Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Waarom fietsen

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 11 jun 2005 17:59

Quoten: Origineel geplaatst door mars_vos op 11 Juni 2005

dat is cker waar voetbal is gewoon een pure interval sport het is heel zwaar.alleen zie ik een voetballen nog niet een soort van tour de france voetballen.zij zeuren naar een seizoen al dat ze moe zijn kijk maar naar vorig jaar met het ek.

ja maar het is heel anders dan met wielrennen, je kunt het echt niet vergelijken!

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 11 jun 2005 23:19


Quoten: Origineel geplaatst door schmo op 10 Juni 2005

Korfbal dan maar?


Ja, leuk he? Dan hoor je: Jan,... dek Paula !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 11 jun 2005 23:24

Die mannen zitten soms 7 uur op een fiets, vaak in rotweer keihard te beuken. Als ze op hun smikkel gaan kruipen ze er half geradbraakt weer op om toch maar verder te stoempen...
Chapeau_________________________________________________________
Ik las eens over verschil tussen een voetballer en een wielrenner : Als een voetballer hard tegen de grond (gras!) gaat roept hij om zijn moeder. Als een wielrenner over het asfalt schuift en daar stukken huid achterlaat dan roept hij om ....zijn fiets!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 11 jun 2005 23:35

Voordeel van voetbal is dat als je maar hard genoeg om je moeder roept de wedstrijd wel wordt stopgezet. Dat doen ze in de koers niet
Volgens mij roepen fietsers die geen wedstrijd rijden vooral eerst heel hard alles wat in ze opkomt tegen zichzelf, de automobilist of de voetganger. Maar ... meestal wel naar huis, niet zeuren en zelf de wonden likken. VOor een paar 'schaafwondjes' ga je immers niet naar de dokter ....
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 11 jun 2005 23:46

niet zeuren en zelf de wonden likken.  (Aldus onze Race1d.)
Nou, ik weet wel iets lekkerders hoor! Ik ben geen kannibaal!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 12 jun 2005 02:18

Quoten: Origineel geplaatst door twijfelaar op 10 Juni 2005

zet daar maar eens een voetballer naast. 1.5 uur (met pauze) achter een balletje lopen (alle een van de 11 loopt er achter, de rest slentert er achter) en bij het minste jankend het veld af...
pfffff... watjes !!

Dat is voetbal op het hoogste niveau inderdaad. Maar kijk eens naar de gewone amateurs, daar is het zeker wel sprinten/duwen/beuken/springen/vallen/opstaan enz. Reken maar dat dat zwaar kan zijn. En trouwens, 7 uur wielrennen, zolang duren normale ritten lang niet. Daarnaast zijn niet alle etappes/wedstrijden zwaar, soms wordt er in het begin wat rustiger gereden. Tot zover mijn verdediging wat betreft voetbal. Als je het over serieus hard gereden wielerwedstrijden hebt, al helemaal bergop, en je gaat vol voor de winst, dan is zo'n wedstrijd inderdaad loodzwaar (zwaarder dan voetbal wedstrijden).

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 12 jun 2005 12:09

Voetbal is idd een heel andere inspanning dan een wedstrijd op de weg. Als je al een vergelijking kan trekken dan moet je die eerder maken met cyclocross: gedurende een kortere tijd steeds weer een explosieve inspannig leveren en geconcentreerd moeten blijven en je skills gebruiken. Nou wwet ik toevallig van een voetbalteam dat van de winter een cyclocross bijwoonde en de heren waren diep onder de indruk van en vol respect voor de inspannig die de coureurs moesten leveren.

hoorn
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:17

hoorn 30 aug 2005 14:28

Tot mijn 17de heb ik gevoetbald, ik was sowieso gedoemd om in het kantineelftal terecht te komen. In het laatse seizoen heb ik een ernstige knieblessure opgelopen. Toen ik hier van genezen was kreeg ik dezelfde blessure aan mijn andere knie. De gein van het voetballen was toen wel verdwenen. Vervolgens heb ik maar liefst 10 jaar eigenlijk niets gedaan. Vorig jaar heb ik een poging gedaan om te gaan hardlopen, ik kan zeggen dat is wel zo'n beetje het beroerdste wat ik ooit gedaan heb. Dit jaar heb ik een nieuwe racefiets gekocht op aanraden van kennissen, en ik moet zeggen ik fiets nu een tijdje en ik kan het behoorlijk blessurevrij volhouden. De kick die ik er nu uithaal is dat je met een hartslagmeter en een tellertje ziet dat je conditie steeds verder vooruit gaat en dat je gemiddelden ook omhoog gaan.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

popi
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 feb 2005 20:53

popi 01 sep 2005 20:14

ik vind voetbalers ook maar watjes
rugbie dat zijn bikkels
En bedankt voor de bloemen.

tribiker
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 aug 2005 23:52

tribiker 01 sep 2005 21:42


postamble();

 
wedden dat die wel een fietscomputer kunnen instaleren

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 02 sep 2005 00:11

Voetbal is een spelletje.
Wielrennen is een sport.
Dat is het verschil.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

rudo
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 jun 2005 15:01

rudo 02 sep 2005 00:25

Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 01 September 2005


Voetbal is een spelletje.
Wielrennen is een sport.
Dat is het verschil.


 
En Elvis een sprookje...
postamble();
groetjes Rudo

Plaats reactie