Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Allochtonen op de fiets

beginnertje
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 14 sep 2004 17:29

beginnertje 12 mar 2005 12:47

Quote: Origineel geplaatst door Remi op 11 Maart 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Beginnertje op 11 Maart 2005Misschien is een toervereniging dan wat voor jou. Daar zit ik ook bij, gewoon lekker met 25-35 km/u fietsen en geen druk van wedstrijden ofzo (hooguit af en toe een toertochtje) en je hoeft er niet veel voor te trainen.
ik ben bang dat ik dan tussen allemaal oude lullen kom te fietsen

Tuurlijk niet, er zijn verschillende afdelingen. Dus ook een jeugdafdeling, en daarin heb je dan weer verschillende snelheids groepen.

Er fietsen natuurlijk ook wel oude lullen (no ofence) maar die fietsen op een andere dag/tijdstip.
<a target="_blank" href= "http://img279.imageshack.us/img279/1934 ... .jpg">Mijn fietsje</a> <a target="_blank" href= "http://www.toervereniging-zoetermeer77.nl/?TB=1">Mijn clubje</a><br>
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4327
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 25 mar 2005 23:55

ging tog over allochtonen op de fiets maar ja het verwaaiert weer eens wat maar ik wou wel even melden dat ook hier in het afgelegen zwartsluis een zwarte (of ik moet eigenlijk zeggen anders gekleurde) wielrenner rondrijdt ik heb hem nog niet gesproken maar ik denk dat het wel komt aangezien ik het idee heb dat hij is geadopteerd en daarmee komen we weer op het punt waar je mee omgaat wordt je mee besmet. Blijft een feit dat hij zwart is en op de racefiets zit.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 26 mar 2005 01:16

Quote: Origineel geplaatst door scottwilko op 25 Maart 2005
[...] aangezien ik het idee heb dat hij is geadopteerd en daarmee komen we weer op het punt waar je mee omgaat wordt je mee besmet [...]


Jaja... Je bedoelt het vast goed maar het klinkt een beetje vreemd...

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 27 mar 2005 16:46

@ Remi
ik ben bang dat ik dan tussen allemaal oude lullen kom te fietsen
Kom kom,  niet zo denigrerend over ouderen! Er zitten nog heel wat sportievelingen tussen hoor! Maar ieder sport op ZIJN niveau en zoekt natuurlijk zijn gelijkgestelden.
Maar ik las dit topic pas nu en begreep dat men zich afvroeg waarom iemand gaat fietsen. Voor ieder zal dit wel verschillen. Ik bemerkte dat ik als tiener gewoon harder op een oude herenfiets reed dan anderen en ik had er plezier in. Ben er dus mee doorgegaan tot op de dag van vandaag. Gevoetbald? Ja, bij Excelsior. Resultaat? Erbarmelijk slecht. Judo? Ja. Maar vanwege blessure gevoeligheid schenen maar na de oranje band gestopt. Mijn jongens gingen eigenlijk dezelfde weg. Op judo, weg. Jongste heeft gevoetbald. Rampzalig. Die stond te juichen ( 5 of 6 jr)toen hij in eigen doel schoot! Zijn ploeggenotenscholden hem de huid vol en dat was het einde van het voetballen. De oudste heeft nog een tijdje geschaatst. Ik gaf ze een racefiets om te zien of ze er plezier in hadden. JA, allebei vonden ze dit een toffe sport. Beiden zijn lid van de MOL in Dordrecht. Echter door gebrek aan sprintvermogen nooit een wedstrijd gewonnen.Wel 3X GOUD in de La Marmotte. Hier valt de appel dus niet zo ver van de boom. Ik denk dat als je als ouder zelf een bepaalde sport bedrijft of er in geïnteresseerd bent  de kinderen er ook door worden aangestoken. Maar het is geen wet van Meden of Perzen en uitzonderingen bevestigen nog steeds de regel.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

mars_vos
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 nov 2004 22:40

mars_vos 27 mar 2005 21:34

ik weet wel een plan om allochtonen enzo aan de racefiets te krijgen
heel veel turken brengen s'morges de krantjes hiervoor zit je op de fiets en het is vrij zwaar met die dikke tas tegen de wind in en maar zorgen dat je op tijd klaar ben dus organiseer een wedstrijd voor al die krantenboys waarbij ze op hun fietsje met een volle tas een tijdrit ofzo moeten rijden en de winnaar krijgt een racefiets ofzo.
keep the bike alive

