Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

driftbuien

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 17 sep 2006 17:33

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 17 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 17 September 2006



ik ben ook altijd redelijk rustig(ben geen vechtersbaas)maar heb ook wa meegemaakt.Zo heb ik eens ne volle drankbidon tegen iemand zen voorruit gegooid,die man die was achter mij aan het rijden langs het kanaal waar geen auto's mogen rijden en ik had die niet gehoord(door mp3 speler),en toen hij bijna een meter achter mij reed claxoneerde die inneens 10 sec aan één stuk waardoor ik zo hard schrok dat ik bijna int kanaal vielen reed die me toen voorbij,op da moment kon ik em wel vermoorden van men zenuwen(bij wijze van spreken).Hij is toen mooi doorgereden maar 10 km verder in het bredere gedeelde van de baan waar wel auto's mogen rijden zag ik die terug rijden en heb toen men bidon gepakt en vol op zen vooruit gegooid.Hij is toen onmiddelijk gestopt en uitgestapt en ik was ook onmiddelijk gestopt en op hem af gegaan, toen is die direct trug in zen auto gestapt en daarna  teruggedraait en wou me omver rijden,ik ben toen achter een betonnen paal van de brug moeten gaan staan zodat hij niks kon doen.derna is die doorgereden en heb niks meer van hem gezien.
ps zen voorruit was helemal stuk


Tjonge, jij hebt wat meegemaakt. Ik neem aan dat je hier wel serieus bezig bent he? 
Want "zen voorruit was helemal stuk": kun jij zo hard smijten dan?
Ik heb wel eens geprobeerd een wijnfles kapot te smijten tegen een boom, maar dat zijn oersterke dingen. Dat gaat zomaar niet lukken; dat een wijnfles door een autoruit heengaan lijkt me erg realistisch, maar een bidon ??
Een auto als moordwapen gebruiken, dat is wel schandelijk. In zo 'n geval had ik zeker aangifte gedaan. Heb je dat ook gedaan?



Nee ik hou me daar nie mee bezig! en die vooruit die was serieus gebarsten,ik had daar een volle  thermo bidon tegen gesmeteDa was trouwens zo een autofreak verlaagd met brede velgen en nog van de zever.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2316
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 17 sep 2006 18:49

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 06 Juli 2005
Man man... ik ben een hele rustige en rationele kerel, maar zet mij op een fiets en er verandert wat!!

Ik kom dus regelmatig eens stoten tegen. Vrienden van me zeggen dat ik nog eens iets zal tegen komen met mijn assertiviteit op de fiets.
Ik kan bijvoorbeeld niet goed tegen overdreven snelheid! Zo schrik ik er niet voor terug om een snelle auto achter mij de weg te versperren, of zo'n snelheidsduivel in tegenovergestelde richting fysiek te dwingen vaart te minderen door op zijn baanvak te gaan rijden.
Ik stak ook onalngs een camionetje voorbij dat zonder pinken linksaf wou slaan. Ik ben gewoon rechtdoor gereden zodat zijn linkse spiegel aan diggelen was...
Vaste gewoonte is ook mijn geïrriteerde reactie op bestuurders die op het fietspad staan (geparkeerd, of die uit een zijstraat komen en doorrijden tot op de fietsstrook: ergerlijk!): die wagens krijgen gegarandeerd een dreun in hun carrosserie!!

Een heleboel buien van een driftkikker, waarvan ik er -eenmaal van de fiets- nauwelijks zou durven uitvoeren.
Toch wel aardig dat deze ‘Driftbuien’-topic weer tot leven is gekomen. ‘k Had het nog niet eerder gelezen. Er zitten heel wat bizarre stukjes tussen. Moest vooral lachen om dat verhaal van Casran hierboven. Zelf heb ik ook wel eens zoiets meegemaakt. Ik reed naar de Noordhollandse kust, en wilde bij een T-splitsing linksaf slaan. Echter, daar was het fietspad afgesloten vanwege werkzaamheden. Dus moest ik zo’n 500 meter over de ‘gewone’ weg, waar het autoverkeer niet harder dan 70km/u mag rijden. Na 200 meter kwam er een ‘openbaar vervoer’-bus achter me rijden. Kennelijk vond de chauffeur dat ik daar niet mocht fietsen, en begon aanhoudend te toeteren.

