik met een toergroep ben zijn dit de gevaarlijke verkeersdeelnemers die de snelheid van hun eigen fiets niet in de gaten hebben en te weinig beheersing hebben over hun fiets in combinatie met een schikbarend langzaam reactievermogen.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 05 aug 2018 12:09

En daarbovenop mogen ze criminelen ook nog verbieden wat mij betreft. Maar wat heeft dat te maken met het asociale gedrag van wielrenners? Door naar andere groepen te wijzen wordt het gedrag van wielrenners echt niet beter hoor...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 05 aug 2018 12:39

Fietspaden zijn er vooral voor automobilisten, zodat ze geen last hebben van alle fietsers. Bovendien worden ze aangelegd voor bejaarden die 15km pu gaan en op dikke banden rijden.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 05 aug 2018 14:22

Komkommertijd: https://nos.nl/artikel/2244613-dumoulin ... paden.html

Ook gewoon ff een filmpje uit februari 2010 er bij. Lekker actueel deze zomer. Ook Strava krijgt een veeg uit de pan want wielrenners zouden er continu op zitten te kijken om kommetjes te halen.

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 05 aug 2018 14:58

Punt is natuurlijk dat je een x-aantal van die idioten hebt en die worden er uitgelicht. Ik kom ze zelf ook regelmatig tegen: Breed verkeersfietspad langs de weg, maar toch met de club breeduit over de rijbaan. Of in je eentje een stuk over de rijbaan, want stel je toch eens voor dat je moet remmen om een stel toeristen in te halen.

Het niveau van de reacties op Dumpert etc. vind ik volslagen beneden peil, maar het gedrag van veel toerfietsers (want het gros van ons is natuurlijk helemaal geen wielrenner) gaat ook nergens over. Overige verkeersdeelnemers de ruimte geven, netjes bellen, afremmen bij inhalen en op het fietspad rijden is voor een bepaalde categorie erg moeilijk.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4204
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 05 aug 2018 15:26

Erik schreef: 05 aug 2018 14:58 .... Overige verkeersdeelnemers de ruimte geven, netjes bellen, afremmen bij inhalen en op het fietspad rijden is voor een bepaalde categorie erg moeilijk.
Ik pak ook wel eens een klein stukje rijweg, bijv. om op het fietspad rijdende groepen e-bikers te ontlopen. Dat is dan een bewuste keuze, omdat ik geen zin heb in al die geirriteerde reacties als ik keurig bel, afrem, nog eens bel, verder afrem, nog eens bel, nog eens bel, nog eens....., voordat ik er dan eens, bij de gratie gods, langs mag.
Okay, het mag niet, maar doe het soms toch. Zet me maar op de most-wanted lijst.....

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 05 aug 2018 15:44

Vandaag ook weer een fietser midden op het fietspad. Na een paar keer bellen nog niet aan de kant gaan. Dan ben ik er wel even klaar mee en zeg er op een nette manier iets van. Veel ouderen fietsen voor hun ontspanning en vergeten dat ze zich aan de verkeersregels moeten houden en niet alleen uitgebreid genieten van de omgeving en maar kletsen tijdens het fietsen. Soms staan groepen ouderen gewoon stil midden op het fietspad.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 aug 2018 15:46

Ik ben best wel benieuwd hoe alle racefietsers die mopperen op e-bikes zich zullen gedragen als ze 75+ er zijn.
Vast slechter als dat ze zich nu voor kunnen stellen.

Plaats reactie