Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Fietscafé Crankheads

clarien
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 jan 2005 17:11

clarien 30 apr 2005 03:06

afscheid van je wielen is rot, maar je overleeft het wel...
zo heb ik es een keer vrij onverwachts afscheid moeten nemen van m'n fiets... een hele gewone Giant, lichtgrijs, nks aan zo op het eerste oog, maar we hadden wel het EEN en ander mee gemaakt samen.....
het was mijn eerste racefiets, degene die mij het fietsen heeft geleerd, die tegenstuurde als ik weer es dreigde het ravijn in te fietsen, die het zelfs van me OVERnam als ik te moe was om nog een trap op die pedalen te verrichten..... die dan zei.... rust maar ff uit, ik neem het over en als het weer gaat mag JIJ weer.... en samen kwamen we dan toch mooi voor goud over de finish (3Ballons 2004)
Toen ik jarig was stond hij daar ineens te fonkelen..... en zwart-met-gele- Giant. campa erop, wel vertrouwd aluminium (mijn man zegt altijd jij bent skinny genoeg jij hebt nog geen carbon nodig).................. maar soms... mis ik m'n eerste grote liefde.............mijn grijze Giant die ik door en door kende..... herkent iemand dit of is dat nou weer gewoon.... typisch een vrouw?

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 30 apr 2005 22:00

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 29 April 2005

Intens balen vandaag. Had mijn Ksyrium SL '03 achterwiel even naar de FM gebracht om een beetje bij te laten stellen, bleek dat er een scheurtje in de velg bij een spaakkop zat. Gvd. Ik was zo gehecht geraakt aan deze wieltjes, vanaf het moment dat ze op de markt kwamen wilde ik ze al hebben, vanaf het moment dat ik ze had was elke rit met ze genieten geblazen. Dit weekend zouden ze twee bergcriteriums voorgeschoteld krijgen, jammer genoeg mogen ze dat niet meer meemaken. Dan maar de Open Pro trainingswielen, ik hoop dat ik de moraaldeuk enigzins kan beperken door wat mentale hardheid.De wieltjes zijn nu een kleine 2 jaar oud, dus waarschijnlijk vallen ze buiten de garantietermijn. Binnenkort neem ik ze mee naar de FM waar ik ze vandaan heb.Weer een zwarte bladzijde uit mijn fietscarriere. Mijn relaties met gespaakte hoepelvormige objecten zijn altijd tumultueus geweest.

Balen van die wielen! En wat worden je nieuwe wielen, weer de ksyrium sl's?

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 01 mei 2005 01:24

De portemonee zegt dat ik maar even op mijn Open Pro's moet blijven rondrijden, jammer genoeg.

Tja als student heb je zat tijd, maar minder geld...

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 01 mei 2005 12:39

Van Ksyriums mag je toch een langere levensduur verwachten dan nog geen twee jaar! Scheurtjes in de velg binnen deze termijn moeten m.i. binnen garantie- cq coulance termijn vallen. Als de fm er niets mee doet zou ik contact opnemen met de importeur.
 
postamble();
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 01 mei 2005 13:27

O.a. op Roadbikereview.com zijn er veel berichten over gescheurde SL's. De nieuwe SL (2)'s schijnen dit probleem minder te vertonen...

Volgens de FM zat er 1 jaar garantie op de wielen, sinds dit jaar is de Europese norm (ofzo) 2 jaar, maar dat geldt dus niet met terugwerkende kracht jammer genoeg.

