Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Loze kroegsporten?

mr.c
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:56

mr.c 16 jan 2006 10:03

Met een nieuwe NL kampioen darts is het natuurlijk de vraag, zijn hier nog Fietsers die ook de uitdaging in de late uurtjes aangaan? Natuurlijk wordt er uitgebreid bijgebabbeld in het fietscafe maar wordt er ook gedart-gepoolt-gesnookert-ge-gazomaardoor?

Ondergetekende wil nog wel eens bij het groene laken te vinden zijn.

.marcel.
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 18 aug 2005 23:01

.marcel. 16 jan 2006 10:05

Quote: Origineel geplaatst door Mr. C op 16 Januari 2006
Met een nieuwe NL kampioen darts is het natuurlijk de vraag, zijn hier nog Fietsers die ook de uitdaging in de late uurtjes aangaan? Natuurlijk wordt er uitgebreid bijgebabbeld in het fietscafe maar wordt er ook gedart-gepoolt-gesnookert-ge-gazomaardoor?

Ondergetekende wil nog wel eens bij het groene laken te vinden zijn.

heel soms met wat vrienden naar een cafe'tje toe waar gepoolt kan worden op vrijdag na school


hit the road jack

bandit
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 14 feb 2005 19:42

bandit 16 jan 2006 10:41

Darts is geen sport, dat is een spelletje.
Maar afgezien daarvan, vind ik het heel soms wel een leuke afleiding.
Bekijk mijn site: Zitvlees.nl!

fietsfanaat
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 jan 2005 00:03

fietsfanaat 16 jan 2006 10:48

Hee Mr. C,

Je zal het niet geloven, maar ik ben regelmatig aan het biljart te vinden (2 - 3 keer per week).

totaal niet in clubverband, gewoon met vrienden, spelen meestal libre, soms 10 over rood of bandstoten.

Spelen meestal 1 op 1 wegens gebrek aan concentratie. Dit zou zeker het dubbele kunnen zijn.

Misschien een keer een fiets.nl biljartwedstrijd houden ;)
be Special, ride a Special

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 16 jan 2006 13:23

Quoten: Origineel geplaatst door Bandit op 16 Januari 2006


Darts is geen sport, dat is een spelletje.

Toevallig, deze discussie had ik deze ochtend met mijn collega's. Darts valt bij mij in de categorie ganzenborden en mikado. Maar als je daar verder op in gaat komen er toch wel een aantal randgevallen (golf, schaken, biljarten...)

fietsfanaat
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 jan 2005 00:03

fietsfanaat 16 jan 2006 15:44

Quote: Origineel geplaatst door intersantos op 16 Januari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Bandit op 16 Januari 2006Darts is geen sport, dat is een spelletje.Toevallig, deze discussie had ik deze ochtend met mijn collega's. Darts valt bij mij in de categorie ganzenborden en mikado. Maar als je daar verder op in gaat komen er toch wel een aantal randgevallen (golf, schaken, biljarten...)



ik was het altijd eens met de 'darts is geen sport' regel. Nog steeds vind ik het een domme sport, maar wel een sport;

Het is een moeilijk 'oog-hand' coördinatie-spel, gelijk aan biljarten, golf en als je zo doordenkt ook tennis.

Ganzenbord staat hier natuurlijk helemaal buiten.

Schaken is weer van een andere categorie, dat is een denksport. Mensen die totaal verlamd zijn, maar nog wel kunnen praten (hypothetishc) kunnen nog steeds schaakkampioen worden. Mooie 'sport' ook overigens
be Special, ride a Special

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 16 jan 2006 16:03

Darten is een sport, omdat je er een bepaalde vaardigheid voor nodig hebt, die de meeste mensen niet bezitten. En het vergt heel wat training.
Alleen de atmosfeer om het darten heen maakt het een ''anti-sport''. Dikke bierbuiken, veel rook, veel bier uiteraard, dat zorgt ervoor dat het zichzelf degradeert. Maar ik geloof dat de darters daar zelf geen problemen mee hebben.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

bandit
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 14 feb 2005 19:42

bandit 16 jan 2006 17:20

Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 16 Januari 2006


Darten is een sport, omdat je er een bepaalde vaardigheid voor nodig hebt, die de meeste mensen niet bezitten. En het vergt heel wat training.
...


In die opinie is de wereld heel wat topsporters rijker.  Even de Dikke Van Dale erbij:
sport (de ~, ~en)
1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden
2 trede van een ladder
3 spaak in een stoel
Nummer 2 en 3 lijken mij hier niet van toepassing. Hoeveel conditie zou je nodig hebben om te kunnen darten? Misschien om dat zware lijf staande te houden.
Bekijk mijn site: Zitvlees.nl!

.marcel.
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 18 aug 2005 23:01

.marcel. 16 jan 2006 18:07

Quote: Origineel geplaatst door Bandit op 16 Januari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 16 Januari 2006Darten is een sport, omdat je er een bepaalde vaardigheid voor nodig hebt, die de meeste mensen niet bezitten. En het vergt heel wat training....In die opinie is de wereld heel wat topsporters rijker. Even de Dikke Van Dale erbij:<DL><FONT color=#ff8000><BIG>sport</BIG> (de ~, ~en) <DD>1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden <DD>2 trede van een ladder <DD>3 spaak in een stoel</DD></DL>Nummer 2 en 3 lijken mij hier niet van toepassing. Hoeveel conditie zou je nodig hebben om te kunnen darten? Misschien om dat zware lijf staande te houden.


ze zweten wel altijd.
ik vraag me wel eens af waarom er geen vrouwen zijn die zo goed kunnen darten als de beste mannen.of is het gewoon geen vrouwen"sport"
hit the road jack

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 16 jan 2006 18:22

Bij darten moet toch een redelijke conditie hebben om geconcentreerd te blijven en je arm goed onder controle te houden.

Maar om een discussie te houden of sommige bezigheden nou sport zijn of niet , lijkt mij een eindeloze .
Darters zullen , misschien , het fietsen weer geen sport vinden.

Laat nou gewoon ieder in zijn waarde met de "sport" die zij beoefenen.

Ik snooker af en toe , wandel regelmatig , doe er af en toe een denksport bij.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

mr.c
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:56

mr.c 16 jan 2006 18:56

Aha, biljartsporten zijn bij fietsers dus populairder! Komt dit door de vaak voorkomende voorovengebogen houding die je ook bij fietsen ziet? Aan de andere kant zit in Darts natuurlijk net zoals bij fietsen een enorm herhalingselement! (Heel veel gooien = mechanisch = beter darten!)

Plaats reactie