Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

driftbuien

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 14 sep 2006 01:50

bericht is al wat oud, maar toch even op reageren.
Begrijpelijk je reactie naar de bestuurder van de auto, maar ik zou - zoals anderen hier al gesteld hebben - inderdaad goed uitkijken, je weet nooit wat de gevolgen van zo'n actie zijn. Een revolver kan ook maar zo getrokken worden... Het is mij ook eens overkomen; ik blijf meestal rustig.
Als het duidelijk met opzet was, dan is aangifte de enigste en meest zinvolle optie, wel natuurlijk het kenteken opschrijven. Als je niets mankeert, of er is geen schade aan je fiets kun je er ook niets op uit doen. T'is vervelend en niet anders. Je zult met aangifte overigens niet veel bereiken -tenzij je letsel of schade hebt, maar het is naar mijn weten de beste oplossing.

eddiebouncer
Forum-lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:44

eddiebouncer 14 sep 2006 02:47

lekker besig Jan
Mijn fiets is bezeten!

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 14 sep 2006 04:24

Quoten: Origineel geplaatst door Eddie Bouncer op 14 September 2006

lekker besig Jan

hoe bedoel je "lekker besig"?

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 14 sep 2006 14:00

Jammer genoeg kan ik mijn bericht van gisteravond niet meer editen. De zin "Het is mij ook eens overkomen; ik blijf meestal rustig" staat op een verkeerde plaats (dat komt omdat ik een zin die daar aan vooraf ging heb verwijderd), waardoor het nu lijkt alsof ik met een vuurwapen bedreigd ben. Dat is gelukkig niet het geval.
Ik bedoelde te zeggen dat: wat de starter van dit topic overkomen is, mij ook overkomen is, nl: de berm ingereden door een automobilist, terwijl ik van rechts kwam.
Dit even voor de duidelijkheid

eddiebouncer
Forum-lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:44

eddiebouncer 15 sep 2006 12:57

Quote: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 14 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Eddie Bouncer op 14 September 2006 lekker besig Jan

hoe bedoel je "lekker besig"?

Door het weer tot leven brengen van zo'n oud topic. En vooral om weer wijze woorden te kunnen spreken. Viel me op [ook in andere topics] dat je het redelijk vaak over veiligheid en sociaal rijden denkt. En dit laatste bedoel ik niet negatief.
Mijn fiets is bezeten!

gtranquillity
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 aug 2005 13:52

gtranquillity 15 sep 2006 13:00

Ook hier een en al herkenning. Normaal ben ik niet boos te krijgen en verlies ik letterlijk nóóit mijn geduld, maar op de fiets ben ik een ander mens!Mijn grootste irritatie is 'té langzaam reagerende mensen die me in de weg fietsen'. Ruim 100 meter van tevoren begin ik al met bellen *geen reactie*. Oké, dan maar een keer roepen: paaaardoooon *medeweggebruiker kijkt uitgebreid om, zwenkt nog verder naar links en gaat vervolgens op de rem staan ipv vaart te maken om vóór zijn man/vrouw/vriend/vriendin te fietsen* met als gevolg dat ik óók vol op de rem moet. Eén keer is prima, twee keer kan ook nog wel, maar de 3e keer kan ik mijn irritatie niet meer voor me houden. Niet dat ik hem/haar verrot scheld, maar weten zal ie het ;-)
http://www.dark-tranquillity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
http://www.diana-van-tankeren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>

gtranquillity
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 aug 2005 13:52

gtranquillity 15 sep 2006 13:13

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 14 September 2006


Jammer genoeg kan ik mijn bericht van gisteravond niet meer editen. 

Als het goed is staat er links boven bij je gebruikersnaam "edit" en "delete" :)
http://www.dark-tranquillity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
http://www.diana-van-tankeren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 15 sep 2006 16:31

Quote: Origineel geplaatst door Gtranquillity op 15 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 14 September 2006Jammer genoeg kan ik mijn bericht van gisteravond niet meer editen.
Als het goed is staat er links boven bij je gebruikersnaam "edit" en "delete" :)


Ja maar die knoppen zijn maar voor korte tijd nadat je je bericht geplaatst hebt actief/zichtbaar.

