Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Biertje

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 10 feb 2005 09:50

Quoten: Origineel geplaatst door Marky op 08 Februari 2005

Zware kilometers? Als ik wat biertjes op heb op een zaterdagavond, gaat t fietsen juist beter. Daarnaast, je hebt niet voor niets een helm

Gister weer eens bij m'n oude studentencluppie geweest. Ik kan nu uit ervaring vertellen dat het onwijs relaxed is om na een paar (tel kwijt) biertjes een half uurtje uit te bollen op je racefiets. Verstand op nul.. Frisse lucht... en dan je bedje in :)

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 10 feb 2005 13:18

Zelf houd ik bier drinken en fietsen altijd zoveel mogelijk gescheiden, maar met mijn studentenfietsclub hadden we wel een leuk idee om het toch een keer te verenigen. We lopen nl. al zo'n 2 jaar met het idee in ons hoofd om een Tour de Bière te organiseren. Het plan was om vanuit Maastricht een rondje te fietsen langs zoveel mogelijk bierbrouwerijen in de omgeving, dus eerst naar Gulpen (Gulpener), dan Wittem (St Gerardus), Wijlre (Brand), Valkenburg (Leeuw) en uiteraard Maastricht (Wyckse Witte/Ridder). In elke brouwerij moest dan een product genuttigd worden, alcoholpercentage naar keuze (pils>dubbel>tripel>etc). Eventueel nog een rondleiding door een van de brouwerijen.

Een volgauto hadden we toch wel nodig, om onderweg gestrande deelnemers op te pikken, en vooral om veel water en voedsel mee te nemen ter compensatie van de continue alcoholinname. Ook waren veel mensen huiverig om hun edele racepaardjes over te laten aan de grillen van een onbezonnen dronkeman/vrouw (lees: henzelf). Een MTB was dan een oplossing, anders misschien zelfs de oude "stadskrot" (hoe mooier de racefiets, hoe aftandser de stadsfiets is de regel).

Veel hebben we erover gebrainstormd, door luiheid en vergeetachtigheid is het er echter nog niet van gekomen, maar wie weet als er dit jaar op een geschikte dag een mooi zonnetje schijnt, en de betere alcoholinnemers binnen de vereniging in de buurt zijn, dat we alsnog clubgeschiedenis kunnen schrijven. En uiteraard zal dit forum dan ook getrakteerd worden op een bruisend geelwit verslagje.

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 10 feb 2005 21:19

Niets lekkerder (nou ja, bijna dan) dan een koud biertje na een fietstochtje op een terrasje in de zon!
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

stefann
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 13 jan 2005 21:30

stefann 10 feb 2005 21:31

Quoten: Origineel geplaatst door race1d op 10 Februari 2005

Niets lekkerder (nou ja, bijna dan) dan een koud biertje na een fietstochtje op een terrasje in de zon!

De zon is alleen nog zo ver te zoeken.

marky
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 07 sep 2004 12:29

marky 12 feb 2005 00:47

Quoten: Origineel geplaatst door stefann op 10 Februari 2005


Quoten: Origineel geplaatst door race1d op 10 Februari 2005

Niets lekkerder (nou ja, bijna dan) dan een koud biertje na een fietstochtje op een terrasje in de zon!

De zon is alleen nog zo ver te zoeken.

Of hij heeft zich goed verstopt
koelie joelie!

stefann
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 13 jan 2005 21:30

stefann 12 feb 2005 09:57

Hij heeft zich verstopt achter de wolken, maar in de winter staat de zon ook ver van de aarde af dus is de zon nog VER te zoeken. [;)]

marky
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 07 sep 2004 12:29

marky 12 feb 2005 10:48

Quoten: Origineel geplaatst door stefann op 12 Februari 2005

Hij heeft zich verstopt achter de wolken, maar in de winter staat de zon ook ver van de aarde af dus is de zon nog VER te zoeken. [;)]

De hoek van lichtinval is toch anders per seizoen? De baan en positie tov de zon waarin de aarde draait blijft toch hetzelfde? (k ben geen natuurkundige hoor, maar dit herinner ik me)
koelie joelie!

stefann
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 13 jan 2005 21:30

stefann 12 feb 2005 11:02

Quote: Origineel geplaatst door Marky op 12 Februari 2005
Quoten: Origineel geplaatst door stefann op 12 Februari 2005Hij heeft zich verstopt achter de wolken, maar in de winter staat de zon ook ver van de aarde af dus is de zon nog VER te zoeken.
De hoek van lichtinval is toch anders per seizoen? De baan en positie tov de zon waarin de aarde draait blijft toch hetzelfde? (k ben geen natuurkundige hoor, maar dit herinner ik me)


De hoek van inval is zeker anders, als je midden in de zomer in het noorden van Zweden bent dat wordt het niet eens meer donker. Maar daardoor staat de zon ook anders tov de aarde, en daardoor staat de zon in de winter verder van ons af (dacht ik).

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 12 feb 2005 11:58

Komt omdat de aarde gekanteld staat, dus niet in het lood zeg maar. In de 365 dagen dat onze bol een rondje om de zon maakt, zitten wij (noordelijk halfronders) een half jaar verder van de zon af dan de zuidelijken. Het andere halfjaar is het andersom.

marky
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 07 sep 2004 12:29

marky 12 feb 2005 12:00

Quoten: Origineel geplaatst door DeRosa op 12 Februari 2005

Komt omdat de aarde gekanteld staat, dus niet in het lood zeg maar. In de 365 dagen dat onze bol een rondje om de zon maakt, zitten wij (noordelijk halfronders) een half jaar verder van de zon af dan de zuidelijken. Het andere halfjaar is het andersom.

koelie joelie!

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 10 okt 2005 00:29

Bier na het fietsen? Gaat er altijd wel goed in. Zolang er maar een uurtje tussen zit... Dus eerst even douchen en daarna een biertje. Ik zit nu aan het Leute Bokbier, erg goed spul. In het brouwen van bier zijn in onze zuiderburen toch echt de beste! (itt een bepaald balspelletje... )
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

Plaats reactie