Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

tijdritje

clarien
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 jan 2005 17:11

clarien 04 mar 2005 23:32

Net een spinningles gegeven met maar 5 deelnemers... t Was wel een groepje gevorderden, wielrenners en atb-ers door elkaar. Ik heb er maar een Strength les van gemaakt, waarbij de weerstand er dus bijna de hele tijd op blijft.
Nu de muziek aan het uitzoeken voor morgen. Van 9.30 tot 10.30 een gewone les, dan om 10.30 een RaceDay oftewel tijdritje. Het is mijn favoriete les. Ik weet niet of EEN va jullie wel eens een RaceDay heeft gedaan bij Spinning. Het betekent dat je 30-40 minuten all-out fietst. Dus HR tussen de 85 en 92 %, en dat dan continu. Je zoekt je eigen combinatie van rpm en weerstand en houdt dat vast. Lood- en loodzwaar... is ook alleen voor de gevorderden.
Muziek hierbij vinden is niet zo makkelijk. Meezingers zijn uit den boze, concentratie is heel belangrijk. Maar de muziek moet je er wel voor een gedeelte doorheen slepen - moet wel karakter en beat hebben.
Mocht iemand nog tips hebben...

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 05 mar 2005 00:04

Ik fiets bij dit soort dingen wel hard op sommige nummers van muse, je kunt ook, vooral voor het einde gaan denken aan prodigy of iets dergelijks
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 05 mar 2005 00:14

Het moet muziek zijn met een sterke bas, om in de 'beat' mee te kunnen trappen. Dat moet dus trance/ dance zijn (zonder zang, vind ik). Paar nummertjes die aan deze criteria voldoen: The Silmarillia - Carlos , The Freak - Rising Angel , Fragma - Toca me, Michael Woods - Solex, G-Spott - No Comment , Marco V - Simulated.........
en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan!  Ik hoor wel wat je er van vind. Ik zou me op deze muziek in ieder geval helemaal los kunnen rijden

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 05 mar 2005 00:18

Ik trap als een beest op Rammstein, Faith No More, Pantera en dat soort herrie, maar dat is denk ik niet voor iedereen...

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 05 mar 2005 00:39

Voor metal / hardrock is idd ook zeker iets te zeggen. Het zweept je lekker op en het is lekker ruig (doe mij maar System of a Down). Maar er zit niet echt een regelmatig ritme in, en dat is volgens mij wel belangrijk bij spinning. Ben bang dat dit zometeen een muziekdiscussie-topic wordt

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 05 mar 2005 01:35

lekkere house vind ik het lekkerst, dat op mijn 40-ste
Tiesto, Barthezz met on the move, manyou, G-spott en dat soort dingen. Maar ook Anouk met Girl, of Deep purple met smoke on the water doet het goed.


bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 05 mar 2005 02:01

Chemical Brothers zit ook een lekkere beat in en klinkt wat feestelijker. Leftfield vind ik ook zeer goede dance. Verder houd ik ook van "NYHC" zoals Sick of it All maar dat lijkt me ook minder geschikt voor een spinninglesje.

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 05 mar 2005 08:44

Quoten: Origineel geplaatst door Clarien op 04 Maart 2005


Net een spinningles gegeven met maar 5 deelnemers... t Was wel een groepje gevorderden, wielrenners en atb-ers door elkaar. Ik heb er maar een Strength les van gemaakt, waarbij de weerstand er dus bijna de hele tijd op blijft.
Nu de muziek aan het uitzoeken voor morgen. Van 9.30 tot 10.30 een gewone les, dan om 10.30 een RaceDay oftewel tijdritje. Het is mijn favoriete les. Ik weet niet of EEN va jullie wel eens een RaceDay heeft gedaan bij Spinning. Het betekent dat je 30-40 minuten all-out fietst. Dus HR tussen de 85 en 92 %, en dat dan continu. Je zoekt je eigen combinatie van rpm en weerstand en houdt dat vast. Lood- en loodzwaar... is ook alleen voor de gevorderden.
Muziek hierbij vinden is niet zo makkelijk. Meezingers zijn uit den boze, concentratie is heel belangrijk. Maar de muziek moet je er wel voor een gedeelte doorheen slepen - moet wel karakter en beat hebben.
Mocht iemand nog tips hebben...

Ik zeg : we gaan met zijn allen een keer spinning tijdrijden bij Clarien ! Hoeveel fietsen heb je en waar zit je ergens ?

beginnertje
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 14 sep 2004 17:29

beginnertje 05 mar 2005 11:10

U2, Deep Purple, Linkin Park, Dire Straits en nog meer van dat soort dingen. Trapt lekker met die muziek op en de tijd gaat er ook snel door. Je kan ook rot muziek opzetten en dan gaan ze vanzelf harder trappen omdat ze dan denken dat ze eerder klaar zijn .
<a target="_blank" href= "http://img279.imageshack.us/img279/1934 ... .jpg">Mijn fietsje</a> <a target="_blank" href= "http://www.toervereniging-zoetermeer77.nl/?TB=1">Mijn clubje</a><br>
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 05 mar 2005 11:25

Quote: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 05 Maart 2005
Chemical Brothers zit ook een lekkere beat in en klinkt wat feestelijker. Leftfield vind ik ook zeer goede dance. Verder houd ik ook van "NYHC" zoals Sick of it All maar dat lijkt me ook minder geschikt voor een spinninglesje.

NYHC! Dat wordt hele hoge toerentallen! Die gasten van Poison Idea op de fiets lijkt mij ook een leuk gezicht...

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 05 mar 2005 11:30

Ik ben ook absoluut voor metal (en dan niet zulke watjes als System of A Down). Daarnaast zijn bands als; Queens Of The Stone Age, Soulwax, Muse, "good old" Rage against the machine zeer geschikt. Leuke topic wordt het op deze manier. Fietsen en muziek zijn toch m'n grootste passies.

fietsfanaat
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 jan 2005 00:03

fietsfanaat 05 mar 2005 11:50

Moby heeft ook een paar lekkere doortrap nummers
be Special, ride a Special

Plaats reactie