Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Waarom fietsen

silvan
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 29 mei 2005 18:28

silvan 02 sep 2005 01:53

Quoten: Origineel geplaatst door tribiker op 01 September 2005


<SCRIPT language=javascript>postamble();
 
wedden dat die wel een fietscomputer kunnen instaleren

Ik weet niet of je het over Popi hebt, maar kijk nou eerst eens wie dat is. Kijk zijn berichtgeschiedenis...

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 02 sep 2005 07:47

Quote: Origineel geplaatst door coulthard op 01 September 2005
Voetbal is een spelletje.Wielrennen is een sport.Dat is het verschil.

Kijk, met jou kan ik praten.

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 02 sep 2005 11:18

Quoten: Origineel geplaatst door Rudo op 01 September 2005


Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 01 September 2005


Voetbal is een spelletje.
Wielrennen is een sport.
Dat is het verschil.


 
En Elvis een sprookje...

Om te bewijzen dat ik het kan weten. Ik heb ook 6 jaar gevoetbald in de eerste elftallen! Geloof me het verschil is enorm.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

rudo
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 jun 2005 15:01

rudo 05 sep 2005 00:07


postamble();
Ik zeg ook niet dat er geen verschil is. Het is moeilijk te vergelijken. Maar om nou voetbal te gaan vergelijken met ganzenbord....
 
groetjes Rudo

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 05 sep 2005 00:09

Quote: Origineel geplaatst door Rudo op 04 September 2005
<SCRIPT language=javascript>postamble();</SCRIPT>Ik zeg ook niet dat er geen verschil is. Het is moeilijk te vergelijken. Maar om nou voetbal te gaan vergelijken met ganzenbord....

Nee dat is inderdaad niet te doen, ganzenbord is veel te opwindend.

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 05 sep 2005 00:48

Quoten: Origineel geplaatst door Rudo op 04 September 2005


<SCRIPT language=javascript>postamble(); Ik zeg ook niet dat er geen verschil is. Het is moeilijk te vergelijken. Maar om nou voetbal te gaan vergelijken met ganzenbord....
 

Ik heb het over fysieke inhoud. Dan kan je er gewoon niet omheen dat wielrennen zwaarder is. En ik bekijk de sport voornamelijk op zijn fysiek. Want spelletjes zijn vooral op behendigheid. Ik noem maar even; schaken, dammen, frisbee-en, curling, voetbal.......
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

rudo
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 jun 2005 15:01

rudo 05 sep 2005 02:52


postamble();

 
En dan hier ook weer enige nuances natuurlijk. Gelukkig is het bij voetbal, schaken, dammen en ganzeborden niet alleen pure kracht dat telt. Er is ook een soort van geestelijke en mentale slimheid vereist. De "behendigheid" vereist op een voetbalveld is overigens vermoeiender dan bij ganzebord. En op het gemiddelde voetbalveld is de behendigheid ook ver te zoeken, dat is meer hard achter een bal aanrennen... Wederom stel ik dat voetbal en wielrennen onvergelijkbaar zijn. Uit ervaring kan ik zeggen dat IK na een voetbalwedstrijd in vrijwel alle gevallen "gebroken en bekaf" van het veld af "kruip", bij wielrennen kan ik dat punt (mede door het individuele karakter van de sport) veel minder snel bereiken. Bij voetbal "moet" je door voor je team, bij wielrennen is dat minder, denk aan het "verzaken" van de knechten en sprinters die als ze een berg zien al op de bus gaan staan wachten.... En de klassementsrijders die als ze een sprint aan zien komen al in de ankers gaan... Dat zou je als voetballer eens moeten proberen!!! Daarbij komt ook dat wielrennen (fietsen) over het algemeen veel minder in wedstrijdverband verricht wordt, waarbij voetbal eigenlijk alleen maar wedstrijden inhoudt.
Kortom: fietsen en voetballen is onvergelijkbaar, het gaat me echter te ver om voetbal een spelletje te noemen. Ik heb voor beoefenaars van beide sporten respect, hoe hoger het niveau, hoe dieper.
 
groetjes Rudo

tribiker
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 aug 2005 23:52

tribiker 05 sep 2005 12:06

Quote: Origineel geplaatst door Marconi op 11 Juni 2005
Quoten: Origineel geplaatst door schmo op 10 Juni 2005Korfbal dan maar? Ja, leuk he? Dan hoor je: Jan,... dek Paula !




dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, binnen de sport korfbal is het voor een man niet toegestaan een vrouw te verdedigen wel even jezelf in een sport verdiepen voordat je hem afkraakt

ik ben overigens van mening dat korfbal een intensievere sport is dan voetbal gezien de enorme hoeveelheid korte sprintjes.
in het voetbal heb je in principe ff rust als verdediger als de bal aan de overkant is.
bij het korfbal moet je conctant op de lip van je mannetje zitten.

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 05 sep 2005 12:17

@ Rudo, laat maar. Het is zowiezo niet slim om voetbal, de sport die lijnrecht tegenover wielrennen staat, te gaan verdedigen op een wielrenforum. Is toch een zinloze discussie.Maar dat neemt niet weg dat ik wel respect heb voor alle sporten, zelfs voetbal. Ik vindt het alleen altijd wel mooi mensen uit de tent te lokken, kijken hoe ver ze gaan. Jij ging helaas niet zover........
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

rudo
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 jun 2005 15:01

rudo 05 sep 2005 13:09


postamble();






-->
-->
Het is zowiezo niet slim om voetbal, de sport die lijnrecht tegenover wielrennen staat, te gaan verdedigen op een wielrenforum. Is toch een zinloze discussie.Maar dat neemt niet weg dat ik wel respect heb voor alle sporten, zelfs voetbal. Ik vindt het alleen altijd wel mooi mensen uit de tent te lokken, kijken hoe ver ze gaan. Jij ging helaas niet zover........
 
Leuk is dat.... Ik zal de volgensde keer wel op een voetbalforum over ganzeborden beginnen dan.... Maak ik misschien meer kans.
groetjes Rudo

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 05 sep 2005 17:08

@tribiker: gevoel voor humor verloren?

tribiker
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 aug 2005 23:52

tribiker 05 sep 2005 18:35

Quote: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 05 September 2005
@tribiker: gevoel voor humor verloren?



sorry maar moest er even op reageren

Plaats reactie