@Jan: ik heb onderhand wel door dat je graag accuraat en compleet wilt zijn in je posts, maar je hoeft niet te overdrijven hoor... Het blijft een slap-lullen-cluppie hier.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 16 sep 2006 01:28

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 15 September 2006

Ja maar die knoppen zijn maar voor korte tijd nadat je je bericht geplaatst hebt actief/zichtbaar.@Jan: ik heb onderhand wel door dat je graag accuraat en compleet wilt zijn in je posts, maar je hoeft niet te overdrijven hoor... Het blijft een slap-lullen-cluppie hier.


Ja, je hebt gelijk. T'is een fietsforum. Ja ik ben vaak pietje precies en compleet. Soms wat te fanatiek, maar goed.
Normaal edit ik ook niet echt wat, maar dit - met dat vuurwapen - wilde ik even rechttrekken. Ik moet er niet aan denken zeg, dat me zoiets overkomen zou zijn...  Stond wel geinig.
O ja, en bedankt voor je complimenten Eddie. Maar "wijze woorden", dat viel toch wel mee. Of onderschat ik mezelf ?

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 17 sep 2006 15:43


ik ben ook altijd redelijk rustig(ben geen vechtersbaas)maar heb ook wa meegemaakt.Zo heb ik eens ne volle drankbidon tegen iemand zen voorruit gegooid,die man die was achter mij aan het rijden langs het kanaal waar geen auto's mogen rijden en ik had die niet gehoord(door mp3 speler),en toen hij bijna een meter achter mij reed claxoneerde die inneens 10 sec aan één stuk waardoor ik zo hard schrok dat ik bijna int kanaal vielen reed die me toen voorbij,op da moment kon ik em wel vermoorden van men zenuwen(bij wijze van spreken).Hij is toen mooi doorgereden maar 10 km verder in het bredere gedeelde van de baan waar wel auto's mogen rijden zag ik die terug rijden en heb toen men bidon gepakt en vol op zen vooruit gegooid.Hij is toen onmiddelijk gestopt en uitgestapt en ik was ook onmiddelijk gestopt en op hem af gegaan, toen is die direct trug in zen auto gestapt en daarna  teruggedraait en wou me omver rijden,ik ben toen achter een betonnen paal van de brug moeten gaan staan zodat hij niks kon doen.derna is die doorgereden en heb niks meer van hem gezien.
 
ps zen voorruit was helemal stuk

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 17 sep 2006 16:15

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 17 September 2006



ik ben ook altijd redelijk rustig(ben geen vechtersbaas)maar heb ook wa meegemaakt.Zo heb ik eens ne volle drankbidon tegen iemand zen voorruit gegooid,die man die was achter mij aan het rijden langs het kanaal waar geen auto's mogen rijden en ik had die niet gehoord(door mp3 speler),en toen hij bijna een meter achter mij reed claxoneerde die inneens 10 sec aan één stuk waardoor ik zo hard schrok dat ik bijna int kanaal vielen reed die me toen voorbij,op da moment kon ik em wel vermoorden van men zenuwen(bij wijze van spreken).Hij is toen mooi doorgereden maar 10 km verder in het bredere gedeelde van de baan waar wel auto's mogen rijden zag ik die terug rijden en heb toen men bidon gepakt en vol op zen vooruit gegooid.Hij is toen onmiddelijk gestopt en uitgestapt en ik was ook onmiddelijk gestopt en op hem af gegaan, toen is die direct trug in zen auto gestapt en daarna  teruggedraait en wou me omver rijden,ik ben toen achter een betonnen paal van de brug moeten gaan staan zodat hij niks kon doen.derna is die doorgereden en heb niks meer van hem gezien.
ps zen voorruit was helemal stuk


Tjonge, jij hebt wat meegemaakt. Ik neem aan dat je hier wel serieus bezig bent he? 
Want "zen voorruit was helemal stuk": kun jij zo hard smijten dan?
Ik heb wel eens geprobeerd een wijnfles kapot te smijten tegen een boom, maar dat zijn oersterke dingen. Dat gaat zomaar niet lukken; dat een wijnfles door een autoruit heengaan lijkt me erg realistisch, maar een bidon ??
Een auto als moordwapen gebruiken, dat is wel schandelijk. In zo 'n geval had ik zeker aangifte gedaan. Heb je dat ook gedaan?

Plaats reactie