Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Een goede daad...

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 10 jul 2005 21:50

Gisteren heb ik en mijn fietsvriend een pasgeboren katje gered. Je kon goed zien dat het nog zéér jong was want het had nog niet echt een evenwichtsgevoel, het viel soms om.
We stonden aan een brug om over te steken en we hoorden kattegejank, Wat heb ik dan gedaan, ik heb het katje vast gepakt en naar mijn oma gereden die een paar km verderop woonde. Maar zij moet het niet hebben. Het katje dat we ondertussen Tombroekske hadden genoemd(wat daar hadden we het gevonden)hadden we eten gegeven want het was uitgehongerd en dan heeft het in het huis van mijn oma geplast.
Toen hebben we het katje maar terug meegenomen op de fiets en zijn we naar mijn Peter geweest die nog een paar km verdeop woont. Die moest Tombroekske ook niet hebben omdat hij allergisch woor katten is.
Dan dachten we: Mijn nonkel heeft nog een paar kleine kinderen en hij zal Tombroekse mss wel houden, hij heeft wel al een kat, maar je weet maar nooit dachten we. Dus wij terug op de (koers)fiets en wij naar mijn nonkel. Maar ja, hij moeste het ook niet hebben want ze hadden al genoeg met 1 kat en dat was een manneke en Tombroekske was een vrouwtje.(je kan de problemen al raden.)
Dusja, toen hebben we besloten om wat boederijen te doenn want daar heb je wel veel kans dat ze het katje willen houden en ze hebben er ook veel ruimte. En we kwamen aan bij de eerste boerderij, maar daar was niemand. En we konden Tombroekske daar maar moeilijk achterlaten dus sprongen we terug op de fiets en reden verden tot we op een gegeven moment een zéér sjieke hoeve zagen met paarden en alles erop en eraan. We bellen aan en er we doen onze uitleg en die mevrouw staat er wel nog voor open, maar ze vond het wel speitig dat het geen manneke was. Maar toen haar zoon erbij kwam was de moeder overtuigd en ze hadden Tombroekske aanvaard.
We waren natuurlijk zéér trots op onszelf. Dit is een 'avontuur' dat we niet snel zullen vergeten.
Ik vind het toch erg dat de mensen daar zomaar katten en soms zelfs honden achterlaten.
Excuse me while I kiss the sky

twijfelaar
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 mar 2005 14:40

twijfelaar 11 jul 2005 11:15

wat is dat toch met al die mensen...
 
problemen om een manneke en een vrouwke samen te steken.
enkel een mannelijk katje willen (die krijgen geen jongen, dan is de merde voor een ander)...
 
Nog nooit van een veearts gehoord?? Mes erin en t worden allemaal hetjes.
ma ja, dat kost dan weer geld en dat willen al die dierenliefhebbers toch ook weer net niet geweten hebben... Wel een paar duizenden euro's aan auto's (en fietsen?), maar 100 euro voor een kat??? No way, José !!!
 
Maar heel dapper van jezelf! Al had je de kat natuurlijk ook zelf kunnen houden.
 

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 13 jul 2005 22:30

Wij hebben ook al een kat(een vrouwtje overigens) en de ouders van mijn vriend zijn allergisch voor katten en honden. Dus moesten we wel ergens een goede plaats voor Tombroekske vinde hé.
Excuse me while I kiss the sky

beukje
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:16

beukje 24 aug 2005 14:37

Ik ben wel eens al fietsend in de polder gestopt voor een koe die hulpeloos in de sloot naast de weg stond. Na enig zoeken vond ik de boerderij van de eigenaar van de koe en heb de boer op de hoogte gebracht. Merkwaardig vond ik wel dat alle passerende automobilisten geen oog hadden voor dit dierenleed en met de blik op oneindig doorreden.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 24 aug 2005 15:50

tsja in de polder kom je dat soort dingen wel eens tegen, ik heb ook weleens een schaap en in sloot zien staan. Ben maar naar de aangrenzende boerderij gegaan en gevraagd of die het ff wilde oplossen...
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 24 aug 2005 21:35

Hoe geraken die beesten daar in de sloot? Het moet wel nog een komiek zicht zijn.
Excuse me while I kiss the sky

Plaats reactie