Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 28 mei 2017 20:27

nijkie schreef: 28 mei 2017 19:56
NicoNB schreef: 28 mei 2017 19:39 GS doet ook weer eens aan faal.
HOERA. TOM DUMOULIN WINT GIRO D'ITALIA

Niet alleen GS trouwens, want ow ow ow wat kankeren de afgunstigen graag op wielrenners. Behalve als er succes is, dan zijn ze je vrienden, huichelaars. :dislike:
Het zou je sieren het woord K te vervangen.
Bovendien heeft het terecht afgeven over soms wangedrag van groepen krommesturen fietsers en verheugd reageren op een succes van een wielrenner niets met elkaar te maken. Dit typeren als huichelaars gedrag getuigt eerder een oogkleppen visie.

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 31 mei 2017 10:11

Quarantanove schreef: 25 mei 2017 19:55 Als alle krommesturenrijders in het verkeer zich zouden gedragen zoals ze dat zouden (behoren te) doen op een gewone fiets dan zou hier het onderwerp : Wielrenners in de Media (Geenstijl)"' niet bestaan.
Als wielrenners zich zouden gedragen als de gemiddelde fietser in Amsterdam (of eender welke andere stad of dorp) dan wordt het er niet veiliger op. In elke groep zitten wel rotte appels en het is lekker makkelijk om dat lekker generaliserend over de hele groep te leggen.
- Alle wielrenners zijn asociaal en drukke andere mensen van de weg.
- Alle ouderen slingeren en horen niks en steken zomaar over.
- Alle scholieren fietsen 5 breed over de weg, hebben dopjes in en zijn meer bezig met hun telefoon
- Alle paardrijders rijden altijd midden op de weg en ruimen nooit achter hun beest op.
- Alle BMW-rijders hebben nog nooit van hun richtingaanwijzers gehoord en geven nooit voorrang
- Alle .... hebbben .... (invullen naar believen)

Ik hou me gewoon zo veel mogelijk aan de regels en probeer in het verkeer gewoon rustig te blijven. Een van de dingen waar ik me wel over op wint is het feit dat ik aangesproken wordt op gedrag dat ik zelf niet vertoon

tessaklein10
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2016 16:05

tessaklein10 31 mei 2017 12:12

Ik heb geen idee hoe oud je bent en hoe lang "vroeger" geleden is, maar laat ik zeggen een 20-30 jaar geleden waren er toch heel veel minder "wielrenners" dan tegenwoordig. Nu vind ik het als "wielrenster" ook niet leuk als ik voorbij een groep scholieren moet die nogal breed over de weg fietst. Maar het blijft nog steeds, als een ieder nu eens rekening met een ander houdt.
[/quote]

Ik heb het over 10/20 jaar geleden. Aangezien ik toen nog in een dorp vlakbij de stad woonde kwam ik veel wielrenners tegen. Maar ik ben het met je eens, iedereen moet gewoon rekening houden met elkaar.
Ik vind het als wielrenner inderdaad ook vervelend om scholieren voorbij te gaan, gelukkig gaan de meesten wel netjes aan de kant.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 03 jun 2017 21:40

En de pliesie gaat extra op ons letten

http://www.omroepbrabant.nl/?news/26564 ... nners.aspx
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 03 jun 2017 21:53

uninvitedguest schreef: 03 jun 2017 21:40 En de pliesie gaat extra op ons letten

http://www.omroepbrabant.nl/?news/26564 ... nners.aspx
Niet op mij...

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 03 jun 2017 22:20

Klinkt mij als generalisatie in de oren. Politie moet gewoon streng en rechtvaardig controleren op naleving van (verkeers)regels van alle verkeersdeelnemers. Ik wil het gedrag van sommige wielrenners absoluut niet goedpraten, en zie zelf ook elke rit weer de misdragingen om mij heen. Maar onder automobilisten, en andere fietsers (e-bikers, scholieren) komt procentueel net zoveel misgedragingrn voor, denk ik.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 03 jun 2017 23:25

Mijn idee, als ze nou gewoon in het algemeen op verkeersveiligheid controleren inclusief wielrenners ipv exclusief van wielrenners een project te maken...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3085
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 04 jun 2017 10:12

Er wordt toch wel vaker een groep verkeersdeelnemers uitgezocht om extra te controleren. Vrachtwagens op lading, fietsverlichting bij scholieren, alcohol controle bij festivalbezoekers of caravancontrole bij vakantiegangers. Zie het probleem niet zo.

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 04 jun 2017 10:59

uninvitedguest schreef: 03 jun 2017 21:40 En de pliesie gaat extra op ons letten

http://www.omroepbrabant.nl/?news/26564 ... nners.aspx
Prima toch, of behoor je zelf ook tot de doelgroep?

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 04 jun 2017 11:27

Of er iets met de lading van een vrachtwagen aan de hand is kan je meestal niet aan de buitenkant zien, of iemand alcohol heeft gedronken is meestal niet aan de buitenkant te zien, of een caravan aan alle regels voldoet is meestal niet aan de buitenkant te zien. Het is dus ook logisch dat daar apart op gecontroleerd wordt. Maar of een groep wielrenners zich aan de verkeersregels houdt, dat kan je als politie agent gewoon zien en op reageren. Daarvoor hoef als politie echt niet extra op te gaan letten.

En nee, ik behoor niet tot de doelgroep, want ik heb wel altijd een legitimatiebewijs bij mij ;)
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 jun 2017 12:22

Karl66 schreef: 04 jun 2017 11:27 want ik heb wel altijd een legitimatiebewijs bij mij ;)
Net of dat het belangrijkste is van het hele verhaal. Daarmee val ik je niet af, maar als het er om gaat om te kijken of je je wel aan wettelijke regels houdt, dan moet je wel eerst een andere overtreding geconstateerd hebben.
Er heeft vast een poltieman op een verjaardag gehoord dat ze zelfs geen legitimatiebewijs bij zich hebben. Dat is toch wel de ergste doodzonde die je je kunt bedenken.
Ik vind het overigens prima als ze alle fietsers eens wat meer op de regels zouden wijzen.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3085
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 04 jun 2017 13:50

Karl66 schreef: 04 jun 2017 11:27 Of er iets met de lading van een vrachtwagen aan de hand is kan je meestal niet aan de buitenkant zien, of iemand alcohol heeft gedronken is meestal niet aan de buitenkant te zien, of een caravan aan alle regels voldoet is meestal niet aan de buitenkant te zien. Het is dus ook logisch dat daar apart op gecontroleerd wordt. Maar of een groep wielrenners zich aan de verkeersregels houdt, dat kan je als politie agent gewoon zien en op reageren. Daarvoor hoef als politie echt niet extra op te gaan letten.
Natuurlijk kunnen ze gewoon zien als een groep zich misdraagt, maar wanneer zie jij een agent ergens surveilleren? Er is ook niet gezegd dat ze elke groep aan de kant zetten. Om te constateren of een groep op de rijbaan fietst, zal je toch op plekken moeten gaan kijken waar de groepen vaak fietsen. Daarnaast ook op de bekende tijdstippen. Dus toch een actie punt.
Overigens is aan de buitenkant ook niet te zien of jij je ID bij je hebt.

Plaats reactie