Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielertaal

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 25 jul 2005 10:02

JA ik vind Smeets soms een arrogante hautaine eikel maar ik heb zitten smullen van zijn avondetape ! Mart goed gedaan jongen en hoge bomen vangen inderdaad veel wind, lange fietsers ook.
quotje mart:
JA die jongen heeft veel " ausdauer ".......mwah
Viele dank fur die avondetape
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 25 jul 2005 13:46

Waar ik me soms ook aan stoor(al is het een detail) is dat ie altijd sanks zegt ipv thanks. Zeg dan tanks...

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 25 jul 2005 16:14

Tijdens het interview met Henny Stamsnijder kwam het 'cabon' frame ter sprake. Er werd door Stamsnijder verklaard dat de GIANT van Telekom in Taiwan wordt gefabriceerd. OK, dat zal wel kloppen. Maar en passant werd ook verklaard dat de meeste carbon fietsen in Taiwan worden gemaakt, inclusief de TREK van L.A.!  Nou, die komen mooi uit Waterloo in de USofA! Er staat n.l. ook op : Made in the USA, hetgeen je er natuurlijk niet op mag zetten als dat frame uit een fabriek in Taiwan komt.Ik heb aan NOSTOUR nog een mailtje gestuurd om e.e.a. te corrigeren maar dat werd natuurlijk niet gedaan. Ik ben wel benieuwd of TREK hierop reageert.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 25 jul 2005 16:23

Op mijn Decathlon staat made in France, het frame komt wel degelijk uit communistisch China

mars_vos
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 nov 2004 22:40

mars_vos 25 jul 2005 16:44

Quoten: Origineel geplaatst door Erik vD op 25 Juli 2005

Waar ik me soms ook aan stoor(al is het een detail) is dat ie altijd sanks zegt ipv thanks. Zeg dan tanks...


inderdaad
bijv sank lance sanks voor the memories
 
keep the bike alive

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 25 jul 2005 17:07


Quoten: Origineel geplaatst door schmo op 25 Juli 2005

Op mijn Decathlon staat made in France, het frame komt wel degelijk uit communistisch China


Merde! Maar in Waterloo staat de TREK fabriek en vorig jaar heb ik TREK benaderd met de vraag of die Carbon frames nu ook werkelijk daar gemaakt werden. JA was het antwoord, die worden in de USA gemaakt. Zie ook de pics en filmpjes van de " Factory Tour "op de TREK site. Gewoon Amerikaanse werknemers.  Voor zover mij bekend is komen de lager geprijsde alu frames uit het verre Oosten. Daarop staat ook niet dat ze in de USA zijn gemaakt.  Er zullen nog wel meer frames in de USA en Europa worden gemaakt. In Duitsland zijn verschillende firma's die carbon frames maken.( Corratec)
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 25 jul 2005 17:17

Quoten: Origineel geplaatst door zombie op 05 Juli 2005

Ik heb ook steeds de indruk bij Smeets dat ie denkt dat alles beter overkomt als ie er af en toe een frans woord ingooit,zelfs al heeft het geen enkel bestaanrecht in de wielertaal...


Ongepast gebruik (zowel foutief gebruik als het gebruik waar er een perfect Nederlandstalig alternatief is) van Franse woorden is niet alleens Smeets zwakke punt: je hoort het in heel Nederland nogal vaak.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 25 jul 2005 17:19

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 25 Juli 2005

Tijdens het interview met Henny Stamsnijder kwam het 'cabon' frame ter sprake. Er werd door Stamsnijder verklaard dat de GIANT van Telekom in Taiwan wordt gefabriceerd. OK, dat zal wel kloppen. Maar en passant werd ook verklaard dat de meeste carbon fietsen in Taiwan worden gemaakt, inclusief de TREK van L.A.!  Nou, die komen mooi uit Waterloo in de USofA! Er staat n.l. ook op : Made in the USA, hetgeen je er natuurlijk niet op mag zetten als dat frame uit een fabriek in Taiwan komt.Ik heb aan NOSTOUR nog een mailtje gestuurd om e.e.a. te corrigeren maar dat werd natuurlijk niet gedaan. Ik ben wel benieuwd of TREK hierop reageert.


