Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Biertje

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 08 feb 2005 19:09

worden er door jullie fietsers wel eens na een ritje met je maten een biertje gedronken?

Als mijn fietsmaat en ik op zaterdagmiddag gefiets of gelopen hebben dan willen we wel eens gezellig ff napraten met 2-3 biertjes. Of is dit not done?

Gebruikersavatar
levensnevel
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 okt 2004 23:41

Gebruikersavatar levensnevel 08 feb 2005 19:19

In de tijd dat ik in m'n korte broek achter zo'n lederen monster aan holde waren we als team in de derde helft echt onverslaanbaar.
Ik ben echter een jaar of 17 geleden gestopt met het nuttigen van alcoholische versnaperingen dus mij zal je nooit met een biertje o.i.d zien. En fietsen doe ik vooralsnog helemaal in m'n uppie dus dat napraten met fietsgenoten komt er ook al niet van.
Wel altijd leuke discussies met moeders de vrouw als ik weer eens helemaal afgepeigerd op de bank lig na een rondje op de smalle bandjes
Sta er verbaasd van wat een mens zichzelf uit vrije wil toch allemaal aan kan doen. En ik hier maar roepen dat je altijd goed naar je lichaam moet luisteren
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch,of juist daarom,wil ik het beleven ....
.

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 08 feb 2005 19:43

Waarom ben je gestopt als ik vragen mag en bevalt het?

Gebruikersavatar
levensnevel
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 okt 2004 23:41

Gebruikersavatar levensnevel 08 feb 2005 19:58

je herkent het vast wel: Werk - werk - werk, tig kilo te zwaar, overdag liters koffie en 's avonds wat alcohol voor de gezelligheid en om te ontspannen.
Juli 1988 realiseerde dat ik zo op een doodlopende weg beland was en toen ging de knop radicaal om. Ik maakte met mezelf een afspraak: Ik doe aan de eerstvolgende Rotterdam Marathon mee en voltooi haar binnen de 4 uur.
Een rigoreus trainingschema bracht me op die kille zondag in april 1989 op een tijd van 184 minuten om vier maanden later in Enschede er nog eens 5 minuten korter over te doen.
Al die tijd raakte ik geen bier of whiskey aan en dat beviel me zo goed dat het er daarna eigenlijk nooit meer van gekomen is. Nu taal ik er absoluut niet meer naar.
En zo is het gekomen
Maar als iemand lekker een biertje wil pakken: be my guest.
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch,of juist daarom,wil ik het beleven ....
.

marky
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 07 sep 2004 12:29

marky 08 feb 2005 21:29

Quoten: Origineel geplaatst door levensnevel op 08 Februari 2005

je herkent het vast wel: Werk - werk - werk, tig kilo te zwaar, overdag liters koffie en 's avonds wat alcohol voor de gezelligheid en om te ontspannen.Juli 1988 realiseerde dat ik zo op een doodlopende weg beland was en toen ging de knop radicaal om. Ik maakte met mezelf een afspraak: Ik doe aan de eerstvolgende Rotterdam Marathon mee en voltooi haar binnen de 4 uur.Een rigoreus trainingschema bracht me op die kille zondag in april 1989 op een tijd van 184 minuten om vier maanden later in Enschede er nog eens 5 minuten korter over te doen.Al die tijd raakte ik geen bier of whiskey aan en dat beviel me zo goed dat het er daarna eigenlijk nooit meer van gekomen is. Nu taal ik er absoluut niet meer naar.En zo is het gekomen Maar als iemand lekker een biertje wil pakken: be my guest.

Matig alchol gebruik schijnt wel goed voor het geheugen te zijn.
koelie joelie!

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 08 feb 2005 21:30

Quote: Origineel geplaatst door alstro op 08 Februari 2005
worden er door jullie fietsers wel eens na een ritje met je maten een biertje gedronken?

Als mijn fietsmaat en ik op zaterdagmiddag gefiets of gelopen hebben dan willen we wel eens gezellig ff napraten met 2-3 biertjes. Of is dit not done?


"t is zoals met (bijna) alles: met mate een biertje (drink zelf liever wijn) nuttigen is niet slecht.
Ik moet bekennen dat ik vorig zomer onderweg in Duitsland, warm weer en net 80km achter de rug, met een maat stopte voor een Warsteiner. Dat werden er dus vier. In redelijk aangeschoten staat terug naar die heimat gefietst. Dat waren dus nog zo'n 40 zware km's     

stefann
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 13 jan 2005 21:30

stefann 08 feb 2005 21:36

Quote: Origineel geplaatst door DeRosa op 08 Februari 2005
Quote: Origineel geplaatst door alstro op 08 Februari 2005
worden er door jullie fietsers wel eens na een ritje met je maten een biertje gedronken?

Als mijn fietsmaat en ik op zaterdagmiddag gefiets of gelopen hebben dan willen we wel eens gezellig ff napraten met 2-3 biertjes. Of is dit not done?




"t is zoals met (bijna) alles: met mate een biertje (drink zelf liever wijn) nuttigen is niet slecht.
Ik moet bekennen dat ik vorig zomer onderweg in Duitsland, warm weer en net 80km achter de rug, met een maat stopte voor een Warsteiner. Dat werden er dus vier. In redelijk aangeschoten staat terug naar die heimat gefietst. Dat waren dus nog zo'n 40 zware km's     



Dat lijkt me wel grappig om te zien: 2 dronken hollanders op een racefiets .

marky
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 07 sep 2004 12:29

marky 08 feb 2005 21:43

Quoten: Origineel geplaatst door stefann op 08 Februari 2005


Quote: Origineel geplaatst door DeRosa op 08 Februari 2005


Quote: Origineel geplaatst door alstro op 08 Februari 2005

worden er door jullie fietsers wel eens na een ritje met je maten een biertje gedronken?Als mijn fietsmaat en ik op zaterdagmiddag gefiets of gelopen hebben dan willen we wel eens gezellig ff napraten met 2-3 biertjes. Of is dit not done?

"t is zoals met (bijna) alles: met mate een biertje (drink zelf liever wijn) nuttigen is niet slecht. Ik moet bekennen dat ik vorig zomer onderweg in Duitsland, warm weer en net 80km achter de rug, met een maat stopte voor een Warsteiner. Dat werden er dus vier. In redelijk aangeschoten staat terug naar die heimat gefietst. Dat waren dus nog zo'n 40 zware km's     

Dat lijkt me wel grappig om te zien: 2 dronken hollanders op een racefiets .

Zware kilometers? Als ik wat biertjes op heb op een zaterdagavond, gaat t fietsen juist beter. Daarnaast, je hebt niet voor niets een helm
koelie joelie!

stefann
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 13 jan 2005 21:30

stefann 08 feb 2005 21:44

Ja idd, wat heb je nou aan een helm als je niet een paar keer flink op je *** gaat.

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 08 feb 2005 22:44

Quote: Origineel geplaatst door levensnevel op 08 Februari 2005
je herkent het vast wel: Werk - werk - werk, tig kilo te zwaar, overdag liters koffie en 's avonds wat alcohol voor de gezelligheid en om te ontspannen.
Juli 1988 realiseerde dat ik zo op een doodlopende weg beland was en toen ging de knop radicaal om. Ik maakte met mezelf een afspraak: Ik doe aan de eerstvolgende Rotterdam Marathon mee en voltooi haar binnen de 4 uur.
Een rigoreus trainingschema bracht me op die kille zondag in april 1989 op een tijd van 184 minuten om vier maanden later in Enschede er nog eens 5 minuten korter over te doen.
Al die tijd raakte ik geen bier of whiskey aan en dat beviel me zo goed dat het er daarna eigenlijk nooit meer van gekomen is. Nu taal ik er absoluut niet meer naar.
En zo is het gekomen
Maar als iemand lekker een biertje wil pakken: be my guest.

Ik ben een gematigd drinker , doordeweeks eigenlijk niks. In het weekend wel eens een flesje wijn en soms een biertje met mijn maat.

Maar ben je ook gestopt met koffie, want dat lijkt me eigenlijk nóg moeilijker dan drank. Beetje zelfde als stoppen met roken ( al vind ik dat laatste geen enkel probleem)

kobus
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 nov 2004 12:58

kobus 08 feb 2005 23:14

Een biertje drinken hoort erbij. Na een fietstocht in het weekend met mijn maten gaat er zeker een lekker biertje in.
Wat kun je anders drinken na de Amstel Gold.
 

marky
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 07 sep 2004 12:29

marky 08 feb 2005 23:28

Quoten: Origineel geplaatst door Kobus op 08 Februari 2005


Een biertje drinken hoort erbij. Na een fietstocht in het weekend met mijn maten gaat er zeker een lekker biertje in.
Wat kun je anders drinken na de Amstel Gold.
 

Heineken?
koelie joelie!

Plaats reactie