Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Takkenweer

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 mei 2017 08:53

De week is weer uitstekend begonnen. Met 8 graden naar het werk gefietst (stadsfiets) en zeiknat geregend. Maar ja, is normaal hè, voor de tijd van het jaar....

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 08 mei 2017 11:04

Herfst in mei. Het kwam ineens in me op waarom ik vorig jaar meer hardloopkilometers had dan fiets.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4359
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 08 mei 2017 11:40

Las dat het nog nooit voorgekomen was dat zowel pasen, de koninklijke feestdag als ook bevrijdingsdag kouder waren dan de voorgaande kerstdagen.
We gaan een nieuwe ijstijd in, weg met de opwarming van de aarde.
Overigens heb ik de fiets ook al redelijk wat keren moeten schoonmaken vanwege natte weg of regen, maar als ik in de tuin kijk is die gortdroog.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 mei 2017 11:45

Opwarming van de aarde????????? Ik weet dat de aarde wereldwijd behoorlijk opwarmt, maar daar is althans dit voorjaar maar bar weinig van te merken...

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 08 mei 2017 12:31

Nog een paar dagen afzien: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2811 ... mer__.html. Maar dat vinden wij fietsers toch mooi?

Volgens De T belooft weeronline zelfs dat het warmer wordt. Nou dat lijkt me wel erg bijzonder. Maar goed, boos worden over het weer is wel een beetje zonde van de tijd he. Een Oostenrijker zei mij ooit: es gbt kein schlechtes Wetter, ihr seid Outdoorsportler. En zo is het.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 mei 2017 12:56

Er zijn geleerden die een nieuwe ijstijd voorspellen, maar daar wordt niet naar geluisterd.
Klimaatverandering is een ingewikkelder proces dan domweg kilogrammen CO2 tellen.
Less is bore

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 08 mei 2017 14:43

daniel1975 schreef:Er zijn geleerden die een nieuwe ijstijd voorspellen, maar daar wordt niet naar geluisterd.
Klimaatverandering is een ingewikkelder proces dan domweg kilogrammen CO2 tellen.
Dat er een nieuwe ijstijd komt is gezien de historie gewoon een feit. Elke 20.000 jaar zijn we weer aan de beurt, dus de kans dat jij en ik dat nog mee gaan maken is klein.

Wilier_Granturismo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mar 2012 14:56

Wilier_Granturismo 08 mei 2017 14:49

Wil niet zeuren, maar ...
Net terug, weersvoorspelling was toch wel aardig en buienradar was schoon. Complete leugens van zowel de weerman/vrouw als buienradar, koud en nat !

Bijna zomer !


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 08 mei 2017 15:41

daniel1975 schreef:Er zijn geleerden die een nieuwe ijstijd voorspellen, maar daar wordt niet naar geluisterd.
Klimaatverandering is een ingewikkelder proces dan domweg kilogrammen CO2 tellen.
De consensus onder de wetenschappers is toch echt wel dat én de aarde opwarmt én dat wij mensen daar significante invloed op uitoefenen. Dat er een paar wetenschappers zijn die iets anders voorspellen, verandert daar niet zoveel aan.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 08 mei 2017 15:43

havana schreef:De week is weer uitstekend begonnen. Met 8 graden naar het werk gefietst (stadsfiets) en zeiknat geregend. Maar ja, is normaal hè, voor de tijd van het jaar....
En ik heb net met 17 graden en zonnetje gefietst :)
Maak joe woar

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 08 mei 2017 17:09

Karl66 schreef:
daniel1975 schreef:Er zijn geleerden die een nieuwe ijstijd voorspellen, maar daar wordt niet naar geluisterd.
Klimaatverandering is een ingewikkelder proces dan domweg kilogrammen CO2 tellen.
De consensus onder de wetenschappers is toch echt wel dat én de aarde opwarmt én dat wij mensen daar significante invloed op uitoefenen. Dat er een paar wetenschappers zijn die iets anders voorspellen, verandert daar niet zoveel aan.
Wetenschap is zo genuanceerd. Vet irritant. De mens beinvloed het klimaat op een heel andere tijdschaal dan de tijdschaal waarop de ijstijden voorkomen. Die volgen de Milankovich cycli (als ik het goed onthouden heb) ja dus. Maar dat is niet alles. Je hebt ook nog de zonne-activiteit die ook het klimaat op aarde beïnvloed, dat volgt ook een cyclisch proces, wat weer korter is dan de Milankovich cycli. Zo komt er binnenkort weer een Mauderminimum aan. Daarnaast spelen ook menselijk handelen en zaken als vulkaanuitbarstingen een rol.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 08 mei 2017 19:56

Die periodes van warm en koud bestaan. Geen twijfel over mogelijk. Maar het is ook wel duidelijk dat de komst van 8 miljard mensen (in een oogwenk van 100 jaar) die allemaal organisch materiaal opstoken iets doet met het klimaat.

Overigens kun je deze 8 miljard mensen rustig onder het kopje natuur scharen. Komt uiteindelijk allemaal goed hoor. Over 1 miljard jaar is het hoogstens een interessante periode (het antropoceen) in de geschiedenis van de Aarde te noemen.

Zo zijn er overigens wel meer dier- en plantensoorten die door hun massaliteit invloed hebben uitgeoefend op het klimaat.




Maar, takkenweer is het wel de laatste tijd.

Plaats reactie