Man man, die uitspraak was er glad naast!   Dan mag die man nog veel afweten van de Shimano-produkten, van de frames wist hij het fijne niet.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 25 jul 2005 21:10

Wat mij het meeste irriteert is als een verslaggever niet geremd wordt door enige technische kennis van fietsen bij zijn tour verslaggeving. Heeft zijn gast het over SRM zegt Smeets " dat zegt mij niets ". Ik garandeer dat Michiel Wuyts zijn zakdoek had gepakt om het kwijl uit zijn mondhoeken te vegen.
Kruip toch eens op die fiets met je vadsige reporter lijf dan weet je waar je over lult !
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 25 jul 2005 23:16

Ik ontving vandaag antwoord van de NOS dat mijn bericht zal worden doorgegeven aan Smeets/ Stamsnijder. Nou, daar horen wij dus nooit meer iets van. Van Stamsnijder begreep ik het nog minder. Verder keek ik toch met plezier naar avondetappe ondanks de onvermijdelijke miskleunen. Ik mis de TdF nu toch wel! Geen etappes, geen spannende beklimmingen en tijdritten, nabeschouwingen enz enz. Ik hoop dat er op de TV nog wat aandacht is voor de Vuelta. Afijn, wij hebben toch een geweldige historische 7 jaar durende hegemonie van LA kunnen meemaken. Wie doet hem dit na ?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 26 jul 2005 00:25

Quote: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 25 Juli 2005
Wat mij het meeste irriteert is als een verslaggever niet geremd wordt door enige technische kennis van fietsen bij zijn tour verslaggeving. Heeft zijn gast het over SRM zegt Smeets " dat zegt mij niets ". Ik garandeer dat Michiel Wuyts zijn zakdoek had gepakt om het kwijl uit zijn mondhoeken te vegen. Kruip toch eens op die fiets met je vadsige reporter lijf dan weet je waar je over lult !


SENK JOE!!!!!!


casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 jul 2005 02:39

Quote: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 25 Juli 2005
Wat mij het meeste irriteert is als een verslaggever niet geremd wordt door enige technische kennis van fietsen bij zijn tour verslaggeving. Heeft zijn gast het over SRM zegt Smeets " dat zegt mij niets ". Ik garandeer dat Michiel Wuyts zijn zakdoek had gepakt om het kwijl uit zijn mondhoeken te vegen. Kruip toch eens op die fiets met je vadsige reporter lijf dan weet je waar je over lult !



Wuyts is ook een pukkel die niet veel over fietsmateriaal weet hoor.

Hij zit zeer simpel ineen: je zegt er iets tegen en dan heb je twee mogelijkheden, hij onthoudt het of hij vergeet het. Onthoudt Wuyts het nieuwtje, dan mag je er van op aan dat hij het minstens 5 keer in een uitzending zal gebruiken. Wuyts komt zo ook steeds met dezelfde verhalen over dezelfde renners af. In Frankrijk las ik Vélo Magazine en het interview met Cancellara: sindsdien weet ik waar Wuyts al z'n verhaaltjes over Cancellara en een paar weetjes haalt (die ik hem al meermaals hoorde debiteren), hij heeft dat ene interview gewoon gelezen.

Nog ergerlijker vond ik renner Ludo Dierckxens die er met zijn pet naar sloeg als het over materiaal ging!! Pfff. Ludo ziet onder Commesso's zadel de zendapparatuur van SRM hangen en zegt: "Commesso rijdt misschien met het prototype van die nieuwe elektronische Campa-groep en dat zullen de batterijen zijn!" (en nog een paar flaters van Ludo!) Djeeezz...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie