Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Schone dames!

spiritwetteren
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:56

spiritwetteren 24 apr 2011 14:47

[quote="Daniel1975"]Als dit echt een zelfgemaakte foto is dan heb ik er toch wel wat moeite mee eigenlijk.
Je kunt toch niet zomaar van mensen een foto maken en hier op het net zetten? [/quote]

Een goede beslissing Daniel. Dit is de taak van een moderator. Met andere commentaren (van alle moderatoren)heb ik soms mijn twijfels.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 24 apr 2011 15:28

[quote="mispoes"][quote="Plantagenet"]@lior63: maar dan is dit er één van het type 'try this at home' ;)[/quote]

Wat? Fietsen met een string ipv een koersbroek?
Lijkt me niet lekker zitten, maarja, ieder z'n meug....
;)[/quote]

Volgens mij staat ze, en zit ze niet!
Er is geen enkel bewijs dat zij fietst.
Zij staat er alleen 'te zijn' met een fiets tussen haar benen.
Kortom je conclusie is voorbarig

weef
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2010 11:53

weef 24 apr 2011 15:31

[quote="Daniel1975"]Als dit echt een zelfgemaakte foto is dan heb ik er toch wel wat moeite mee eigenlijk.
Je kunt toch niet zomaar van mensen een foto maken en hier op het net zetten? [/quote]

Dat kan wel en het mag ook nog.... Actie is gedaan uit pure onwetenheid.


Jammer dat dit forum kapot wordt gemodereerd.

Deze opmerking zal zonder twijfel ook worden weggehaald.


Mijn laatste post. Tot ziens.

eelcoz

eelcoz 24 apr 2011 15:50

[quote="Weef"][quote="Daniel1975"]Als dit echt een zelfgemaakte foto is dan heb ik er toch wel wat moeite mee eigenlijk.
Je kunt toch niet zomaar van mensen een foto maken en hier op het net zetten? [/quote]

Dat kan wel en het mag ook nog.... Actie is gedaan uit pure onwetenheid.


Jammer dat dit forum kapot wordt gemodereerd.

Deze opmerking zal zonder twijfel ook worden weggehaald.


Mijn laatste post. Tot ziens.[/quote]

Doe even normaal zeg! Daniel is heel voorzichtig en genuanceerd in z'n post en plaatst zelfs nog een vraagteken.

Trouwens wel grappig dat je vindt dat dit forum kapot wordt gemodereerd. Je hoort namelijk ook wel eens de kritiek dat de moderators juist te weinig ingrijpen De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 apr 2011 18:45

Weef: aangezien ik er vanuit ga dat je stiekum toch wel mee zult lezen nog even mijn reactie.
Ik heb de foto duidelijk On Hold gezet; de link is geparkeerd in het Moderatordeel en heb dat ook netjes gemeld. Dit imv intern overleg. Hij is NIET verwijderd!
Verder heb ik duidelijk aangegeven dat ik twijfels heb of dit kan en mag. Niet meer en niet minder.

Maar blijkbaar heb jij als nieuwkomer de behoefte om op de moderators te hakken. Gisteren was dit ook al het geval, waarbij ik ook de zwarte piet van je kreeg. Dit terwijl ik niet eens jouw post had verwijderd en jou dat op uiterst correcte wijze heb beantwoord.
Less is bore

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 24 apr 2011 19:12

Hoi,

Helaas is die foto dus op hold gezet en heb ik geen idee hoe/wat/wie/waar.

Daniel, kun je iets verder uitwijden waarom die foto op 'hold' is gezet en dat hier posten. Beetje onduidelijk wat er nu aan de hand is.

Als het idd een foto is die op de openbare weg is gemaakt dan geldt er volgens mijn wetenschap geen portretrecht in Nederland. Ofwel, je mag foto's schieten op de openbare weg EN publiceren op het Web zonder voorafgaande toestemming van de persoon.
Of dat gepast is als het een bekend persoon betreft is dan een tweede vraag.

Ik weet dat er hier wat juridisch onderlegde mede Forum Leden zijn dus wellicht kunnen zij licht op de zaak werpen al hangt het wel af hoe en wat de foto liet zien (en waar geschoten).

Corrigeer me als ik informatie mis waardoor mijn statement niet klopt.

