Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

driftbuien

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 13 okt 2006 15:01

Quote: Origineel geplaatst door big rosa op 02 Oktober 2006
Wij hebben in ons land de mond vol over buitenlanders en uitspraken over anders gelovigen maar laten we de hand in eigen boezem steken , want als er een cultuur is die als achterlijk en onverantwoord kan worden beschouwd zijn wij nederlanders er hard op weg ernaar toe om met achterlijk te woorden bestempeld. Maw fietsers wees gewaarschuwd , als je wat overkomt wees dan niet zeker dat je daadwerkelijk wordt geholpen. Het kon wel eens heel anders uitpakken dan je denkt tenslotte is onze nederlandse cultuur bezig zeer achterlijk aan het worden, trots om een nederlander te zijn, vroeger wel nu schaam ik m,n kop van m,n lijf om het alleen al maar te denken.


Big Rosa heeft hier groot gelijk. De maatschappij is behoorlijk aan het afglijden. Iedereen wil gelijk zijn zin en is zo egocentrisch dat hij niet wil denken aan de belangen van anderen...
Het is toch triest dat er bijna geen fietstocht voorbijgaat zonder een scheldpartij, bijna ongeluk en meer van dat leuks. En was het maar waar dat het alleen de jongeren waren die zich asociaal gedragen; regelmatig krijg ik een grote bek van 65+-ers die al boos worden als je ze er vriendelijk op wijst dat het niet zo handig is uitgebreid te gaan staan praten op een fietspad terwijl ze het hele pad blokkeren.
Het ergste is nog dat ik mezelf erop betrap ook steeds agressiever te worden op de weg. Iedereen loopt elkaar steeds meer op te fokken!
Afbeelding

erikr
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 aug 2006 21:47

erikr 14 okt 2006 22:29

er is bij mij één keer een situatie voorgekomendat ik mezelf moeilijk kon beheersen. Op klaarlichte dag op weg van stage naar huis wordt ik vanachter van de sokken gereden door een auto. Die kwam met de spiegel tegen mijn stuur aan. Ik ben gelukkig wel op de fiets kunnen blijven zitten, maar veel vriendelijks heb ik niet geroepen. Iets verderop bij een kruispunt kwam ik de auto weer tegen, ik heb nog wel staan twijfelen of ik de auto zou beschadigen of de bestuurder aanspreken, maar dat heb ik niet gedaan.
Verder heb ik ook geen bel, maar een goedemorgen/-middag/-avond met dank u wel werkt vaak goed. Kan je alleen niet je snelheid aanhouden...
Erik

Gebruikersavatar
spinningfreak
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 10 apr 2006 00:23

Gebruikersavatar spinningfreak 15 okt 2006 14:48


Quoten: Origineel geplaatst door panschpieng op 14 Oktober 2006

Dat van geen richting aangeven heb ik zeer sterk het gevoel (vooral bij leeftijden tussen 20 en 30 jaar) dat het niet cool is om richting aan te geven. En dit heb ik bewust in de gaten gehouden als ik op de weg ben en zo'n klootzak die dat flikt. Op rotondes zie ik weinig mensen richting aangeven als ze driekwart rondrijden. Helaas maar waar, dat meestal de oudere mensen wél nog richting aangeven. Het is gewoon achterlijk gedrag. Scooter"rijdertjes" doen dat ook nooit. ik heb er nog geen gezien die zn klauw uitsteekt of knipperlicht aanzet om af te slaan, terwijl je aan de splitsing staat, en denkt die rijdt rechtdoor. Een k#t mentaliteit.


Op rotondes rij je altijd rechtdoor, behalve als je er af gaat. Daarom hoef (mag) je ook geen richting linksaf aan te geven als je driekwart rond gaat. Alleen als je afslaat moet je richting naar rechts aangeven. Trouwens op bepaalde rotondes hoef je ook geen richting naar rechts aan te geven omdat je niets anders kan en dan hoef je ook weer geen richting aan te geven.
Was een keer of bij Wegmisbruikers of bij Blik op de weg.
Dus je ergeren is één ding, maar je ergeren als je zelf de regels niet goed kent en/of interpreteert levert helemaal aggressieve situaties op.

Gebruikersavatar
spinningfreak
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 10 apr 2006 00:23

Gebruikersavatar spinningfreak 15 okt 2006 19:45

Quoten: Origineel geplaatst door panschpieng op 15 Oktober 2006

wat is dat voor een onzin? wil je mij vertellen dat de rij instructeurs hun vak niet kennen? Ik heb geleerd als ik driekwart rond ga het knipperlicht links aan moet op de binnenbaan, en met knipperlicht naar rechts naar de buiten ring om dan af te slaan. waar heb jij je rijbewijs gehaald dan. Mischien dat ze het tegenwoordig anders leren


Er is een groot verschil tussen een wettelijke verplichting om richting aan te geven en goed gebruik dat ontstaat. Het naar linksrichting aangeven op een rotonde is goed gebruik het is simpelweg niet verplicht. En nee, ik heb mijn rijbewijs niet bij een pakje boter gekregen. Ook niet gewonnen bij een loterij, maar eerst zo'n twintig jaar geleden m'n B en 5 jaar geleden nog eens separaat m'n E gehaald.
Als je overigens de moeite neemt om te googlen ipv gelijk anderen te kapittelen, dan had je er ook zelf achter kunnen komen.

Gebruikersavatar
spinningfreak
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 10 apr 2006 00:23

Gebruikersavatar spinningfreak 15 okt 2006 22:40

Helemaal mee eens BR.
Als iedereen op de weg gewoon doet wat hij doen moet dan is er geen enkele reden meer om ons te ergeren.
Zullen we deze discussie dan maar afsluiten, want volgens mij komen we hier weer eens nergens.
Zoek ik wel weer een ander meer of minder onzinnig topic binnen het fietscafé

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 19 okt 2006 23:32

Ik kies meestal routes met zo weinig mogelijk afritten, kruisingen, zo weinig mogelijk verkeer, hoewel je dat niet altijd in de hand hebt.
Afgelopen zondag werd ik vanwege wegwerkzaamheden omgeleid door een schattig lief klein dorpje met heel veel kruisingen en onderbrekingen (overstekende mensen e.d.). Rij ik langs een supermarkt waar plots een dame achteruit rijdt met haar auto, zonder om te kijken. Heb ik maar even gebeld, en gestopt. Galant hè? Echter ze bleef maar stilstaan (was kennelijk helemaal van slag). Hoorde nog zoiets van "o wat erg, wat erg".  Vervelend was dat ze maar stil bleef staan, totdat ik op gegeven moment zei van: "gaan we nog rijden of niet?, ja ga maar voor...". Heb ik nog even gewacht totdat de auto ver uit beeld was.
Positief bedoeld: Beter een dwaas voor je dan ....
Was weliswaar eventjes geïrriteerd, maar heb me later nergens meer aan geërgerd. Schade aan mijn net nieuwe racefiets (of erger nog: aan mezelf), daar zat ik op dat moment echt niet op te wachten.

papito
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 aug 2006 18:53

papito 20 okt 2006 03:12

nokke nou!
"When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realised that the Lord doesn\'t work that way so I stole &#111;ne and asked Him to forgive me."<br>
- Emo Philips

Plaats reactie