Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Watersporters

rakker
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2005 10:48

rakker 17 dec 2005 16:02

Quoten: Origineel geplaatst door Tony op 15 December 2005

ff heel wat anders zitten er nog watersporters onder de fietsers en dan met name de snelle boten???

 Ik ben in het bezit van een speedbootje waarachter we waterskien
moeilijk gaat ook ,lastig gaat nog beter

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 17 dec 2005 22:04

Ik ben ook meer van het ongemotoriseerde, en dan met name windsurfen. Maar ik ben wel een mooi weer surfer ... Misschien post ik nog wel een keer een foto als ik mijn homepage ruimte weer op orde heb  
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

jimbo
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:22

jimbo 17 dec 2005 22:18

Jarenlang gezeild met valk en 16M2. Veel plezier mee gehad en als de kleintjes wat ouder zijn (lees: mamma minder bang) dan denk ik dat ik er geregeld een ga huren.
CC, agr 100; limo 100

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 dec 2005 02:01

Wat een windsurfers hier. We moeten maar andere naam nemen voor t forum . Ik heb ook een heel aantal jaren gesurfd, alleen de laatste 3 jaar is het er niet meer van gekomen... Soms moet je keuzes maken :(
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 18 dec 2005 11:32

Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 16 December 2005

Ik zwem weleens telt dat ook


Zonder gekheid. Ik heb vroeger weleens aan free-diven gedaan. Dus met alleen snorkel en zwemvliezen. Deed dat met 2 andere (veel ouder) gasten, was toen 15 jaar oud geloof ik. Ze zeiden dat ik er talent voor had. Maar ik vond het wel leuk om te doen, maar niet zo fanatiek.
Ik kon na een beetje training mijn adem bijna 3 min. inhouden (mijn record is 2 min. 53 sec.). Nu kan ik het denk ik nog tot 2-2,5 min.Als je er een beetje voor gaat trainen dan heb je dat zo in de smiezen. Het is vooral mentaal; want je moet tegen je signalen van je hersens kunnen werken. Dat vond ik zelf altijd het meest verrot, rustig blijven terwijl je lichaam schreeuwt om zuurstof.Ik heb er overgins in Bali (Indonesie) veel profijt van gehad. Tijdens 2 snorkeltochten kon ik dieper duiken dan de begeleider . Water was daar in de koraalriffen zo 12-15 meter diep. En ik was in staat daar toch elke keer 30-60 sec. rond te zwemmen. Echt heel gaaf in helder blauw water en tussen de vissen en het prachtige koraal.
PS: gisteren zag ik nog een docu over een Belg die het wereldrecord diepzee duiken zonder zuurstof flessen verbeterd had; 209 meter diepte . Hij had ook het wereldrecord adem inhouden op zijn naam; 7 min. en 21 sec.dat zijn nog eens cijfers.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 18 dec 2005 13:09

Heb nooit veel met watersport gehad. Wel altijd veel en graag gezwommen. oa weleens windsurfen,zeilen en snorkelen geprobeerd. Vond het allemaal wel aardig maar daar bleef het dan ook wel bij. Met snelle boten heb ik al helemaal niets.
Zo'n 15 jaar geleden hebben een aantal maffe Aussies mij leren golfsurfen in Zuid India (Kovalam Beach). Dat vond ik wel geweldig. Na een tijdje lukte het me om af en toe ook een golfje te pakken (lees overeind te blijven...) . Maar zo flitsend als die Aussies dat konden of de surfer op deze afbeelding is mij nooit gelukt. Begreep er echt helemaal niets van, die Aussies waren dronken of stoned (meestal allebei) en die haalde me toch een capriolen uit.. en ik met mijn goede,gezonde gedrag bakte er veel minder van.....
Het viel mij niet tegen om je balans te vinden op zo'n plank maar het was wel veel harder en pijnlijker als dat ik van te voren had ingeschat. Werd nogal eens van een hoge golf afgesmeten (3 tot 4 meter). Je kwam dan heel hard op het water terecht en vervolgens brak die golf boven op je...... Dat was echt minder....maar sindsdien ben ik wel solidair met mijn sokken in de wasmachine....
 
"Afstappen is geen optie"

fietsfanaat
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 jan 2005 00:03

fietsfanaat 18 dec 2005 13:56

Dat ga ik dus volgend jaar een heel jaar doen :)

Heb er erg zin in! Het gevoel dat je op de top van zo'n golf staat, is gewoon geweldig!

Je staat stil ten opzichte van die top, je hoort water onder je door donderen en je gaat pijlsnel naar voren!

Terwijl je er eigenlijk niks voor hoeft te doen, heerlijk
be Special, ride a Special

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 18 dec 2005 18:11

@ fietsfanaat
Supergaaf zeg een jaartje lekker boarden
ik heb zelf maar een keer of 5 op een golfsurfboard gestaan maar ik vond het echt erg leuk om te doen (maar dat terug peddelen was ik wel al snel zat)
Ik kan ook iedereen aanraden om een keer zon board te huren aan zee (ja ook in nederland). Persoonlijk vond ik de eerste basics makkelijk onder de knie te krijgen, hoewel ik wel voordeel had van mijn windsurf ervaring.
Bij mij duurde het eerst een uurtje voordat ik door had op welk punt van de branding je moet beginnen maar in het uur daarnaa lukte het staan (ok slechts een seconde of 15 en recht naar voren).
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 19 dec 2005 13:32

Ik heb van kinds af aan tot aan mijn 20e aan windsurfen gedaan. Vooral veel tijdens de vakanties. Moeten tegenwoordig de fietsen altijd mee, vroeger moest de hele surfrataplan mee. Twee planken, 5 zeilen, 2 gieken en drie masten, de touwenzak, het hele arsenaal aan wetsuits, schoentjes, trapezes. Misschien wel de mooiste dag surfen was ooit ergens bij Bordeaux, in een zeeinham. Er stond een gemiddelde wind, we surfden daarom met onze grote zeilen (8 en 9 vierkante meter). Halverwege de middag ging het ineens erg hard waaien. Met harde wind is zo'n groot zeil kantje boord om te houden. Maar als je dan eenmaal in je trapeze hangt, je board heeft dan alleen helemaal achteraan nog contact met het water, je kont hangt net boven het water, dat prachtige geluid van het doorgekliefde water, en die enorme snelheid die je dan ontwikkelt. Qua gevoel is het eigenlijk nog beter dan een 80 km/h afdaling op de racefiets. Ook prachtig is het surfen op stille bergmeren; je kabbelt vooruit in een prachtige ansichtkaart om in een half uurtje aan de andere kant aan te komen, waar je op een stil strandje kunt uitrusten.
Maar ja, surfen is net als mountainbiken: Thuis is het toch net even wat minder..

Plaats reactie