EDIT.

http://www.iusmentis.com/auteursrecht/n ... eropdracht

Quote: 'Portretten kunnen ook worden gemaakt zonder opdracht. Een fotograaf kan b.v. in een winkelstraat foto's maken van het winkelend publiek, of foto's maken bij een rechtszaak of voetbalwedstrijd. In deze gevallen geldt een andere regel. Publicatie mag, tenzij dit een redelijk belang van de geportretteerde schendt.

De meeste portretten zijn niet in opdracht. De wet is dan iets minder strikt: er is geen toestemming nodig van de geportretteerden om de foto te mogen publiceren. De fotograaf moet dan zelf inschatten of publicatie nadelig zou zijn voor de mensen op de foto (art. 21 Auteurswet). Als dat zo is, dan mag hij niet publiceren. '

Goed voorbeeld waarbij er wel terecht een beroep werd gedaan op publicatie van een foto genomen in een publieke omgeving:

http://blog.iusmentis.com/2007/04/09/wa ... tretrecht/

Persoonlijk ben ik het dan niet met de Rechtbank eens aangezien die vrouw willens en wetens haar sexuele gedrag publiekelijk tentoon spreide.

Maar goed.

Moeten we deze discussie eventueel niet voortzetten in het 'Forumbeheer' Topic?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 apr 2011 19:49

Zorro, alles staat hierboven beschreven. Weef plaatst een zelfgemaakt foto van een dame op de fiets op het forum. Het enige wat ik gedaan heb is die even verplaatst naar het moderatordeel om te overleggen of dat mag.
Er is verder niets mis met de foto, het puur de bovenstaande overweging.

Als je gaat zoeken op het net dan zijn de verwijzingen vrij tegengesteld. De ene site geeft aan dat het wel mag, de andere site geeft aan dat het niet mag zonder toestemming.
Nogmaals; hij is niet verwijderd, we kunnen hem zo terugzetten.
Ter verduidelijking: toen mevr75 tijdens de MH2D op de foto werd gezet kreeg ze keurig een mailtje van de organisatie of ze de zeer geslaagde foto mochten gebruiken. Dit ivm de privacy-regels en ze dit niet zomaar mochten doen.
Verder vind ik dit eigenlijk de discussie niet waard. Als het gewoon mag staat ie in no-time weer in dit topic, want het is verder een mooie foto.

EDIT: zie nu de toevoeging van Zorro. Nogmaals; volgens mij is het de discussie niet waard maar voel je vrij om een topic te openen in forumbeheer.
Ik probeer het alleen maar gewoon goed te doen, jammer dat het nu weer een discussie wordt.
Less is bore

eelcoz

eelcoz 24 apr 2011 19:53

Mag ik me er ook nog even mee bemoeien? Los van het feit of het wettelijk mag of niet, kun je de foto ook gewoon verwijderen omdat het niet zo netjes is om wildvreemden op de foto te zetten en die vervolgens op het net te gooien. Niet alles wat mag, moet ook maar gelijk gedaan worden.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 24 apr 2011 19:54

Thanks Daniel.

Ik probeerde niet vervelend te doen en begreep dat die foto niet pertinent verwijdered was.
Ik begrijp ook dat jij als Mod probeert te voorkomen dat het niet rechtmatig is om die foto op het Forum te hebben en dus even een adempauze in wilde lassen om de zaak uit te zoeken.

Zie mijn aangepaste post hierboven.

Je mag een foto die NIET in opdracht is geschoten publiceren TENZIJ het de persson in questie zou schaden. Uit je laatste post begrijp ik dat het gewoon om een mooie/nrmale foto gaat en dus zie ik geen probleem.

Mvg, Ardon
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 24 apr 2011 20:10

Ik ben zo langzamerhand wel heel erg benieuwd naar die foto... ;)

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 24 apr 2011 20:36

+1 :)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

bleek
Forum-lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:12

bleek 24 apr 2011 20:56

Foto is niet zo bijzonder hoor, zij / achter aanzicht van een fietsende vrouw in rode kledij op zo'n beachcruiser. Jeweetwel, zo'n fiets met retebreed stuur waardoor die in een fietsenstalling 3 plaatsen inneemt.
Mag ik me er ook nog even mee bemoeien? Los van het feit of het wettelijk mag of niet, kun je de foto ook gewoon verwijderen omdat het niet zo netjes is om wildvreemden op de foto te zetten en die vervolgens op het net te gooien. Niet alles wat mag, moet ook maar gelijk gedaan worden.
+1 voor eelcoz.

Plaats reactie