Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

lastige jongetjes

clarien
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 jan 2005 17:11

clarien 28 feb 2005 22:09

ach ja, t geheugen loopt een beetje terug... en de fantasie vult het verder in
mooi dat je't even post -herinnert mij eraan dat ik dat boek nodig weer moet lezen - t is zeker al wel een jaar geleden 

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 28 feb 2005 22:20

Meyrueis, Lozère, 26 juni 1977. Warm, bewolkt weer. Ik pak mijn spullen uit mijn auto en zet mijn fiets in elkaar. Vanaf terrasjes kijken toeristen en inwoners toe. Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me.
En dan te denken dat veel forummers dit boek nog niet hebben gelezen. Ik zou zeggen: Volg de rubriek in de FIETS. Ze hebben ook iets geschreven over een boek van Gabriel Garcia Marquez (=prachtig) en het verhaal over de Zwarte Trui (=ook prachtig).

stefann
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 13 jan 2005 21:30

stefann 28 feb 2005 22:47

Niemand mag zijn/haar fiets aanraken voordat hij/zij de renner heeft gelezen...ik heb het al gelezen dus we gaan morgen weer trainen

fietsfanaat
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 jan 2005 00:03

fietsfanaat 28 feb 2005 22:53

Maar heeft iedereen ook 43 wielerverhalen gelezen?

Ook erg leuk, maar heel anders dan de renner!
be Special, ride a Special

stefann
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 13 jan 2005 21:30

stefann 28 feb 2005 22:58

Die ben ik nu aan het lezen.

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 28 feb 2005 23:00

 
inderdaad een geweldig boek, ik heb hem twee keer gelezen, en dat is toch een unicum voor mij. Het boek is heel herkenbaar, en leest zeer makkelijk weg, tis ook nog eens niet dik, 120blz of iets dergelijks.
Het is ook nog een literatuur, dus ik raad iedere scholier met wielerbloed aan het boek(je) te lezen!
Het is mij ook nog weleens gebeurt dat ik tijdens een duurtraining langs een scholiertje fietste en dat ik hem 2km later met een rood hoofd achter me zie staan. kon het toent toch weer niet laten om voor hem net ff te snel op snelheid te komen. Dan maar iemand iets minder enthausiast over de wielersport.
Tsja en die popi, ik weet echt niet wat ik er nu van moet denken.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

wijkie
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 jul 2004 20:25

wijkie 01 mar 2005 10:12

Ook erg mooi: twee dichtbundels over wielrennen:
Jan Kal - Fietsen op de Mont Ventoux (echt iets voor Remi )
Huisdichter Cornelis! - Langs waaierloze wegen
Dat boek van Marquez dat Ponsteen bedoeld is een soort van journalistiek verslag (new journalism, derosa weet wel wat dat is) en heet "de kampioen van Columbia"
Allard

trekcruz
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 nov 2004 13:05

trekcruz 01 mar 2005 11:05

Van Santander naar Santander, van Peter Winnen
is ook een geweldig boek!
Groeten
*** LATER!!! ***

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 01 mar 2005 15:47

Quoten: Origineel geplaatst door Wijkie op 01 Maart 2005


Dat boek van Marquez dat Ponsteen bedoeld is een soort van journalistiek verslag (new journalism, derosa weet wel wat dat is) en heet "de kampioen van Columbia"
Allard

Klopt, maar het leest als een roman.

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 01 mar 2005 18:47

Quoten: Origineel geplaatst door Wijkie op 01 Maart 2005


Ook erg mooi: twee dichtbundels over wielrennen:
Jan Kal - Fietsen op de Mont Ventoux (echt iets voor Remi )
Huisdichter Cornelis! - Langs waaierloze wegen
Dat boek van Marquez dat Ponsteen bedoeld is een soort van journalistiek verslag (new journalism, derosa weet wel wat dat is) en heet "de kampioen van Columbia"
Allard


haha, nou ik heb ook een boek van de mont ventoux thuis liggen! gemaakt door de makers van alex pages http://www.alexpages.net/mventoux/mvhome.html
mooi boek met verslagen en tips etc!
(bijna had mijn verhaal er ook ingezeten)

wijkie
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 jul 2004 20:25

wijkie 01 mar 2005 20:53

'Fietsen op de Mont Ventoux' is een dichtbundel, echt prachtig!
Allard

wijkie
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 jul 2004 20:25

wijkie 02 mar 2005 13:54

MONT VENTOUX
Dichten is fietsen op de Mont Ventoux, waar Tommy Simpson toen is overleden. Onder zo tragische omstandigheden werd hier de wereldkampioen doodmoe.
Op deze col zijn velen losgereden, eerste categorie, sindsdien tabu. Het ruikt naar dennegeur, Sunsilk Shampoo, die je wel nodig hebt, eenmaal beneden.
Alles is onuitsprekelijk vermoeiend; de Mont Ventoux opfietsen wel heel erg, waarvoor ook geldt: bezint eer gij begint.
Toch haal ik, ook al is de hitte schroeiend, de top van deze kaalgeslagen berg: ijdelheid en het najagen van wind.
JAN KAL

Plaats reactie