Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Winderigheid bij fietsers

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 25 okt 2005 01:33

Bekend "probleem"

En ik ga ook altijd even op de pedalen dansen, is idd een stuk fijner

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 25 okt 2005 10:14

Is toch handig af en toe een turboboost , net als in de A1.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 25 okt 2005 23:28

Nee hoor, die trekken gewoon ff vacuum en weg is t ie ! Mannen bouwen druk op ! Ik heb eens gelezen dat een wind pas geluid maakt als de snelheid waarmee die je lichaam verlaat ong. 500 km/u is! Inderdaad kan het helpen om een demarrage in te zetten met een flinke backfire ! In zo'n  'slipstream 'wil geen achtervolger komen te zitten. ( Denk ik !)
Hier wat Amerikaanse uitdrukkingen voor een wind: Breaking wind, Sparking, Tooting, Pooting, Ripping one, Cutting the cheese, Stepping on a duck, Jean heaters.  Wie kent er NL synoniemen ?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

toor
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 jan 2005 13:18

toor 26 okt 2005 18:11

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 25 Oktober 2005


Nee hoor, die trekken gewoon ff vacuum en weg is t ie ! Mannen bouwen druk op ! Ik heb eens gelezen dat een wind pas geluid maakt als de snelheid waarmee die je lichaam verlaat ong. 500 km/u is! Inderdaad kan het helpen om een demarrage in te zetten met een flinke backfire ! In zo'n  'slipstream 'wil geen achtervolger komen te zitten. ( Denk ik !)
Hier wat Amerikaanse uitdrukkingen voor een wind: Breaking wind, Sparking, Tooting, Pooting, Ripping one, Cutting the cheese, Stepping on a duck, Jean heaters.  Wie kent er NL synoniemen ?


Van Dale zegt:
scheet (de ~ (m.), scheten)
1 [inf.] hoeveelheid gassen die men uit de ingewanden laat ontsnappen => wind, buikwind, darmgas, flatus, poepie, poepje,, veest
2 [inf.] bijzonder in de smaak vallende persoon of zaak
 
wiel·ren·ner (de ~ (m.))<br>
1 hardrijder op de fiets => pedaalridder, pedaleur, renner

toor
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 jan 2005 13:18

toor 26 okt 2005 19:03

En toevallig kwam ik deze tegen op http://www.op-de-fiets.nl/:





Winderigheid tijdens fietsen









Winderigheid tijdens fietsen kan duiden op te veel gisting. Dit hangt samen met wat je eet en hoe je het eet. Van bruine bonen eten weet eenieder dat dat tot winderigheid aanleiding kan geven. Ook rozijnen en krenten hebben dit effect. De suikers die zij bevatten kunnen gaan gisten. Eet je ook nog tijdens het fietsen - wat op zich een goede gewoonte is bij lange ritten - dan hap je automatisch lucht mee je maag en darmen in. Heb je veel last van winden, probeer dan eens wat minder vast voedsel en laat rozijnen en krenten een tijdje uit je dieet. Zie je bloed of slijm bij je ontlasting, ga dan naar je huisarts. Je weet maar nooit wat voor naargeestige processen zich in je darmen aan het ontwikkelen zijn.
wiel·ren·ner (de ~ (m.))<br>
1 hardrijder op de fiets => pedaalridder, pedaleur, renner

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 26 okt 2005 20:42

Quoten: Origineel geplaatst door Toor op 26 Oktober 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 25 Oktober 2005


Nee hoor, die trekken gewoon ff vacuum en weg is t ie ! Mannen bouwen druk op ! Ik heb eens gelezen dat een wind pas geluid maakt als de snelheid waarmee die je lichaam verlaat ong. 500 km/u is! Inderdaad kan het helpen om een demarrage in te zetten met een flinke backfire ! In zo'n  'slipstream 'wil geen achtervolger komen te zitten. ( Denk ik !)
Hier wat Amerikaanse uitdrukkingen voor een wind: Breaking wind, Sparking, Tooting, Pooting, Ripping one, Cutting the cheese, Stepping on a duck, Jean heaters.  Wie kent er NL synoniemen ?


Van Dale zegt:
scheet (de ~ (m.), scheten)
1 [inf.] hoeveelheid gassen die men uit de ingewanden laat ontsnappen => wind, buikwind, darmgas, flatus, poepie, poepje,, veest
2 [inf.] bijzonder in de smaak vallende persoon of zaak
 

Wat West-Vlaamse: een torre, een hurre, een zopskeete, een farte, een protje,....
Excuse me while I kiss the sky

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 27 okt 2005 00:17

Die Vlaamse reuzenknallen moet ik ff noteren!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

eddiebouncer
Forum-lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:44

eddiebouncer 27 okt 2005 03:17

Quote: Origineel geplaatst door Toor op 26 Oktober 2005
En toevallig kwam ik deze tegen op http://www.op-de-fiets.nl/ Winderigheid tijdens fietsen kan duiden op te veel gisting. Dit hangt samen met wat je eet en hoe je het eet. Van bruine bonen eten weet eenieder dat dat tot winderigheid aanleiding kan geven. Ook rozijnen en krenten hebben dit effect. De suikers die zij bevatten kunnen gaan gisten. Eet je ook nog tijdens het fietsen - wat op zich een goede gewoonte is bij lange ritten - dan hap je automatisch lucht mee je maag en darmen in. Heb je veel last van winden, probeer dan eens wat minder vast voedsel en laat rozijnen en krenten een tijdje uit je dieet. Zie je bloed of slijm bij je ontlasting, ga dan naar je huisarts. Je weet maar nooit wat voor naargeestige processen zich in je darmen aan het ontwikkelen zijn.








En laat ik nu net krentenbollen hebben gekocht vandaag om morgen onder een stralend zonnetje al fietsen te eten
Mijn fiets is bezeten!

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 27 okt 2005 22:17

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 27 Oktober 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Eddie Bouncer op 27 Oktober 2005


Quote: Origineel geplaatst door Toor op 26 Oktober 2005

En toevallig kwam ik deze tegen op http://www.op-de-fiets.nl/ Winderigheid tijdens fietsen kan duiden op te veel gisting. Dit hangt samen met wat je eet en hoe je het eet. Van bruine bonen eten weet eenieder dat dat tot winderigheid aanleiding kan geven. Ook rozijnen en krenten hebben dit effect. De suikers die zij bevatten kunnen gaan gisten. Eet je ook nog tijdens het fietsen - wat op zich een goede gewoonte is bij lange ritten - dan hap je automatisch lucht mee je maag en darmen in. Heb je veel last van winden, probeer dan eens wat minder vast voedsel en laat rozijnen en krenten een tijdje uit je dieet. Zie je bloed of slijm bij je ontlasting, ga dan naar je huisarts. Je weet maar nooit wat voor naargeestige processen zich in je darmen aan het ontwikkelen zijn.

En laat ik nu net krentenbollen hebben gekocht vandaag om morgen onder een stralend zonnetje al fietsen te eten

Heb je eindelijk eens een turboboost op zak!!

Excuse me while I kiss the sky

Plaats reactie