Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Waarom fietsen

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 30 mei 2005 10:40

ik doe nu al bijna 3 jaar aan wielrennen, waarom? in het begin vooral als training voor schaatsen, beetje in conciditie blijven in de zomer. Tegenwoordig vind ik het heerlijk om voordat ik naar school ga nog ff een uurtje te fietsen. Heerlijk, daarnaast zie je de meest mooie plekken vanaf de fiets, en niks zo bevredigend om als je helemaal kapot bent van een flinke fietstocht of klim terug te kijken met het gevoel van trots; het is me gelukt.
Nu ben ik zeg maar verslaafd aan fietsen, elke week zit ik minimaal 4 keer op de racefiets. Vaak alleen op een tijdstip dat de meeste mensen nog slapen, maar dat vind ik het beste, keihard rijden, helemaal alleen, door het lege polderlandschap in de ochtend douw, met hier en daar een koe die je verdwaasd aankijkt.

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 31 mei 2005 00:27

Bijna 20jaar atletiek vergt veel van je spieren en gewrichten.
Alles doet pijn en als je een beetje ouder wordt herstel je niet zo snel meer.
Dus besloten om een racefietsie te kopen .
Nu na 13maanden verder heb ik bijna 10000KM op mijn teller staan.
Het geeft een heerlijk gevoel om geen pijn in je gewrichten te hebben na een rit.
Ik denk dat ik mijn renspullen maar zal opruimen....
cornelli racing cycles Uden

wielrenster
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2005 20:37

wielrenster 09 jun 2005 23:25

Quoten: Origineel geplaatst door Remon@ op 19 April 2005


Ik ben benieuwd waarom jullie zo gek zijn van fietsen. Is het mischien puur de sport of is het meer van ik heb geen rijbewijs en je mot wat.
Greetz Remon@

Nou voor mij PUUR de sport, en natuurlijk heb ik nog geen rijbewijs dus is wel handiger als je dan toch ergens snel kan komen!... als je tenminste een beetje doorfietst

twijfelaar
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 mar 2005 14:40

twijfelaar 10 jun 2005 16:24

Quote: Origineel geplaatst door Remon@ op 19 April 2005
Ik ben benieuwd waarom jullie zo gek zijn van fietsen. Is het mischien puur de sport of is het meer van ik heb geen rijbewijs en je mot wat. Greetz Remon@


t is het gevoel voor... hehe, nog een kwartiertje en ik mag gaan fietsen


t gevoel tijdens... 1, 2, 3, 4... zo gaat ie goed, zo gaat ie beter, alweer een kilometer...


en vooral t gevoel na... half geradbraakt en zwetend onder de douche

probeer dat maar eens te bereiken met een wagen... zonder de verkeersregels te overtreden wel te verstaan.



epistaxis
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jun 2005 18:25

epistaxis 10 jun 2005 20:34

Begonnen fietsen omdat ik overal pijn kreeg bij het volleyballen; heupen ; knieën etc ... Door het cyclische van de beweging heb je veel minder last in je gewrichten de day-after.
Wat meteen opviel is dat fietsen veel en véél zwaarder is dan zo'n beetje tegen een balletje slaan (heb nochtans op serieus niveau gespeeld).
Ben nu ondertussen ook hard op weg om verslaafd te worden. Heb al zo'n kleine 900 km in een 6 tal weken op mijn nieuwe tellertje staan. Binnen een uurtje ga ik met een stel vrienden een 50 tal km rijden en ik kan eigenlijk al niet meer wachten.
Pain is temporary, Pride is forever; en die schaafwonde denk ik ook...

twijfelaar
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 mar 2005 14:40

twijfelaar 10 jun 2005 21:16

Quoten: Origineel geplaatst door Epistaxis op 10 Juni 2005


Wat meteen opviel is dat fietsen veel en véél zwaarder is dan zo'n beetje tegen een balletje slaan (heb nochtans op serieus niveau gespeeld).


weet nie ze, maar volgens mij is wielrennen zowat de zwaarste sport die er is.
Die mannen zitten soms 7 uur op een fiets, vaak in rotweer keihard te beuken. Als ze op hun smikkel gaan kruipen ze er half geradbraakt weer op om toch maar verder te stoempen...
Chapeau...
 
zet daar maar eens een voetballer naast. 1.5 uur (met pauze) achter een balletje lopen (alle een van de 11 loopt er achter, de rest slentert er achter) en bij het minste jankend het veld af...
pfffff... watjes !!

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 10 jun 2005 21:23

Precies! Een stiefkwartiertje dansen in een weiland en elkaar regelmatig lekker knuffelen, wat daar nou sport aan is...

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 10 jun 2005 23:32

Je zou je toch haast gaan afvragen waarom het geen gemengde 'sport' is
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 10 jun 2005 23:40

Korfbal dan maar?

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 11 jun 2005 14:55


 
 
zet daar maar eens een voetballer naast. 1.5 uur (met pauze) achter een balletje lopen (alle een van de 11 loopt er achter, de rest slentert er achter) en bij het minste jankend het veld af...
pfffff... watjes !!


ja als je niets van voetbal afweet moet je er ook niets over zeggen
als je weet wat voetbal is doet de man zonder de bal meer dan met de bal en ben je hélémaal dood en dood op na de wedstrijd
je levert meer in die 1,5 uur dan 1,5 fietse (ik dan :P)

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 11 jun 2005 15:01

Voetballen is anderhalf uur sprintjes trekken. Daar wordt je inderdaad erg moe van....

mars_vos
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 nov 2004 22:40

mars_vos 11 jun 2005 17:22

dat is cker waar voetbal is gewoon een pure interval sport het is heel zwaar.alleen zie ik een voetballen nog niet een soort van tour de france voetballen.zij zeuren naar een seizoen al dat ze moe zijn kijk maar naar vorig jaar met het ek.
keep the bike alive

Plaats reactie