Maar ja, ik negeerde hem gewoon, want het was een heel brede weg en hij kon er dus makkelijk langs. Bovendien waren er helemaal geen tegenliggers te bekennen. Maar hij bleef toeteren en achter me rijden. Tja, na 500 meter kon ik weliswaar het fietspad weer op, maar ik was het ondertussen een beetje zat. Dus ging ik vervolgens op het midden van de weg rijden. En dat bleef ik doen tot aan het eerstvolgende kruispunt, zo’n 3km verderop. Al die tijd zat de buschauffeur op z’n claxon te beuken. Zelf heb ik geen keer omgekeken, en weet dus ook niet of er passagiers in de bus zaten. Als dat zo was, zullen ze wel ontzettend genoten hebben, vermoed ik.

Of ik 't nog een keertje zou doen? Hmm, denk het niet.

gtranquillity
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 aug 2005 13:52

gtranquillity 17 sep 2006 23:02

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 15 September 2006


Quote: Origineel geplaatst door Gtranquillity op 15 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 14 September 2006


Jammer genoeg kan ik mijn bericht van gisteravond niet meer editen.


Als het goed is staat er links boven bij je gebruikersnaam "edit" en "delete" :)

Ja maar die knoppen zijn maar voor korte tijd nadat je je bericht geplaatst hebt actief/zichtbaar.


 
Verdomd, nou je het zegt... het was me nog niet eerder opgevallen!
http://www.dark-tranquillity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
http://www.diana-van-tankeren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 18 sep 2006 02:45

Quoten: Origineel geplaatst door Gtranquillity op 17 September 2006

Verdomd, nou je het zegt... het was me nog niet eerder opgevallen!

Zou denk ik ook niet goed zijn als je berichten na 1 dag of zelfs 1 maand nog kunt editen, komt een discussie niet ten goede... als je begrijpt wat ik bedoel...    hehehe

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 18 sep 2006 13:12

Ik denk dat die driftbruien een natuurlijk instinct zijn. Back to the primitive.Toen de flikken me van me fiets reden omdat ze in tegengestelde richting het rondpunten namen hebben ik naart schijnt liggen schelden en vloeken.Me ma zei dat ik in spoed tijdens het kotsen door: "klootzakken", "ben ik in me recht" , "de klootzakken" lag te schelden.M'n tante, die anesticist is en in het ziekenhuis werkt, heeft zelfs es goed haar gedacht gezegd tegen die flik. Blijkbaar roepen zulke voorvallen primitieve driften op. De politieman reageerde nog doodleuk: ik doe u een proces aan wegen smart en laster. LACHEN

jacke
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 aug 2006 20:11

jacke 28 sep 2006 01:09

haha :p
Ik ga altijd met een gast trainen ;)
En die is echt super aggressief ;) niet tegen mij maar wel tegen andere auto's !
Wel grappig, en brengt wat spanning in de saaie uren op de fiets ;)

jacke

rapsac
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 sep 2006 15:53

rapsac 29 sep 2006 21:23

irritant he al die "horken"op een opoe fiets die inderdaad vol op de rem gaan om achter hun vrouw/vriendin/vriend in te voegen. Hallo langzaam volk graag voorwaards oplossen graag !!!! Zo hou je het voor ons ook leuk. Hou je rekening met ons houden wij rekening met jullie....
Trek oclv 9900 pro issue
Gazelle V4 mod.

trickoutxtc3
Forum-lid
Berichten: 432
Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33

trickoutxtc3 30 sep 2006 04:10

afgesneden door automobilist.
reactie met spd plaatje over de motorkap heen geragt, resultaat en diepe kras van links naar rechts over motorkap hahaha
A.D.I.D.A.S

(jonathan davis)

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 30 sep 2006 12:01

Quoten: Origineel geplaatst door trick out xtc3 op 30 September 2006


afgesneden door automobilist.
reactie met spd plaatje over de motorkap heen geragt, resultaat en diepe kras van links naar rechts over motorkap hahaha

Deed de automobilist het expres??

trickoutxtc3
Forum-lid
Berichten: 432
Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33

trickoutxtc3 01 okt 2006 04:49

Deed de automobilist het expres??

ja ik vermoed van wel, had eerder al geen voorang gekregen van diezelfde autodebieliste in d'r pc hoofd tractor pfffffffff
A.D.I.D.A.S

(jonathan davis)

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 01 okt 2006 21:45

ik heb nog nooit echt problemen gehad met het andere mensen in het verkeer, hooguit iemand die effe niet goed uitkeek ofzo maar daar wordt ik niet boos op want ik let zelf ook nie altijd 100% op
maar wat ik niet snap is dat mensen agressief worden op fiets, ik heb juist het tegenovergestelde als ik op de fiets zit wordt ik juist heel rustig (als ik chagerijnig ben  en ik ga fietsen kom ik met een goed humeur thuis)
 
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

Plaats reactie