Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Totaal andere fiets na omruil-garantie, mag dat?

AndiKloden
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 apr 2012 20:16

AndiKloden 07 jun 2012 13:41

Wel een mooie fiets!

Ik heb een paar jaar geleden eens een Cube agree frame ivm garantie omgeruild gekregen. Was een zwart frame met witte letters, en kreeg een zwart frame met rode accenten terug. Helaas zou ik in eerste instantie mijn voorvork niet omgeruild krijgen dus deze pastte totaal niet bij het frame. Gelukkig vond de Fm dit zelf ook en heeft de voorvork toen kosteloos vervangen.

Cassie
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2011 20:42

Cassie 03 jul 2012 21:09

natuurlijk is het niet netjes dat de FM niet gemeld heeft dat het een andere kleur zou worden..
Echter heeft de fabrikant en de FM de garantieclaim netjes volgends de regels afgehandeld.. het onderdeel wat defect was is voor een gelijkwaardige onderdeel vervangen.
Dat de zelfde frame niet meer voorhanden is kan gebeuren. Dat je het frame niet mooi vindt is natuurlijk smaak...maar daarvoorziet de garantie voorwaarden niet in.
En dat de wielen niet gewisseld zijn is ook normaal die zijn tenslotte niet defect geweest..
Tuurlijk als de FM van te voren dit had vermeld dan had je waarschijnlijk tegen betalen je fiets wat meer naar je smaak kunnen aanpassen...

Plaats reactie