Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

fietsboeken

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 01 okt 2005 01:10

wat zijn de mooiste fietsboeken.
Ik zelf vind de de renner en biografen van bekende wielrenners mooi om te lezen.
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

silvan
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 29 mei 2005 18:28

silvan 01 okt 2005 01:18

http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... =2717&Daar staat ook al wat;).
Maar al vindt je "De renner" van Tim Krabbé leuk, raad ik je aan om ook eens "43 wielerverhalen" van hem te lezen. Dat vond ik zelf ook een mooi boek.

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 01 okt 2005 01:36

Quoten: Origineel geplaatst door Silvan op 30 September 2005http://www.fiets.nl/forum/display_topic_thread ... D=2717Daar staat ook al wat;).
Maar al vindt je "De renner" van Tim Krabbé leuk, raad ik je aan om ook eens "43 wielerverhalen" van hem te lezen. Dat vond ik zelf ook een mooi boek.Ben ik nu mee bezig maar heb pas 15 blz geleze
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 28 nov 2006 15:34

Wel al een Vrij oud topic, maar toch schop ik hem even omhoog.

Boek van Erik Dekker en van Kroon schijnt een aanrader te zijn? heeft iemand die al in ze bezit? en wat vind je van het boek?

wielerrevue
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 07 mei 2006 14:28

wielerrevue 28 nov 2006 22:08

Ben wel benieuwd naar de kritieken op de nieuwe "De Muur" over het jaar van een zekere K.Kroon.
 
Mijn persoonlijke favorieten op dit gebied zijn: "Alles of niets"- Jan Ullrich, "Geel" en "Op Koers"- Mart Smeets en vanzelfsprekend het boek dat niet mag ontbreken in de boekenkast van elke wielrenner en mijninziens de "bijbel" voor wielrenners "De Renner" van Tim Krabbé. Overigens vond ik het boek over het levensverhaal van Marco Pantani van Matt Rendell heel erg tegenvallen, deze was mijninziens veel te technisch en zakelijk geschreven, terwijl ik en met mij menig wielrenner liever een ietwat geromantiseerd boek zou willen lezen over de held Marco Pantani. Bovendien doet de conclusie van het betoog van deze schrijver aan het einde van zijn boek natuurlijk iedereen veel pijn. Voor de onwetenden onder ons, deze luidde: "Het is onomstotelijk bewezen dat dhr. Marco Pantani al zijn grote overwinningen(winst Tour, Giro, wereldkampioen amateurs e.v.a.) als prof heeft behaald met behulp van epo. 

twente
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 jun 2005 17:04

twente 29 nov 2006 10:53

Vorige week de biografie van Dekker gekocht en inmiddels gelezen. Leest lekker weg. Geeft mij een ander zicht op de renner Dekker. Voor mij verrassende feiten over zijn jeugd. Uitleg over het conflict met Boogerd een aantal jaren geleden. Hoort wel thuis in een wielerbibliotheek. Mijn verzameling is nog klein maar probeer deze nu serieus uit te breiden.
Uiteraard de Renner gelezen van Krabbe. Is een must voor wielerliefhebbers. Ook erg mooi vind ik het boek over de Raleighploeg. Niet goedkoop maar prachtige foto's en ontzettend veel informatie. Als rechtgeaarde Twent uiteraard ook de biografie van Hennie Kuiper (met handtekening en opdracht ) in mijn bezit.
Ik vind het boek over Pantani wel goed. Is inderdaad technisch maar laat heel goed de opkomst en het verval van een renner zien. Is misschien confronterend voor diegenen die de held Pantani willen zien. Wat mij echter bijblijft is dat vooral zijn omgeving Pantani gemaakt heeft zoals hij uiteindelijk geworden is. Natuurlijk had hij veel talent voor het fietsen. Anders kom je niet zo ver. Zijn psychische problemen, zijn moeder, vriendin, trainers, coaches en verder iedereen om hem legden hem verwachtingen op die hij niet waar kon maken zonder te doen wat hij uiteindelijk allemaal gedaan heeft.
Verder biografieën over Joop en de Kneet. Meeste exemplaren van de Muur. Wielerboekjes van Mart Smeet, Peter Winnen, Jean Nelissen en het boek 100 jaar Tour de France. Dit laatste is ook een prachtig vormgegeven boek met veel feitjes en verslagen van de koers. Vooral prachtig de manier waarop vroeger over wielrennen werd geschreven.

pamscalpel
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 27 jan 2005 13:45

pamscalpel 30 nov 2006 13:59

Heldenlevens van Martin Ros en De Renner van Tim Krabbe beide zijn echt super leuk om te lezen!
PamScalpel

siral
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 nov 2005 22:08

siral 30 nov 2006 17:12

Ik heb net "Ik, Sven Nijs" uit. Niet bijster goed geschreven, maar wel leuke verhalen en achtergronden over zijn leven en overwinningen.

Plaats reactie