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 27 mar 2005 22:17

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 27 Maart 2005
@ Remi
ik ben bang dat ik dan tussen allemaal oude lullen kom te fietsen
Kom kom,  niet zo denigrerend over ouderen! Er zitten nog heel wat sportievelingen tussen hoor! Maar ieder sport op ZIJN niveau en zoekt natuurlijk zijn gelijkgestelden.


ja ik wil gewoon met leeftijdgenoten fietsen....:) maarja ik weet niet eens óf ik wel nog ergens óp wil... 
voetbal word steeds leuker en dan daarnaast wielrennen kost veel tijd en kan ik niet leven zoals ik wil

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 27 mar 2005 22:24

Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 27 Maart 2005

 word steeds leuker en dan daarnaast wielrennen kost veel tijd en kan ik niet leven zoals ik wil

Haha je houdt wel van een biertje? (of nog wel wat meer). Ach, zo ben ik ook wel redelijk, maar je kunt wielrennen natuurlijk ook zien als iets waardoor je dingen zoals bier & uitgaan wat kunt minderen zodat je uiteindelijk gezonder uit bent. En als je op wielrennen gaat betekent dat natuurlijk echt niet dat je nooit meer dat soort dingen doet natuurljik. Dus om nou te zeggen dat  je daarvoor liever niet op wielrennen gaat.......

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 15 mei 2005 18:21

Niet op de racefiets maar op de mountainbike: twee surinaamse/antilliaanse(?) meisjes in vol ornaat..

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 30 mei 2005 09:52

op de racefiets ben ik eigenlijk nog nooit een gekleurd persoon tegen gekomen. Waardoor dat komt, ik denk door de hele wielercultuur, het is natuurlijk best prijzig om te wielrennen in vergelijking met sporten als voetbal of vechtsporten, daarvoor heb je namelijk alleen kleding nodig. Bij wielrennen naast de kleding ook nog een fiets. Hierdoor zijn de kosten redelijk hoog en vaak zijn de ouders niet bereid deze kosten te betalen doordat ze zelf niet geinterreseerd zijn in fietsen. En als je een gekleurde wielrenner tegen komt is het meestal iemand die geadopteerd is of waarvan 1 van de ouders westers is. Hetzelfde kom ik tegen op de ijsbaan, ik schaats in Amsterdam waar toch erg veel gekleurde mensen wonen, maar gekleurde schaatsers??een enkeling. Afgelopen seizoen is de teller op 4 blijven staan. 1 daarvan is geadopteerd (kan trouwens achterlijk hard rijden), en 1 heeft een nederlandse vader. De andere 2 ken ik niet, maar het zegt wel wat.
Als je ze aan het fietsen wil krijgen moet je het aantrekkelijker maken voor hun, vooral de kosten moeten dan omlaag.
ik heb wel eens gehoord dat er wel wat is, kunnen leerlingen van basisscholen een dag een sport uitproberen, een fiets is aanwezig en helm ook. Zo kunnen ze kennis maken met wielrennen zonder eerst duur materiaal aan te schaffen. Ik denk dat er ook zoiets moet komen voor allochtonen en randgroepjongeren. Geef ze iets om naar toe te werken, een flinke fietstocht ofzoiets. Laat ze het voor een niet al te groot bedrag uit proberen, geef ze een fiets en helm in bruikleen, desnoods tegen vergoeding. Ik weet bijna zeker dat er dan een deel is die er wel wat voor voelt, vooral als je ze in een groepje hebt, als er dan 1 of 2 zijn die er voor uitkomen dat ze het leuk vinden, dan komen die anderen ook wel.

stefann
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 13 jan 2005 21:30

stefann 30 mei 2005 17:37

In het nieuwelingen peleton: Julian van Dijk. Hij heeft zelfs al een klassieker gewonnen.

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 30 mei 2005 23:59

Bij ons in het dorp wonen geen kleurlingen maar ik zie regelmatig een donkere jongen uit Ulvenhout op de MTB in tourtochten ( winter seizoen ). Hij is dan aangekleed alszof hij op de noordpool moet camperen. Geen waardeoordeel maar volgens mij kunnen wij beter tegen de kou en zij hebben meer ritme gevoel ? ( hans theeuwen, sorry flauw grapje , flesje Scancerre rood servi froid) . Je moet volgens mij wel een beetje geschift zijn om met regen en wind op een smal zadeltje te gaan zitten. conclusie: ze zijn veel slimmer dan wij................ ik vind het heerlijk om als enige in de groep met korte mouwen & benen te rijden terwijl de rest de winter outfit draagt, lomp ? si senor !
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4327
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 19 jul 2005 20:17

wie weet zien we nog veel vaker een kleurling. Julian van dijk heeft een uitnodiging gehad van rabobank voor een trainingsclinic.

Plaats reactie