Maar ik zal wel kijken wat ik kan regelen.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 02 mei 2005 14:42

Toen ik jarig was stond hij daar ineens te fonkelen..... en zwart-met-gele- Giant. campa erop, wel vertrouwd aluminium (mijn man zegt altijd jij bent skinny genoeg jij hebt nog geen carbon nodig).................. maar soms... mis ik m'n eerste grote liefde.............mijn grijze Giant die ik door en door kende..... herkent iemand dit of is dat nou weer gewoon.... typisch een vrouw?
@ Clarien: Wat bedoelt je man met "jij bent skinny genoeg jij hebt nog geen carbon nodig "? Is carbon dan zoveel lichter en/of sterker dan aluminium?
Enne, nee hoor , het is niets typisch vrouwelijk als je moeilijk afscheid kan nemen van je eerste grote liefde. Ik ben nog steeds getrouwd met dezelfde grote liefde sinds 1962 ! Wat fietsen betreft hetzelfde.Van mijn ouwe Gazelle kan ik ook moeilijk afscheid nemen en zal die maar gaan ombouwen tot fitness bike. Ik heb zoveel fijne kilometers met die bike gereden dat ik die niet afdank als oud vuil voor een " jong en modern slank " ding!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 13 mei 2005 20:04

Quote: Origineel geplaatst door Erik vD op 30 April 2005
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 29 April 2005 Intens balen vandaag. Had mijn Ksyrium SL '03 achterwiel even naar de FM gebracht om een beetje bij te laten stellen, bleek dat er een scheurtje in de velg bij een spaakkop zat. Gvd. Ik was zo gehecht geraakt aan deze wieltjes, vanaf het moment dat ze op de markt kwamen wilde ik ze al hebben, vanaf het moment dat ik ze had was elke rit met ze genieten geblazen. Dit weekend zouden ze twee bergcriteriums voorgeschoteld krijgen, jammer genoeg mogen ze dat niet meer meemaken. Dan maar de Open Pro trainingswielen, ik hoop dat ik de moraaldeuk enigzins kan beperken door wat mentale hardheid.

De wieltjes zijn nu een kleine 2 jaar oud, dus waarschijnlijk vallen ze buiten de garantietermijn. Binnenkort neem ik ze mee naar de FM waar ik ze vandaan heb.

Weer een zwarte bladzijde uit mijn fietscarriere. Mijn relaties met gespaakte hoepelvormige objecten zijn altijd tumultueus geweest.

Balen van die wielen! En wat worden je nieuwe wielen, weer de ksyrium sl's?



Vriendin van me die fietst heeft dit ook. Pas een andere fiets gekocht maar haar oude fiets laat ze netjes als eerbetoon in de schuur hangen.

clarien
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 jan 2005 17:11

clarien 14 mei 2005 00:48

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 02 Mei 2005


@ Clarien: Wat bedoelt je man met "jij bent skinny genoeg jij hebt nog geen carbon nodig "? Is carbon dan zoveel lichter en/of sterker dan aluminium?
 
Carbon is lichter. En oneindig veel duurder. Kilootje vet kwijtraken is veel goedkoper. Tenzij je al droog staat natuurlijk....
Of het sterker is.... ik dacht het wel
Dus mannen hebben dat niet? Je hechten aan je fiets? Moeilijk afscheid kunen nemen? Gek, als je dan ziet hoe de fiets door de gemiddelde wielrenner (ook hier) aanbeden wordt, en verzorgd, en opgepoetst, en fotootje hier en fotootje daar....
Maar na bewezen diensten dus gewoon HUP weg ermee? Tsjonge...

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 14 mei 2005 01:47

Ik heb altijd een enorm sterke band met mijn vehikel gehad, maar mocht ik, bv, een Pina Dogma met een (heel) goed prijskaartje tegenkomen dan ben ik ook zo om denk ik. Maar ik kan me voorstellen dat ik mijn huidige fietsje eerder als pekelvreter wil houden dan hem te verkopen. Niemand zal er zo van gaan houden als ik natuurlijk.

Afgelopen weekend nog even een Pina Dogma (o.a.) geaaid bij de FM trouwens... werd er stil van... alleen die stickers vind ik ietwat knullig.

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 14 mei 2005 10:14

Stickers? Je bedoelt dat de decals niet gespoten zijn? Dat zou toch echt een trieste zaak zijn...

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 14 mei 2005 11:41

De "tekst" is volgens mij wel gespoten, maar dat dunne "chromen" lijntje wat je op de schuine en horiztonale buis ziet zijn stickers. Omdat ze ook zo dun zijn komen ze vrij makkelijk los denk ik.

Plaats reactie